ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ- ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  28/10/2008
ΔΕΣΜΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ
Chevrolet Volt
Διαβάστηκε από 1415 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:28/10/2008
Κινείται με Volt
Το Chevrolet Volt προσφέρει 60 χιλιόμετρα ηλεκτροκίνησης χωρίς να χρησιμοποιεί καύσιμο, ενώ έχει μηδενικές εκπομπές ρύπων και αυτονομία που μπορεί να επεκταθεί σε εκατοντάδες χιλιόμετρα.
Νέα εποχή
Το Volt προαναγγέλλει μία νέα εποχή στην ηλεκτροκίνηση των οχημάτων, δημιουργώντας μία νέα κατηγορία αυτοκινήτου, την Extended-Range Electric Vehicle ή Ε-REV (Ηλεκτρικό Όχημα με Σύστημα Επέκτασης Αυτονομίας).
Με σύστημα παραγωγής ισχύος
Το Volt διαθέτει μία μπαταρία 16 kWh, η οποία προσφέρει ισχύ σε μία ηλεκτρική μονάδα, που κινεί τους τροχούς του αυτοκινήτου για μία διαδρομή 60 χιλιομέτρων. Με αυτή τη λειτουργία επιτυγχάνεται μηδενική εκπομπή ρύπων αλλά και έλλειψη θορύβων από τον κινητήρα που, σε συνδυασμό με ειδικά μονωτικά υλικά, κάνουν το αυτοκίνητο εξαιρετικά αθόρυβο στην οδήγηση. Όταν η ισχύς των μπαταριών καταναλωθεί, τότε ο κινητήρας βενζίνης/Ε85 αναλαμβάνει να κινήσει μία γεννήτρια, η οποία θα παρέχει συνεχόμενη ισχύ στην ηλεκτρική μονάδα κίνησης, ενώ παράλληλα θα υποστηρίζει τη φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου. Αυτό το πρόγραμμα λειτουργίας επεκτείνει την αυτονομία του Volt για μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα, μέχρις ότου επαναφορτιστεί η μπαταρία. Η μπαταρία του Volt μπορεί να φορτιστεί και από μία πρίζα του δικτύου ηλεκτρισμού με παροχή 230V σε λιγότερο από τρεις ώρες. Ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας θα μειώνεται σημαντικά, αν η μπαταρία δεν έχει αδειάσει τελείως.
Απόδοση και κόστος
Ένας ηλεκτροκινητήρας δε σημαίνει πάντοτε ότι θα έχει χαμηλή απόδοση. Η μονάδα ηλεκτροκίνησης του Volt αποδίδει 150 ίππους και 370 Nm ροπής, ενώ παράλληλα η τελική του ταχύτητα φτάνει στα 161 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με την GM, η οδήγηση ενός Volt θα κοστίζει περίπου δύο λεπτά/χλμ. με την ισχύ της μπαταρίας, έναντι 12 λεπτών/χλμ. με χρήση βενζίνης 1.50 ευρώ το λίτρο. Για ένα μέσο οδηγό, ο οποίος διανύει 60 χλμ. την ημέρα (ή 22 000 χλμ. το χρόνο), αυτό μεταφράζεται σε οικονομία κόστους 2.200 ευρώ ετησίως. Χρησιμοποιώντας νυχτερινό ρεύμα (φθηνότερη κιλοβατώρα), η GM εκτιμά ότι ένα χιλιόμετρο με ηλεκτροκίνηση στο Volt θα κοστίζει περίπου το ένα έκτο συγκριτικά με ένα συμβατικό βενζινοκίνητο όχημα.
Πολύ καλή αεροδυναμική για μεγαλύτερη αυτονομία
Οι σχεδιαστές της GM, μετά από αρκετές μελέτες μέσα στη σήραγγα αεροδυναμικής της GM, βελτίωσαν την αεροδυναμική του Volt, με σκοπό να αυξηθεί η αυτονομία. Το στρογγυλοποιημένο εμπρός τμήμα, τα πλαϊνά τμήματα, η αεροτομή, τα πλαϊνά μαρσπιέ και οι εξωτερικοί καθρέφτες έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να επιτρέπουν στον αέρα να κινείται ευκολότερα και με λιγότερη αντίσταση γύρω από το αυτοκίνητο.