Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  14/3/2006
Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/3/2006
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Turbo μεταβλητής γεωμετρίας από Porsche
6,8 κιλά βάρος και 17 εξαρτήματα. Η Porsche παρουσιάζει τον νέο υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας.
Η νέα 911 Turbo αυξάνει την ιπποδύναμη της για ακόμη μία φορά χάρη στον καινούριο υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, τον πρώτο στην ιστορία της Porsche.
Όπως και οι προκάτοχοί της, η νέα Carrera θα αποτελέσει σημείο αναφοράς στον χώρο της αυτοκίνησης. Ο λόγος, ασφαλώς ο νέος αυτός υπερσυμπιεστής, βάρους 6,8 κιλών. Για πρώτη φορά παγκοσμίως, τοποθετείται υπερσυμπιεστής μεταβλητής γεωμετρίας σε βενζινοκινητήρα. Και η Porsche, ασφαλώς γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα τα περί… υπερσυμπίεσης.Η κλίση των πτερυγίων της φτερωτής, στην οποία οδηγούνται τα καυσαέρια, μεταβάλλεται διαρκώς, εξασφαλίζοντας την μέγιστη δυνατή πλήρωση του θαλάμου καύσης, σε όλο το φάσμα των στροφών. Η συγκεκριμένη τεχνολογία, μπορεί να χρησιμοποιείται σε πετρελαιοκινητήρες για τουλάχιστον δέκα χρόνια, ωστόσο είναι η πρώτη φορά που λαμβάνει εφαρμογή σε κινητήρα βενζίνης, τα καυσαέρια του οποίου αναπτύσσουν πολύ μεγαλύτερες θερμοκρασίες (1000°C, έναντι 700 °C σε έναν πετρελαιοκινητήρα). Τα υλικά που μπορούν να αντέξουν σε τέτοιες θερμοκρασίες, έχουν χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν σε περιπτώσεις όπως είναι οι μηχανές αεροσκαφών. Ωστόσο, δεν ήταν μόνο το υψηλό κόστος που καθιστούσε την χρήση τους απαγορευτική, αλλά και η τεχνικές δυσκολίες κατά την επεξεργασία τους. Εντούτοις, η Porsche κατάφερε να ενώσει τα κομμάτια του παζλ, πετυχαίνοντας για άλλη μία φορά κάτι που έχει κάνει και στο παρελθόν. Να ανοίξει τον δρόμο με μία ακόμη καινοτομία.
Η αρχή λειτουργίας
Έντεκα κεκλιμένα πτερύγια, μήκους 21 χιλιοστών και πλάτους μόλις 7, αρκούν για την εντυπωσιακή αύξηση της ιπποδύναμης. Μέσω ενός σερβομηχανισμού, η κλίση των πτερυγίων μπορεί να μεταβάλλεται διαρκώς. Έτσι, σε χαμηλές στροφές του κινητήρα, τα πτερύγια σχεδόν ενώνονται με σκοπό την γρηγορότερη περιστροφή της φτερωτής, ενώ όσο οι στροφές του κινητήρα αυξάνονται και η παροχή των καυσαερίων μεγαλώνει, τα πτερύγια προσαρμόζονται διατηρώντας σταθερά αυξημένη την πλήρωση του θαλάμου καύσης.
Το κέρδος
Χάρη στον υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, ο συμπιεστής πετυχαίνει την μέγιστη ταχύτητα περιστροφής από χαμηλό φάσμα στροφών και καταφέρνει να την διατηρεί. Έτσι, η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη από χαμηλά, ενώ η υστέρηση του turbo ελαχιστοποιείται. Στο παρελθόν, κάτι παρόμοιο μπορούσε να επιτευχθεί με την χρήση δύο υπερσυμπιεστών, μία δομή που μειονεκτούσε σημαντικά λόγω αυξημένου βάρους και διαδρομής του αέρα από τον συμπιεστή στο θάλαμο καύσης.
Ιδού η νέα φτερωτή, η οποία φροντίζει για την παροχή περισσότερου αέρα στο θάλαμο καύσης.

Η μεταβλητή κλίση των πτερυγίων εξασφαλίζει την μέγιστη περιστροφή του συμπιεστή σε όλο το φάσμα των στροφών.