Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  5/2/2008
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Πλαγιολίσθηση για προχωρημένους (Μέρος Β΄ - Φλικάρισμα)
Όταν σου κάνει φλικ
Διαβάστηκε από 2436 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:5/2/2008
Το φλικάρισμα είναι μια μέθοδος για να σπάσει ο οδηγός στιγμιαία την ισορροπία του πίσω άξονα. Η υπερστροφή είναι ο απώτερος σκοπός του φλικαρίσματος.
Feint - Φλικάρισμα: Στους αγώνες του WRC, το φλικάρισμα δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να προλάβει την υποστροφή, εκβιάζοντας το αυτοκίνητο να υπερστρέψει πριν τη στροφή. Έτσι, το αυτοκίνητο περνά γρήγορα με φυλαγμένο το εμπρός μέρος και με το πίσω να αναλαμβάνει να χαράξει την τροχιά της στροφής. Στην πλαγιολίσθηση, ο οδηγός που θα φλικάρει το αυτοκίνητο πρέπει να είναι έμπειρος, έτσι ώστε με την ανάλογη κίνηση του τιμονιού και του φρένου να μπορέσει να τοποθετήσει τη μούρη του αυτοκινήτου κάθετα πριν τη στροφή. Ας δούμε πώς γίνεται…
1. Κινούμενος στη σωστή γραμμή, ο οδηγός φτάνει στο turn in, όπου στιγμιαία κάνει μια τιμονιά προς την αντίθετη φορά της στροφής, χρησιμοποιώντας το φρένο.
2. Αμέσως στρίβει προς τη φορά της στροφής, κατεβάζοντας σχέση στο κιβώτιο, ακριβώς πριν το Apex.
3.Oι τιμονιές έχουν διαταράξει τη σταθερότητα του πίσω μέρους, που πλέον καθοδηγείται με το γκάζι.
4. Με ανάποδο τιμόνι περιμένετε την έξοδο τoυ Αpex και μετά διορθώνετε με αρκετό γκάζι.
Tip
Το φλικάρισμα απαιτεί ιδιαίτερη εμπειρία για να επιτευχθεί. Το σημαντικότερο σημείο που πρέπει να προσέξει ο οδηγός, είναι στο πότε θα κάνει τις πρώτες τιμονιές, ώστε η μούρη στην τελευταία -προς τη φορά της στροφής- τιμονιά να ευθυγραμμιστεί με το Apex. Επίσης, σημαντικό είναι η ταχύτητα να μην είναι μεγάλη, έτσι ώστε η χρήση του φρένου να περιορίζεται στο να "αλλοιώσει" την πρόσφυση του πίσω μέρους.