Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  18/3/2008
ΔΙΑΦΟΡΑ
Πρωτότυπο Mercedes F 700
Οδηγεί στο μέλλον...
Διαβάστηκε από 1566 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:18/3/2008
Mέσα από μία σειρά πρωτότυπων που έχει εξελίξει τα τελευταία χρόνια η Mercedes, ξεχωρίσαμε το F 700. Ένα ιδιαίτερο μοντέλο, που χρησιμοποιείται ως βάση για την εξέλιξη τεχνολογιών και συστημάτων, που θα εφοδιάσουν μελλοντικά μοντέλα της φίρμας.
Το Σεπτέμβρη του 2007, οπότε και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη διεθνή έκθεση της Φρανκφούρτης, το πρωτότυπο F 700 έδωσε έναυσμα για πολλές συζητήσεις, χάρη στην υψηλή τεχνολογία που ενσωματώνει, αλλά και στην ξεχωριστή του σχεδίαση.
Ανάρτηση με Pre-scan
H ενεργή ανάρτηση με σύστημα Pre-Scan χρησιμοποιεί ειδικούς αισθητήρες laser, τοποθετημένους στα φωτιστικά σώματα του οχήματος, που καταγράφουν σε πραγματικό χρόνο την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο δρόμος. Ένας μικροϋπολογιστής επεξεργάζεται αυτά τα δεδομένα και, με σχετικό λογισμικό, η ανάρτηση προετοιμάζεται ώστε να φιλτράρει ανάλογα τις ανωμαλίες, αν αυτές υπάρχουν φυσικά.
O κινητήρας DIESOTTO
Σε παλαιότερο τεύχος, από αυτή τη σελίδα, έχουμε αναφερθεί ξανά στον κινητήρα DIESOTTO. Πρόκειται για ένα 4κύλινδρο μηχανικό σύνολο βενζίνης άμεσου ψεκασμού, 1,8 λίτρων, με δύο turbo και μεταβαλλόμενο χρονισμό των βαλβίδων, αλλά και μεταβαλλόμενη συμπίεση, το οποίο συνδυάζει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του diesel και του βενζινοκινητήρα. Πιο συγκεκριμένα, στις χαμηλές στροφές και με αυξημένη τη συμπίεση, η κινητήρια μονάδα λειτουργεί χωρίς τη συμβολή των μπουζί όπως στους κινητήρες diesel, ενώ όταν οι καταστάσεις το απαιτήσουν (υψηλότερες στροφές ή επιτάχυνση), σε διάστημα μίας περιστροφής του στροφάλου, μπαίνουν σε λειτουργία τα μπουζί, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να λειτουργεί ως ένα συμβατικό μηχανικό σύνολο βενζίνης. Με τους δύο υπερσυμπιεστές καυσαερίων διαφορετικής διαμέτρου (ένας μικρός για το χαμηλό φάσμα λειτουργίας και ένας μεγαλύτερος για τις υψηλές στροφές), η απόδοσή του αγγίζει τους 238 ίππους και τα 400 Nm ροπής.
H περιστρεφόμενη πίσω θέση
Με το πάτημα ενός κουμπιού, η πίσω δεξιά (από τις 4 θέσεις) του F 700 περιστρέφεται ολοκληρωτικά. Έτσι, δίνεται στον επιβάτη η δυνατότητα να συνομιλήσει πρόσωπο με πρόσωπο με τον επιβάτη που κάθεται δίπλα του, ενώ μπορεί να έχει καλύτερη πρόσβαση στο σύστημα ψυχαγωγίας που διαθέτει το πρωτότυπο της Mercedes.
Καθρέφτες με Pre-Scan
Δύο αισθητήρες με δέσμη laser είναι τοποθετημένοι στους εξωτερικούς καθρέφτες του F 700 και καταγράφουν ανά πάσα στιγμή οποιοδήποτε εμπόδιο βρίσκεται σε μικρή απόσταση από τις πόρτες, προκειμένου, αν αυτές ανοίξουν, να μην το χτυπήσουν. Σε τέτοια περίπτωση, ακόμη και αν οι κλειδαριές είναι ανοιχτές, ένας ειδικός κύλινδρος τις αφήνει να ανοίξουν.



TIP:
Με βάση τα γενικά χαρακτηριστικά τόσο στη σχεδίαση όσο και στον τεχνολογικό εξοπλισμό, το πρωτότυπο F700 της Mercedes μας δίνει, σύμφωνα με πληροφορίες, μία πρώτη εικόνα για τη μελλοντική S-Class, τουλάχιστον μετά το 2010.