ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  6/3/2007
ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑ
Ηλεκτρικό supercar από την Tesla
Διαβάστηκε από 2122 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:6/3/2007
Όταν μπαίνεις σε ένα supercar, περιμένεις πως θα νιώθεις την ισχύ και τη ροπή να σου "τραβά" τη μέση, περιμένεις να νιώσεις το δρόμο να γίνεται ένα με εσένα, ενώ περιμένεις πως θα σε συνεπάρει και ο ήχος. Στο ιδιαίτερο roadster των 248 ίππων της αμερικάνικης Tesla Motors συμβαίνουν όλα αυτά, εκτός από το τελευταίο, καθώς ο ηλεκτρικός κινητήρας με τον οποίο εφοδιάζεται, είναι απόλυτα αθόρυβος και οικολογικός. Ας δούμε πώς δουλεύει.
H πηγή του θαύματος
To πιο σημαντικό κομμάτι, στο οποίο το Tesla Roadster οφείλει τη λειτουργία του, είναι η συστοιχία μπαταριών λιθίου ιόντων, την οποία διαθέτει. Οι 6.831 αυτές μικρομπαταρίες τοποθετούνται ανά 621 στις 11 ειδικές θήκες και απαρτίζουν το βασικό κομμάτι του συστήματος που ονομάζεται "Energy Storage System" ("ESS" ή "Σύστημα Αποθήκευσης Ενέργειας"). To σύστημα αυτό είναι τοποθετημένο πίσω από τις πλάτες των καθισμάτων και συνεργάζεται άμεσα με το Power Electronics Module (PEM), μία συσκευή μετατροπής ισχύος, που αποτελείται από 72 διπολικές κρυσταλλολυχνίες (transistors). H συσκευή αυτή παράγει -όταν ο οδηγός το ζητήσει μέσω του γκαζιού- ενέργεια, που ξεπερνά ακόμα και τα 200 KW, ικανή δηλαδή να φωτίσει 2.000 απλές λυχνίες πυράκτωσης. Η συσκευή αυτή ελέγχει επίσης τις στροφές του κινητήρα ανά λεπτό, τη ροπή αλλά και το επαναφορτιζόμενο σύστημα πέδησης.
Ο ηλεκτροκινητήρας
Ακριβώς κάτω από το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας (ESS) βρίσκεται ο ειδικός ηλεκτροκινητήρας της Tesla, ο οποίος συγκεντρώνει όλη την ενέργεια από τις μπαταρίες και αποδίδει την ισχύ που αναφέραμε. Το βάρος του είναι μόλις 32 κιλά, ενώ λειτουργεί μέχρι και τις 13.500 σ.α.λ. για να αποδώσει ισχύ ίση με 248 ίππους και να επιταχύνει το αυτοκίνητο από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,0 δευτερόλεπτα.
Το σύστημα μετάδοσης
Για τη μετάδοση της κίνησης στο διθέσιο roadster φροντίζει ένα ιδιαίτερο κιβώτιο, που συνδυάζει την ευχαρίστηση του χειροκίνητου με την ευκολία του αυτόματου. Συγκεκριμένα, διαθέτει δύο ταχύτητες για κίνηση προς τα εμπρός, ενώ δε χρησιμοποιεί συμπλέκτη, αφού λειτουργεί εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικά.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: ηλεκτρικός 3φασικός, 4 πόλων
Πλαίσιο: αλουμινίου
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 4 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: περισσότερα από 209 χλμ./ώρα.
Εντυπωσιακό σχεδιαστικά το μοντέλο της αμερικάνικης εταιρείας, προσφέρει επιδόσεις, αθόρυβη και οικονομική λειτουργία.