ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  5/12/2006
ABS (ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΤΙ-ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑΤΟΣ ΤΡΟΧΩΝ)
Ηλεκτρικό φρένο
Διαβάστηκε από 2745 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:5/12/2006
Τα φρένα του μέλλοντος θα είναι ηλεκτρικά. Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζεται η Siemens VDO με τη νέα τεχνολογία που παρουσίασε πρόσφατα
Τελικές δοκιμές στο φρένο EWB από τη Siemens VDO
Στην τελική του φάση εξέλιξης βρίσκεται το σύστημα ηλεκτρονικής λειτουργίας φρένων (Εlectronic Wedge Brake), που παρουσίασε η Siemens VDO για πρώτη φορά το 2005. Οι υπεύθυνοι της εταιρείας τονίζουν, πως το σύστημα θα είναι έτοιμο για παραγωγή κοντά στο τέλος της δεκαετίας, με στόχο να αντικαταστήσει εξ ολοκλήρου τα φρένα με υδραυλική λειτουργία. Ας το δούμε αναλυτικά:
Πώς λειτουργεί;
Η νέα τεχνολογία του συστήματος πέδησης της Siemens VDO χρησιμοποιεί την κλασική διάταξη του φρένου (δίσκος, τακάκια κ.λ.π), μόνο που η εντολή για πέδηση δίνεται ηλεκτρονικά. Συγκεκριμένα, η περιστροφή του δίσκου επιβραδύνεται από ένα τακάκι, το οποίο παίρνει εντολή από μία μεταλλική σφήνα, η οποία με τη σειρά της κινείται από δύο μικρά ηλεκτρικά μοτέρ. Τα δεδομένα που χρειάζονται για τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μερών, περνάνε σε πραγματικό χρόνο από έναν μικροεπεξεργαστή, ο οποίος εξασφαλίζει την άμεση και αποτελεσματική λειτουργία του προηγμένου αυτού συστήματος. Όπως είναι λογικό, η εξέλιξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας πραγματοποιείται σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα συστήματα ελέγχου πέδησης του αυτοκινήτου, προκειμένου να επιτευχθούν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Και τι παραπάνω προσφέρει;
Η ηλεκτρική λειτουργία του φρένου εξασφαλίζει, θεωρητικά και σε κάποιο βαθμό τουλάχιστον, αθόρυβη λειτουργία κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με την επενέργεια σε αυτό άλλων ηλεκτρονικών συστημάτων, όπως είναι το ABS και το EΒD. Σύμφωνα και με την κατασκευάστρια εταιρεία, το ηλεκτρικό σύστημα υπόσχεται μεγαλύτερη αμεσότητα στις προθέσεις του οδηγού σε σχέση με το υδραυλικό, ενώ έχει και καλύτερα αποτελέσματα, επιβραδύνοντας το αυτοκίνητο σε μικρότερη απόσταση. Ο Δρ. Καρλχάιντζ Μπιλλ, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου, για το νέο σύστημα της Siemens VDO υπογράμμισε: "Είναι εντυπωσιακό να δει κανείς, πώς συνδυάζεται μία τόσο απαιτητική φυσική διαδικασία (αυτή της τριβής των φρένων, εννοεί) με την τελευταία λέξη της ηλεκτρονικής, για να δημιουργηθεί ένα σύστημα πέδησης αξεπέραστο και από το πιο εξελιγμένο υδραυλικό, που έχουμε δει μέχρι τώρα… Η λειτουργία του EWB είναι σίγουρα καλύτερη από κάθε άλλο παρόμοιο σύστημα, που έχω οδηγήσει μέχρι τώρα".
Θα είναι φθηνότερο;
Η κατασκευάστρια εταιρεία περιορίζεται στο να τονίσει την αποτελεσματική λειτουργία του συστήματος. Δεν αναφέρει όμως πουθενά αν είναι φθηνότερο ή ακριβότερο από το υδραυλικό σύστημα.
Το ηλεκτρονικό σύστημα πέδησης της VDO ενδέχεται -μετά από μερικά χρόνια- να αντικαταστήσει το γνωστό σε εμάς υδραυλικό σύστημα, που χρησιμοποιούν σήμερα τα αυτοκίνητα.