Scoop

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  22/5/2007
Scoop
Νέο Fiat Bravo MPV
Bravo… και στα MPV
Διαβάστηκε από 1432 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:22/5/2007
Πιθανόν θα παρουσιαστεί το 2010
To νέο Bravo δεν είναι για τη Fiat απλά ένα σημαντικό μοντέλο για τη μικρομεσαία κατηγορία. Όπως φαίνεται, Όπως φαίνεται, αποτελεί τη βάση για νέες εκδόσεις αμαξώματος όπως αυτή ενός MPV που θα βοηθήσει την ιταλική φίρμα να στηρίξει τη διαδικασία αναγέννησης στην οποία βρίσκεται την τελευταία διετία.
Oι ισορροπίες τα τελευταία χρόνια για τη Fiat είναι λεπτές. Σίγουρα όμως οι Ιταλοί δε φαίνονται διατεθειμένοι να αφήσουν τη δημοφιλή φίρμα στη μοίρα της, επενδύοντας τα μέγιστα σε ένα μοντέλο όπως το Bravo. Μικρομεσαίο μεν, με σχεδίαση όμως αρκετά ελκυστική που, αν μη τι άλλο, ευνοεί με το παραπάνω τη δημιουργία επιπλέον μοντέλων, βασισμένων σε αυτό. Γι αυτό και στη γειτονική χώρα δεν άργησε να ωριμάσει η ιδέα ότι, ένα αποδεκτό αισθητικά πολυχρηστικό θα έπρεπε να έχει τη βάση του στο Bravo. Άλλωστε, τα πολλά πλεονεκτήματα που έχει το Multipla σε πρακτικότητα και οδική συμπεριφορά δε φάνηκαν ικανά να αντισταθμίσουν τον παράγοντα σχεδίαση, που στην περίπτωσή του προκαλεί μόνο αρνητικά συναισθήματα. Γι αυτό και η νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Fiat θα περάσει και στο νέο πολυχρηστικό μοντέλο, που θα ενταχθεί στην "οικογένεια" του Bravo, αποδεικνύοντας την πρόθεση της ιταλικής φίρμας να κάνει αισθητή την παρουσία της και σε μία κατηγορία που μέχρι τώρα υστερούσε.
Unna φάτσα...
Με καταγραμμένα τα πολύ θετικά σχόλια των πελατών της για τη σχεδίαση του νέου Bravo, οι σχεδιαστές της Fiat είναι διατεθειμένοι να αφήσουν πίσω το μάλλον… αστείο look του Multipla και να χρησιμοποιήσουν αυτούσιο το μπροστινό άκρο του Bravo και στο νέο τους MPV (ακόμη δεν είναι γνωστό το όνομα που θα έχει). Γιατί όχι άλλωστε, αφού είναι σίγουρα σύγχρονο, εμπνέει στιλ, φινέτσα και αίσθημα στιβαρότητας, ενώ βρίσκει εφαρμογή και σε προϊόντα της, που ήδη σταδιοδρομούν με επιτυχία στην ευρωπαϊκή αγορά (βλ. Grande Punto). Στο πλάι, το Bravo MPV έχει αρκετά δυναμικές γραμμές, εκμεταλλευόμενο σωστά το αμάξωμα του ενός όγκου. Αν και το μοντέλο που θα περάσει στην παραγωγή ίσως έχει μικρές διαφορές σε σχέση με αυτό στις φωτογραφίες, ξεχωρίζουμε τη χαρακτηριστική για MPV τριγωνική γυάλινη επιφάνεια, που παρεμβάλλεται μεταξύ της μπροστινής κολώνας και το παραθύρου του οδηγού, στοιχείο που ενισχύει τόσο τα επίπεδα ορατότητας όσο και την ακαμψία του αμαξώματος. Παράλληλα, αισθητή είναι και η διαφορά στο μέγεθος μεταξύ των εμπρός αλλά και των πίσω παραθύρων. Όσο για το πίσω άκρο, φαίνεται πως τα οβάλ φωτιστικά του Bravo δε θα "φορεθούν" και στην MPV έκδοση, χωρίς να σημαίνει ότι αυτά στο πολυχρηστικό μοντέλο στερούνται στιλ και δυναμισμού.
Φυσιολογική διάταξη καθισμάτων
Το πάτωμα τoυ Bravo στο οποίο θα βασίζεται και το νέο MPV δεν αφήνει περιθώρια στους Ιταλούς για πειραματισμούς σε σχέση με τη διάταξη των καθισμάτων. Το εσωτερικό του Multipa, με τις δύο σειρές των τριών καθισμάτων έκαστη, ολοκλήρωνε τη διαφορετικότητά του, στοιχείο που, ευτυχώς, δε θα περάσει στο Bravo. Θυμίζουμε ότι το μήκος του μικρομεσαίου μοντέλου είναι 4,34 μέτρων και το πλάτος του 1,79 μέτρων. Το στοίχημα που υπάρχει, για την ώρα, είναι κατά πόσο μακρύτερο θα είναι -αν είναι- το νέο MPV, αφού το ύψος επιβάλλεται να αυξηθεί έστω λίγο για λόγους πρακτικότητας.
Si… Turbo και Multijet
Πληροφορίες σχετικά με τα μηχανικά σύνολα που θα αναλάβουν την κίνηση του νέου Fiar Bravo MPV δεν υπάρχουν για την ώρα. Παρ' όλα αυτά, η δικαιολογημένη περηφάνια των Ιταλών για τον πετρελαιοκίνητο 1,9 Multijet των 120 (ή 150 ίππων) τον καθιστά απαραίτητο κάτω από το καπό του νέου πολυχρηστικού μοντέλου. Όσο για βενζινοκινητήρες, ο επίσης υπερτροφοδοτούμενος 1.400άρης του ομίλου, με 120 και 150 ίππους, ταιριάζει "κουτί" στο νέο Bravo MPV.
Γιατί όχι και SUV;
Αφού λοιπόν η νέα σχεδιαστική ταυτότητα της ιταλικής φίρμας θα αποτελέσει τη βάση για να αναπτυχθεί η "φαμίλια" του Bravo, δεν είναι λίγες οι φήμες από τη γειτονική χώρα που μιλούν και για την πιθανότητα να δούμε το Bravo και σε μορφή SUV. Ας μην ξεχνάμε, ότι πρόκειται για μία σταθερά ανερχόμενη κατηγορία, στην οποία η Fiat δεν έχει ένα αποκλειστικά δικό της προϊόν (πέρα από το μίνι Panda 4x4), αφού το Sedici αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Suzuki. Σε κάθε περίπτωση, οι προσδοκίες των Ιταλών δεν έχουν να κάνουν με ένα καθαρόαιμο εκτός δρόμου όχημα, αλλά με ένα μοντέρνο και πολιτισμένο SUV, με περισσότερο οικογενειακό χαρακτήρα, που θα μπορεί πιθανότατα να κινηθεί άνετα στο πατημένο χώμα. Άλλωστε, στους κόλπους του Gruppo Fiat έχει ωριμάσει αρκετό καιρό τώρα η ιδέα για ένα SUV και με το λογότυπο της Alfa Romeo, στο πλαίσιο της παράλληλης προσπάθειας να αναπτυχθεί και η δική της προϊοντική γκάμα.
To πίσω άκρο του νέου MPV μοιάζει αρκετά με αυτό του Bravo που γνωρίζουμε ήδη, διαθέτει ωστόσο ελαφρά διαφοροποιημένα φωτιστικά σώματα και προφυλακτήρα.

Εσωτερικό χωρίς εκπλήξεις
Το εσωτερικό του Bravo, που γνωρίζουμε ήδη, είναι μοντέρνο και ποιοτικό. Συνεπώς, δεν υπάρχει λόγος για τη Fiat να "ανακατέψει" τα πράγματα επεμβαίνοντας ίσως στην εικόνα του. Όπως όμως αρμόζει σε ένα πολυχρηστικό μοντέλο, αναμένεται να διαθέτει επιπλέον αποθηκευτικούς χώρους για μικροαντικείμενα, χρήσιμα στις αυξημένες μεταφορικές ανάγκες μίας οικογένειας.