Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  11/9/2007
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Σύστημα αποτροπής σύγκρουσης από τη Volvo
Διαβάστηκε από 1490 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:11/9/2007
Επιπλέον μάτια… για τον οδηγό

Η ασφαλής οδήγηση αποτελεί μια από τις προτεραιότητες της Volvo. Τα τελευταία χρόνια έχει αναπτύξει μια πλειάδα τεχνολογικών συστημάτων, με στόχο την ασφάλεια και την άνεση για τον οδηγό και τους επιβάτες. Η τελευταία της καινοτομία ονομάζεται "Collision Warning with Auto Brake" και θα λανσαριστεί στα τέλη του έτους στα S80, V70 και XC70.
To προηγμένο σύστημα CWAB κυριολεκτικά "χτενίζει" όλη την επιφάνεια του δρόμου σε ικανοποιητική απόσταση, βοηθώντας στο έπακρο τον οδηγό για την αποφυγή σύγκρουσης.
Για αποφυγή των μετόπισθεν συγκρούσεων
Η ασφαλής οδήγηση αποτελεί μια από τις προτεραιότητες της Volvo. Τα τελευταία χρόνια έχει αναπτύξει μια πλειάδα τεχνολογικών συστημάτων, με στόχο την ασφάλεια και την άνεση για τον οδηγό και τους επιβάτες. Η τελευταία της καινοτομία ονομάζεται "Collision Warning with Auto Brake" και θα λανσαριστεί στα τέλη του έτους στα S80, V70 και XC70.
Ένα νέο καινοτόμο σύστημα για την αποφυγή των μετόπισθεν συγκρούσεων παρουσίασε η Volvo. To σύστημα ονομάζεται "Collision Warning with Auto Brake" και στόχος του είναι να ενεργοποιεί αυτόματα το πεντάλ του φρένου, αν ο οδηγός δεν το κάνει για οποιοδήποτε λόγο, σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα. Οι μετόπισθεν συγκρούσεις αποτελούν το 1/3 του συνόλου των τροχαίων ατυχημάτων παγκοσμίως και σε περισσότερα από το 50% αυτών, ο οδηγός δε φρενάρει καθόλου. Το σύστημα CWAB αρχικά προειδοποιεί τον οδηγό με ηχητικό σήμα σε περίπτωση σύγκρουσης, ενεργοποιώντας παράλληλα τα φρένα. Αν ο οδηγός δεν ενεργήσει άμεσα, το σύστημα επιβραδύνει αυτόματα το αυτοκίνητο. Για τη λειτουργία του, χρησιμοποιείται ένα προηγμένης τεχνολογίας ραντάρ και μια κάμερα, τα οποία και ανιχνεύουν τα οχήματα που κινούνται μπροστά από το αυτοκίνητο. Το ραντάρ μπορεί να ανιχνεύσει ένα όχημα σε ακτίνα ως και 150 μέτρα, ενώ η κάμερα έως 55. Ωστόσο, το πλεονέκτημα της τελευταίας είναι ότι μπορεί μέσω αυτής ο οδηγός να δει, αν το προπορευόμενο αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο και με τι ταχύτητα κινείται.
To σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό και με φωτιζόμενα σήματα στο παρμπρίζ.
Προσαρμοστικότητα κάτω από όλες τις συνθήκες
Για την καλύτερη προσαρμογή του συστήματος κάτω από όλες τις συνθήκες και το οδηγικό στιλ μπορεί να ρυθμιστεί σε τρία διαφορετικά επίπεδα. Εάν το αυτοκίνητο πλησιάζει αρκετά ένα άλλο από πίσω και ο οδηγός δεν αντιδρά, το σύστημα προβάλλει φωτιζόμενα σήματα στο παρμπρίζ σε απόχρωση κόκκινου, παράλληλα με έναν ήχο. Αυτό βοηθά τον οδηγό να αντιδράσει, αποφεύγοντας ενδεχόμενο ατύχημα. Αν ο οδηγός δεν προβεί σε καμία κίνηση, το σύστημα επιβραδύνει αυτόματα το αυτοκίνητο, εξασφαλίζοντας την ίδια αποτελεσματικότητα. Ωστόσο, υπάρχει και η περίπτωση μη αποφυγής του ατυχήματος. Σε αυτήν την περίπτωση, το σύστημα θα προσπαθήσει μέσω του φρένου να μειώσει όσο το δυνατόν περισσότερο την ταχύτητα του αυτοκινήτου, μειώνοντας παράλληλα και τον κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού των επιβατών.
Όλα τα κουμπιά για την ενεργοποίηση και απενεργοποίηση των συστημάτων βρίσκονται στο κεντρικό ταμπλό.
Για πιο άνετη οδήγηση
Για να καταστήσει την οδήγηση πιο άνετη, η Volvo Cars ανέπτυξε περαιτέρω και το σύστημα ACC (Adaptive Cruise Control). Έτσι, βοηθά τον οδηγό, εκτός από τη διατήρηση της σωστής απόστασης από το προπορευόμενο όχημα σε ανοικτό δρόμο, να εφαρμόζει το ίδιο και σε περιπτώσεις κυκλοφοριακής συμφόρησης. Το ACC χρησιμοποιεί και αυτό ραντάρ, μετρώντας συνεχώς την απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα, προσαρμόζοντας αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου σε οποιεσδήποτε οδηγικές συνθήκες. Ένα ακόμη χαρακτηριστικό γνώρισμα, που βοηθά τον οδηγό να τηρήσει την κατάλληλη απόσταση, ακόμα και όταν είναι εκτός λειτουργίας το ACC, είναι το σύστημα "Distance Alert". To σύστημα ενεργοποιείται μέσω ενός κουμπιού που βρίσκεται στο ταμπλό, όπως ακριβώς και στην περίπτωση του ACC, δίνοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό για την απόσταση που πρέπει να έχει, μέσω οπτικών ενδείξεων στο παρμπρίζ.