ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ - ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  15/1/2008
CRUISE CONTROL - ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
“Έξυπνο” cruise control από Nissan
Διαβάστηκε από 1931 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:15/1/2008
Τα επιπλέον μάτια...
Με δύο νέα και πολύ σημαντικά συστήματα υποστήριξης του οδηγού σκοπεύει να εφοδιάσει τα μοντέλα της η Nissan. Το πρώτο αφορά στον ηλεκτρονικό έλεγχο απόστασης από το προπορευόμενο όχημα και το δεύτερο στην πιο εξελιγμένη μορφή του cruise control.
Το σύστημα ελέγχου και διατήρησης απόστασης (Distance Control Assist System), όπως λέει και το όνομά του, φροντίζει ώστε να διατηρείται ασφαλής απόσταση μεταξύ του οχήματος στο οποίο βρίσκεται το σύστημα και του προπορευόμενου αυτοκινήτου. Χρησιμοποιεί ένα μικροϋπολογιστή με λογισμικό, που επεξεργάζεται δεδομένα προερχόμενα από αισθητήρες, που βρίσκονται στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα. Όταν το αυτοκίνητο πλησιάζει σε άλλο, τότε το σύστημα αναλαμβάνει να ξεκινήσει μόνο του τη διαδικασία πέδησης του κινητήρα, εφ' όσον ο οδηγός δεν πατάει το γκάζι. Αν το πόδι του οδηγού πιέζει το γκάζι, τότε το σύστημα ενεργοποιεί έναν ειδικό μηχανισμό, ο οποίος πρακτικά "σπρώχνει" το πετάλι του γκαζιού προς τα πάνω.
Σε περίπτωση φρεναρίσματος τι κάνει;
Αν το προπορευόμενο όχημα φρενάρει, τότε το σύστημα αναλαμβάνει να ειδοποιήσει τον οδηγό με μήνυμα στην οθόνη, όπου προβάλλονται τα δεδομένα του υπολογιστή ταξιδίου, αλλά και με ηχητικό μήνυμα. Έπειτα, ενεργοποιεί το μηχανισμό που σπρώχνει το πετάλι του γκαζιού προς τα επάνω, όπως αναφέραμε και πριν.
"Έξυπνο" cruise control
Πρόκειται για την εξελιγμένη μορφή του cruise control, το οποίο κινεί το αυτοκίνητο με την προκαθορισμένη από τον οδηγό ταχύτητα, ενώ όταν κάποιο προπορευόμενο όχημα βρίσκεται πολύ κοντά, διαμορφώνει αυτόματα την ταχύτητα, προκειμένου να αποφευχθεί η σύγκρουση. Πρακτικά, λοιπόν, ο οδηγός δε χρειάζεται κάθε φορά να χρησιμοποιήσει το φρένο, για να ρυθμίσει την ταχύτητα ανάλογα με αυτή του μπροστινού οχήματος.
Συνδυάζεται και με σύστημα πλοήγησης
Το "έξυπνο" cruise control της Nissan λειτουργεί σε συνεργασία με το επίσης εξελιγμένο σύστημα πλοήγησης. Έτσι, αν το σύστημα "διαβάσει" ότι το αυτοκίνητο θα κινηθεί σε στροφή, το cruise control αναλαμβάνει να μειώσει αντίστοιχα την ταχύτητα του οχήματος, ενώ την αυξάνει όταν τελειώσει η στροφή.
Πότε θα το δούμε στην παραγωγή;
Η Nissan σκοπεύει να εφοδιάσει μοντέλα παραγωγής με τα συστήματα αυτά από τις αρχές του 2008. Ωστόσο, αρχικά, αυτό αφορά σε χώρες του εξωτερικού. Μπορεί, δηλαδή, η τεχνολογία να είναι έτοιμη, ωστόσο μάλλον θα αργήσουμε λίγο να την δούμε στην Ελλάδα.
Αν η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μικρύνει πολύ και ο οδηγός συνεχίσει να έχει το πόδι του στο γκάζι, το σύστημα αναλαμβάνει να πιέσει προς τα επάνω το πεντάλ της επιτάχυνσης.

Σε συνεργασία με το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης, το «έξυπνο» cruise control μειώνει την ταχύτητα του οχήματος πριν και κατά τη διάρκεια της στροφής, ενώ την αυξάνει, όταν το αυτοκίνητο βγει από τη στροφή.