Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  23/10/2007
ΔΙΑΦΟΡΑ
Tα βασικά “όπλα” της παθητικής ασφάλειας
Διαβάστηκε από 2376 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:23/10/2007
Eν αρχή ην η ασφάλεια...
Ένας πρωτεύον παράγοντας για την επιλογή αυτοκινήτου είναι τα επίπεδα παθητικής ασφάλειας που διαθέτει. Aς δούμε μερικούς παράγοντες πέραν της ζώνης που κάνουν ένα σύγχρονο αυτοκίνητο περισσότερο ασφαλές σε περίπτωση σύγκρουσης.


ΠOΣΑ ΕIΔΗ ΥΠAΡΧΟΥΝ;
Α. Μετωπικοί

Πρόκειται για τους πλέον συνηθισμένους αερόσακους, που είναι τοποθετημένοι μπροστά από τον οδηγό και το συνοδηγό. Τους συναντάμε πλέον στο στάνταρ εξοπλισμό σχεδόν όλων των αυτοκινήτων, ενώ το μέγεθός τους, όπως και η μορφή τους (π.χ. διπλού θαλάμου), ποικίλλει ανάλογα με το μοντέλο.
Β. Πλευρικοί
Βρίσκονται τοποθετημένοι στα πλαϊνά μέρη των καθισμάτων, είτε μέσα στις πόρτες του αυτοκινήτου και προσφέρουν προστασία του σώματος -και ειδικότερα της περιοχής του στήθους- από σύγκρουση στα πλαϊνά τοιχώματα του αυτοκινήτου. Μπορεί να υπάρχουν ακόμη και από τις βασικές εκδόσεις πολλών μοντέλων.
Γ. Οροφής ή τύπου κουρτίνας
Ενεργοποιούνται και αυτοί σε πλευρικές συγκρούσεις και προστατεύουν τα κεφάλια των επιβατών. Βρίσκονται τοποθετημένοι στις κολώνες του αμαξώματος και μένουν περισσότερη ώρα φουσκωμένοι για την προστασία των επιβατών σε περίπτωση ανατροπής. Τους συναντάμε συνήθως στις ακριβότερες εκδόσεις των περισσότερων αυτοκινήτων.
Δ. Γονάτων
Πρόκειται για σημαντική εξέλιξη στους αερόσακους, αφού προστατεύουν τα γόνατα του οδηγού (ελάχιστα μοντέλα έχουν και συνοδηγού) από τις συνέπειες της μετωπικής σύγκρουσης. Προφανώς είναι τοποθετημένοι κάτω από το τιμόνι, αλλά συναντώνται μόνο σε πολύ ακριβές εκδόσεις ή και στον προαιρετικό εξοπλισμό πολλών νέων μοντέλων.
Oι προστατευτικές μπάρες
Οι προσταυτετικές μπάρες βρίσκονται τοποθετημένες περιμετρικά του αμαξώματος και δεν είναι ορατές από τον οδηγό. Είναι κατασκευασμένες από ατσάλι και υπάρχουν εδώ και χρόνια σε όλα τα μοντέλα.
Zώνες παραμόρφωσης
Στο σχεδιασμό του κάθε αυτοκινήτου οι κατασκευαστές φροντίζουν ώστε να δημιουργούν συγκεκριμένες ζώνες στο αμάξωμα, οι οποίες έχουν ως στόχο να απορροφούν τις δυνάμεις από πιθανή σύγκρουση και να τις "οδηγούν" σε επιλεγμένα μέρη του αμαξώματος, προκειμένου να μειώνονται οι συνέπειες που περνάνε στην καμπίνα και στους επιβάτες. Μόνο το έμπειρο μάτι ενός σχεδιαστή ή ενός φανοποιού μπορεί να τις διακρίνει γενικά. Παρόμοιο σκοπό έχουν, για παράδειγμα, τα νεύρα του καπό.
Εuro ΝCAP
O Euro NCAP είναι ένας πιστοποιημένος ευρωπαϊκός οργανισμός, ο οποίος πραγματοποιεί έγκυρες δοκιμές πρόσκρουσης σε όλα τα νέα μοντέλα. Στην ιστοσελίδα www.euroncap.com μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα που σας ενδιαφέρουν.