ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  22/1/2008
ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
Πρωτοποριακό σύστημα από τη Mercedes-Benz
Διαβάστηκε από 1445 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:22/1/2008
Η Mercedes-Benz εδώ και δεκαετίες πρωτοπορεί στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, προσφέροντας στους πελάτες της τη μέγιστη προστασία. Από το 2009, θα διαθέτει ένα ακόμη καινοτόμο σύστημα ειδοποίησης του οδηγού σε περιπτώσεις κούρασης ή υπνηλίας, το "Attention Assist".
Το νέο σύστημα «Attention Assist» βρίσκεται στο τελικό στάδιο των δοκιμών και εξελίσσεται αποκλειστικά από τη Mercedes-Benz. Στόχος του συστήματος είναι ο εντοπισμός οποιωνδήποτε συμπτωμάτων κούρασης, υπνηλίας ή χαλάρωσης από την πλευρά του οδηγού, προκειμένου να τον προειδοποιήσει και να αποφευχθεί τυχόν τροχαίο ατύχημα.
Πώς λειτουργεί
Το σύστημα "Attention Assist" χρησιμοποιεί ποικίλους αισθητήρες, προκειμένου να αναλύσει τις οδηγικές συνήθειες του οδηγού και να εντοπίσει τυχόν αλλαγές στον τρόπο οδήγησης, που εμφανίζονται συνήθως σε περιπτώσεις κούρασης ή υπνηλίας. Αυτές έχουν να κάνουν με την ταχύτητα του αυτοκινήτου, την επιμήκη και εγκάρσια επιτάχυνση, με το στρίψιμο του τιμονιού, με τον τρόπο που τα πεντάλ και τα φλας χρησιμοποιούνται, συγκεκριμένες ενέργειες του οδηγού, αλλά και εξωτερικούς παράγοντες. Μόλις το συγκεκριμένο σύστημα αντιληφθεί κάτι τέτοιο, αναλαμβάνει να ειδοποιήσει τον οδηγό.
Μηχανικοί, μαθηματικοί, ειδικοί αναλυτές και ψυχολόγοι
Η ομάδα ανάπτυξης της Mercedes, εκτός από μηχανικούς, αποτελείται από μαθηματικούς, ειδικούς πάνω σε υπολογιστές και ψυχολόγους. H εξέλιξη του "Attention Assist" ξεκίνησε μέσω προσομοιωτών στο τεχνολογικό κέντρο της στο Βερολίνο, ενώ στη συνέχεια καλύφθηκαν περισσότερα από 500.000 χιλιόμετρα δοκιμών στο δρόμο και με ποικίλες συνθήκες, χρησιμοποιώντας 420 οδηγούς. Αφού ολοκληρωθούν όλες οι δοκιμές για την πλήρη λειτουργία του συστήματος, θα ξεκινήσει να διατίθεται στον εξοπλισμό των μοντέλων της μάρκας από το 2009.
Βασικός παράγοντας η κούραση
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η κούραση ευθύνεται για το 1% των σοβαρών ατυχημάτων που συμβαίνουν στο δρόμο. Παρόλα αυτά, οι ειδικοί πιστεύουν, ότι το συγκεκριμένο ποσοστό είναι ακόμη μεγαλύτερο, ενώ τελευταίες έρευνες στην Ευρώπη δείχνουν ότι περίπου το 23%-24% των ατυχημάτων έχει να κάνει με περιπτώσεις κούρασης. Αυτό σημαίνει αυτομάτως, ότι η κούραση είναι υπεύθυνη για το ίδιο ή και μεγαλύτερο ποσοστό ατυχημάτων σε σχέση με το αλκοόλ.