Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  15/7/2008
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Lexus Hybrid Drive
Ποιος, πότε, γιατί…
Διαβάστηκε από 2882 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:15/7/2008
Τα υβριδικά αυτοκίνητα "γοητεύουν" όλους όσους αναζητούν τη διαφορετικότητα στην αυτοκίνηση. Αυτό που οι περισσότεροι, όμως, δεν έχουν ξεκαθαρίσει στο μυαλό τους, είναι πότε δουλεύει ο ηλεκτροκινητήρας, πότε ο βενζινοκινητήρας, πότε κάποια από τα αυτά δουλεύουν μόνα τους ή πότε δουλεύουν και τα δύο μαζί.
Τα υβριδικά τετρακίνητα SUV της Lexus διαθέτουν έναν κινητήρα βενζίνης αλλά και δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στο μπροστινό άκρο και έναν στο πίσω. Η λεπτομέρεια αυτή είναι σημαντική, καθώς η εμπλοκή του πίσω ηλεκτροκινητήρα εξασφαλίζει ροπή και στους πίσω τροχούς, δημιουργώντας ένα διαφορετικό είδος τετρακίνησης. Για να εξηγήσουμε τώρα τη συνεργασία των ηλεκτροκινητήρων με το θερμικό μοτέρ, ας πάρουμε ως παράδειγμα το RX 400h.
5 διαφορετικές περιπτώσεις
1. Κατά την εκκίνηση του οχήματος και για χαμηλές ταχύτητες, την κίνηση αναλαμβάνει το ηλεκτρικό σύστημα.
2. Εν κινήσει με σταθερή ταχύτητα συμμετέχουν τόσο ο κινητήρας βενζίνης, όσο και ο εμπρόσθιος ηλεκτροκινητήρας. Κεντρική μονάδα ελέγχου φροντίζει, ώστε η ροπή που προέρχεται από το θερμικό μοτέρ, να απαιτεί όσο το δυνατόν μικρότερες ποσότητες καυσίμου, ενώ υπάρχει στο σύστημα και η δυνατότητα να φορτίζει τις μπαταρίες για τους ηλεκτροκινητήρες.
3. Κατά την επιτάχυνση ή σε ανηφορικό κομμάτι, η μπαταρία διοχετεύει περισσότερη ενέργεια στο ηλεκτρικό σύστημα, προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες για ροπή.
4. Κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος ή της επιβράδυνσης, οι ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν ως γεννήτριες και μετατρέπουν την ενέργεια από τους τροχούς σε ηλεκτρική, φορτίζοντας ταχύτητα την μπαταρία.
5. Κατά την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, ο βενζινοκινητήρας τίθεται αυτομάτως εκτός λειτουργίας, για τη μέγιστη δυνατή εξοικονόμηση ενέργειας.
Θυμίζουμε ότι το Lexus RX 400h διαθέτει κινητήρα βενζίνης V6 3,3 λίτρων, με ισχύ 211 ίππων, έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 123 kw ή 167 ίππων εμπρός και έναν ηλεκτροκινητήρα 50 kw ή 68 ίππων στο πίσω άκρο. Η συνολική ισχύς του υβριδικού συστήματος φθάνει τους 268 ίππους.