Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  13/6/2006
Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/6/2006
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Συμβουλές για νέους οδηγούς
Θέμα ψυχολογίας
Είναι γεγονός, ότι τα περισσότερα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι οδηγοί οφείλονται στην κακή ψυχολογία τους. Το άγχος του πρωτάρη και η απειρία μπορούν να οδηγήσουν σε λάθη και εσφαλμένες ενέργειες. Ένας έμπειρος και υπομονετικός συνοδηγός μπορεί να σας βοηθήσει να απαλλαγείτε πολύ γρήγορα από το άγχος.
Το παρκάρισμα
Νούμερο "1" προβληματισμός για όλους τους νέους οδηγούς αποτελεί η διαδικασία στάθμευσης ή αν προτιμάτε το παρκάρισμα. Η εξάσκηση σε περιοχές χωρίς κίνηση μπορεί να σας βοηθήσει να ξεπεράσετε τα προβλήματα. Δοκιμάστε να τοποθετήσετε δύο πέτρες ή άλλα ευμεγέθη αντικείμενα σε μεγάλη απόσταση και σταθμεύστε το αυτοκίνητο ανάμεσά τους. Συνεχίστε την εξάσκηση μειώνοντας συνεχώς την απόσταση και εν συνεχεία δοκιμάστε υπό κανονικές συνθήκες.
Οι διασταυρώσεις
Μεγάλη προσοχή θα πρέπει να δίνετε στις διασταυρώσεις, ανεξαρτήτως σήμανσης και προτεραιότητας. Η ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, όπου υπάρχει "stop", επιβάλλεται, ενώ, ακόμη και όταν έχετε προτεραιότητα, συνιστάται η σημαντική μείωση της ταχύτητάς σας. Έτσι, δίνετε στον εαυτό σας το περιθώριο αντίδρασης, στην περίπτωση παραβίασης από κάποιον άλλο οδηγό.
Το "Ν"
Η παρουσία του συμβόλου "Ν" στο πίσω παρμπρίζ του αυτοκινήτου ενός νέου οδηγού προβλέπεται από τον Κ.Ο.Κ. και μόνον υποτιμητική δεν πρέπει να θεωρείται. Ακόμη και αν ντρέπεστε ή νιώθετε άβολα με αυτό, έχει διαπιστωθεί πως οι περισσότεροι οδηγοί συγχωρούν κάποια μικρά λάθη στους νέους οδηγούς. Γι' αυτό, μην το σκέφτεστε!
Οι στροφές
Μεγάλη δυσκολία παρατηρείται στους νέους οδηγούς στην οδήγηση σε δρόμους με στροφές. Ο σημαντικός κανόνας -που πάντα θα πρέπει να έχετε κατά νου είναι: Οι δεξιές στροφές κλειστά και οι αριστερές ανοιχτά. Με αυτόν τον τρόπο δεν κινδυνεύετε να βρεθείτε στο αντίθετο ρεύμα. Μεγάλη προσοχή χρειάζεται και στο φρενάρισμα. Έχετε πάντα υπ' όψιν σας, πως πρέπει να πατήσετε φρένο πριν την στροφή και όχι μέσα σε αυτή, προκειμένου να μη χρειαστεί η αντιμετώπιση πιθανών απότομων αντιδράσεων του αυτοκινήτου.