Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  11/9/2007
ΚΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ
Φθορές από το αλάτι
Διαβάστηκε από 3979 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:11/9/2007
"Θάλαττα, θάλαττα…"
H θάλασσα, όμορφη και πλανεύτρα, αποτελεί το καλοκαίρι το σημείο αναφοράς για όλους μας. Ενώ όμως εμείς περνάμε καλά, η αλμύρα από την υγρασία της θάλασσας φθείρει το αυτοκίνητό μας. Ας δούμε πώς:
1. Στο χρώμα
Το θαλασσινό νερό που ίσως πέσει στο αυτοκίνητό μας ή ακόμα και η υγρασία που το "αγκαλιάζει", αν το έχουμε παρκάρει στην παραλία, έχουν αρκετά αρνητική επίδραση στο χρώμα του αυτοκινήτου, καθώς διαπερνάει το βερνίκι και αλλοιώνει τη σύνθεση της μπογιάς. Βέβαια, κάτι τέτοιο δε γίνεται αμέσως και απαιτεί χρόνο.
2. Στα ελαστικά
Είναι γνωστό ότι τα ελαστικά είναι πολύ ευαίσθητα ακόμη και στον ήλιο. Το θαλασσινό νερό με το αλάτι διαβρώνει τη σύνθεσή τους, στοιχείο που μπορεί να είναι πολύ έντονο, ιδιαίτερα σε ταλαιπωρημένα ελαστικά.
3. Στις τσιμούχες του αμαξώματος
Όπως και στα ελαστικά, το θαλασσινό νερό και η υγρασία κάνουν κακό και στα περιφερειακά λαστιχάκια του αυτοκινήτου. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις τσιμούχες γύρω από τις γυάλινες επιφάνειες.
4. Στις πόρτες
Σε ακραίες καταστάσεις, παρόμοια φθορά και διάβρωση μπορεί να παρουσιαστεί ακόμα και στους μεντεσέδες στις πόρτες. Θα το καταλάβετε, καθώς θα αρχίσουν να τρίζουν.
5.Φανάρια
Τόσο στην εξωτερική επιφάνεια των φωτιστικών σωμάτων, όσο και στο εσωτερικό τους, η θαλασσινή υγρασία μπορεί να προκαλέσει θαμπάδες, ακόμη και φθορές στην καλωδίωση.
6. Καθαριστήρες
Αρκετά "δύσκολες" ώρες με τη θαλασσινή υγρασία περνάνε και τα λαστιχάκια των υαλοκαθαριστήρων. Ούτως ή άλλως είναι λεπτά και διαβρώνονται εύκολα, ενώ αν παράλληλα τα βλέπει και ο ήλιος, καταστρέφονται κυριολεκτικά.
Tι μπορώ να κάνω
Αν και δεν είναι σωστό να είμαστε εντελώς "ψείρες" με το αυτοκίνητό μας, αν θέλουμε να αποφύγουμε κάτι από τα παραπάνω, καλό θα είναι να το πλένουμε όταν έρθει σε επαφή με το θαλασσινό υγρό. Καλό είναι, μετά το γενικό πλύσιμο, με ένα ελαφρά βρεγμένο πανάκι να περάσουμε τα μικρά λαστιχένια μέρη, όπως τις περιοχές γύρω από τα παράθυρα, το προφίλ των ελαστικών αλλά και τους υαλοκαθαριστήρες. Φυσικά, το θαλασσινό νερό διαβρώνει κατά προέκταση και το κάτω μέρος του αμαξώματος, αλλά και το μεταλλικό σύστημα εξάτμισης καυσαερίων από το "χταπόδι" μέχρι και το τελικό καζανάκι. Εκεί όμως δεν υπάρχουν και πολλά που μπορούμε εμείς να κάνουμε. Σίγουρα τώρα μετά τις διακοπές το αυτοκίνητο θέλει περιποίηση.