Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  7/2/2006
Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/2/2006
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Υβριδικό Escape με βιοκαύσιμα και ηλεκτροκινητήρα
Η Ford έχει δώσει ήδη τα διαπιστευτήριά της στον τομέα της εξέλιξης τεχνολογιών, που ως κύριο σκοπό έχουν την προστασία του περιβάλλοντος. Με δύο υβριδικά μοντέλα στο δυναμικό της (τα Ford Escape Hybrid και Mercury Mariner Hybrid), η αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία προχωράει ένα ακόμη βήμα με το Escape E85 Hybrid. To εν λόγω μοντέλο, εκτός από τη χρήση ηλεκτροκινητήρα, χρησιμοποιεί το καύσιμο Β85, το οποίο προσφέρει πολύ χαμηλότερους ρύπους και επιπλέον καθαρότερο κινητήρα. Πιο συγκεκριμένα, το Escape Ε85 παράγει 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα (CO2) σε σχέση με το υπάρχον, φιλικότερο προς το περιβάλλον SUV, Escape Hybrid. Με αυτή την κίνηση, η Ford αποσκοπεί βέβαια στη μείωση των βλαβερών ρύπων, αλλά προσδοκεί και μία σημαντική μείωση της εισαγόμενης ποσότητας πετρελαίου στην αμερικάνικη ήπειρο.
"Ε", όπως "Ethanol"
H αιθανόλη, ή αν προτιμάτε αιθυλική αλκοόλη, για την οποία γίνεται λόγος, αποτελεί ένα ανανεώσιμο καύσιμο, με βάση τις φυτικές ουσίες, δηλαδή το βιοαλκοόλ. Το βιοαλκοόλ παράγεται από τα σιτηρά ή ακόμη και από τα υπόλοιπα ξυλουργείων (πριονίδι) και προκύπτει με ζύμωση. Το Β85 είναι ήδη τυποποιημένο στις ΗΠΑ, αποτελείται από 85% βιοαλκοόλ και 15% βενζίνη 95 οκτανίων και δίνει περίπου 110 οκτάνια. Επιπροσθέτως, είναι ακίνδυνο στη χρήση, μη τοξικό και ασφαλές στη διαχείριση και στη μεταφορά.
Το πρώτο υβριδικό SUV παρουσιάστηκε από τη Ford το 2004. Μετά από 2 μόλις χρόνια, το σκηνικό αλλάζει με τη χρήση του βιοκαυσίμου B85.

Χαμηλότερους ρύπους και καθαρότερους κινητήρες υπόσχεται η Ford για το προσεχές μέλλον.