Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  4/11/2008
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Σύστημα υποστήριξης οδηγού ACC στο νέο VW Golf
Διαβάστηκε από 1356 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:4/11/2008
Έξυπνο Cruise Control
Μαζί με την παρουσίαση του νέου Golf, η VW εφοδίασε το μοντέλο της με κάποια συστήματα, τα οποία μπορούν να κάνουν την οδήγηση πιο εύκολη και πιο ξεκούραστη. Ένα από αυτά είναι και το ACC (Automatic Distance Control), το οποίο προσαρμόζει την ταχύτητα και την απόσταση απο το προπορευόμενο όχημα, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του οδηγού.
Δεν πρόκειται για ακόμα ένα σύστημα σταθεροποίησης ταχύτητας . Το ACC, που εφοδίασε η VW το νέο Golf, είναι ένα έξυπνο σύστημα, το οποίο, εκτός από το να διατηρεί σταθερή την ταχύτητα που έχει επιλέξει ο οδηγός, μπορεί παράλληλα να κρατά σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Πώς το καταφέρνει αυτό;
Ποια η λειτουργία του
Το σύστημα αυτό μπορεί να ενεργοποιηθεί από τον οδηγό σε ταχύτητες από 30 έως 210 χλμ./ώρα. Όταν η ταχύτητα που έχει ρυθμιστεί είναι μεγαλύτερη από το προπορευόμενο όχημα, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να πλησιάζει με κίνδυνο σύγκρουσης, το ACC ενεργοποιεί αυτόβουλα το σύστημα πέδησης, ώστε να διατηρηθεί η απόσταση ασφαλείας. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πέντε επιλογές για την απόσταση από το εμπρόσθιο κινούμενο όχημα και τρία προγράμματα λειτουργίας.. Το "Normal mode", όπου η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι ήπια, το "Sport mode", όπου το όχημα συμπεριφέρεται δυναμικά και το "Comfort mode", όπου το Golf μετατρέπεται σε ένα αυτοκίνητο για μεγάλες αποστάσεις.
Πληροφόρηση προς τον οδηγό
Οποιαδήποτε ρύθμιση επιλέξει ο οδηγός για τη λειτουργία του ACC εμφανίζεται στην οθόνη πολλαπλών ενδείξεων του πίνακα οργάνων. Όταν το σύστημα είναι ενεργοποιημένο, η οθόνη εμφανίζει συνεχώς την ταχύτητα και την απόσταση που έχει επιλεγεί. Αν η ταχύτητα του αυτοκινήτου πλησιάσει στα όρια που απενεργοποιείται το ACC, τότε ο οδηγός ειδοποιείται μέσω της οθόνης του πίνακα οργάνων, αλλά και ηχητικά.
Πώς λειτουργεί
Οι πληροφορίες για τη λειτουργία του ACC λαμβάνονται μέσω ενός αισθητήρα laser, ο οποίος βρίσκεται πίσω από τον κεντρικό καθρέφτη. Ο αισθητήρας αυτός εκπέμπει πέντε ακτίνες, οι οποίες παρακολουθούν συνεχώς την ταχύτητα και την απόσταση του προπορευόμενου οχήματος.