Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  23/10/2007
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
FASΤips : Το σωστό φρενάρισμα στη γρήγορη οδήγηση
Όσο πιο αργά… τόσο πιο γρήγορα;
Διαβάστηκε από 2798 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:23/10/2007
Φρενάροντας αργά και έντονα, εξασφαλίζουμε καλύτερο συνολικό χρόνο στο γύρο μιας πίστας… Θεωρητικά ισχύει, πρακτικά όμως;
Για να μπορέσεις να κινηθείς γρήγορα, πρέπει να εκμεταλλευτείς στο έπακρο τις δυνατότητες του αυτοκινήτου κυρίως σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις του. Για την απόλυτα γρήγορη οδήγηση όμως, μεγάλο ρόλο παίζει και το σύστημα πέδησης. Το ζύγισμα στο πότε και πόσο θα φρενάρουμε είναι πολύ σημαντικό για ένα γρήγορο οδηγό.
Top Tips
για το φρενάρισμα σε πίστα

• Φρενάρουμε πάντα πριν στρίψουμε το τιμόνι… (Στο Braking Point και όχι στο turn in)
• Ανάλογα με τη χάραξη (συχνή χρήση φρένου), τα φρένα μας χάνουν και σε αποτελεσματικότητα και σε αίσθηση.
• Αν τα φρένα μας έχουν ζεσταθεί, το ABS θα δουλεύει πιο συχνά από το συνηθισμένο. Σε τέτοια περίπτωση, δε μειώνουμε την πίεση στο πεντάλ, αλλά την αυξάνουμε.
για το φρενάρισμα στο δρόμο
• Σε περίπτωση που φρενάρουμε σε οδόστρωμα με ανωμαλίες, το ABS θα λειτουργήσει άμεσα, αυξάνοντας την απόσταση ακινητοποίησης.
• Δεν πατάμε φρένο στη διάρκεια της στροφής
• Δε στρίβουμε ποτέ με νεκρά
• Επιλέγουμε μια σχέση στο κιβώτιο, που θα διατηρεί τον κινητήρα σε μεσαίες προς χαμηλές στροφές (σ.α.λ).
Φρενάροντας σε πίστα…
Οδηγώντας σε πίστα, το φρενάρισμα είναι το σημαντικότερο στοιχείο που διαχωρίζει έναν καλό χρόνο από τον καλύτερο δυνατό χρόνο. Ουσιαστικά, σε αγωνιστική οδήγηση ακολουθείται η λογική "φρενάρω τόσο, ώστε να εισέλθω με όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα σε μια στροφή" και "φρενάρω αργά στο Braking Point, ώστε στο turn in -παράλληλα με το στρίψιμο του τιμονιού- να μη χρειαστεί να αυξήσω ταχύτητα". Για τους πιο άπειρους, αυτό είναι κάτι ιδιαίτερα δύσκολο. Ο σωστός τρόπος φρεναρίσματος για εκείνους, είναι να φρενάρουν νωρίς στο Βraking point, αλλά με μικρή ένταση, ώστε να μπορούν να διο­ρθώσουν ελαφρώς την ταχύτητά τους στο turn in.
Φρενάροντας σε δρόμο…
Στο δρόμο, σαφώς τα πράγματα αλλάζουν, αφού ο απόλυτος χρόνος δεν έχει θέση εκεί. Αν, ωστόσο, θέλουμε να κινηθούμε γρήγορα και ομαλά, φρενάρουμε αρκετά πιο πριν και περνάμε τη στροφή με σταθερό γκάζι, αυξάνοντας την πίεση στο πεντάλ του γκαζιού στην έξοδο. Στο δρόμο, το αργό φρενάρισμα εγκυμονεί υποστροφικές αντιδράσεις, ενώ δε φρενάρουμε ποτέ στην κορυφή της στροφής, γιατί έτσι αποσταθεροποιούμε το αμάξωμα. Σε περίπτωση που το ABS επέμβει κατά το φρενάρισμα, όπως και σε πίστα, έτσι κι εδώ πιέζουμε περισσότερο το πεντάλ του φρένου.