ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ - ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  6/10/2009
ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ
Σύστημα Grip Control της Peugeot
Παντός εδάφους
Διαβάστηκε από 3273 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:6/10/2009
Το 3008 της Peugeot διαθέτει ένα νέο σύστημα, το οποίο ελέγχει την πρόσφυση των εμπρόσθιων τροχών και παράλληλα προσφέρει επιλογή προγραμμάτων ανάλογα με το έδαφος, όπου θέλει να κινηθεί ο οδηγός.
Ένα από τα σημαντικά συστήματα το οποίο περιλαμβάνει το Crossover 3008 της Peugeot είναι το Grip Control. Πρόκειται για ένα σύστημα που είναι υπεύθυνο για τη διατήρηση της πρόσφυσης των εμπρόσθιων τροχών σε κάθε είδους οδόστρωμα, κάτι που αυξάνει τα επίπεδα για την ασφαλή οδήγηση. Βέβαια, το σύστημα αυτό ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό του μοντέλου και απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν να χρησιμοποιήσουν το αυτοκίνητο σε ελαφρές εκτός δρόμου εξορμήσεις.
Πως λειτουργεί το Grip Control
Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, που ακούει στο όνομα "Grip Control", δημιουργήθηκε μέσα από μία συνεργασία της Peugeot και της Bosch, μιας εταιρείας με μεγάλη πείρα στην ηλεκτρονική εξέλιξη των συστημάτων αυτοκινήτου εδώ και πολλά χρόνια. Το σύστημα του Grip Control είναι ενσωματωμένο με τον εγκέφαλο του ESP και συνεργάζεται με αυτόν, έτσι ώστε να αντιλαμβάνεται, μέσω αισθητήρων, το ποσοστό απώλειας πρόσφυσης των τροχών και να ενεργεί ανάλογα. Βέβαια, η ρύθμιση, ανάλογα με τον τύπο εδάφους, γίνεται και από τον οδηγό μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη, που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Ο διακόπτης αυτός προσφέρει την επιλογή τεσσάρων προγραμμάτων: Standard mode, Snow mode, All-terrain mode, Sand mode και ESP Off mode. Επίσης, στην έκδοση με Grip Control, το αυτοκίνητο εφοδιάζεται αποκλειστικά με ελαστικά Michelin Tour HP Mad & Snow (χιόνι και λάσπη), τα οποία μπορούν να εξασφαλίζουν τη σταθερότητα του πέλματος, που είναι σε επαφή με το δρόμο. Με αυτόν τον τρόπο, το ελαστικό συμβάλλει στην πρόσφυση του αυτοκινήτου υπό όλες τις συνθήκες χρήσης, ενώ διατηρείται η άνεση των επιβατών.
Μέσω του περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει τη λειτουργία του Grip Control ανάλογα με το έδαφος όπου κινείται.

Με το διακόπτη στο Snow mode, το σύστημα προσαρμόζει ανάλογα τη μετάδοση στους τροχούς, ώστε το όχημα να μπορέσει να ξεκινήσει. Η διαδικασία συνεχίζεται και κατά την κίνηση, ελέγχοντας συνεχώς την πρόσφυση των τροχών μέχρι τα 50 χλμ./ώρα.

Οι λειτουργίες
Οι πέντε τρόποι λειτουργίας του Grip Control, που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός του 3008, είναι οι εξής:
Standard mode: Το ESP είναι ρυθμισμένο για χαμηλό επίπεδο ολίσθησης τροχών, βασισμένο στα διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης που συναντάμε καθημερινά στους δρόμους.
Snow mode: Το σύστημα προσαρμόζεται ανάλογα ώστε να παρέχει τις καλύτερες συνθήκες πρόσφυσης για καθέναν από τους εμπρός τροχούς, κατά τη διάρκεια της εκκίνησης του αυτοκινήτου.Καθώς το αυτοκίνητο αυξάνει ταχύτητα, το σύστημα βελτιστοποιεί τον έλεγχο πρόσφυσης για να εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή επιτάχυνση. Επίσης, επιστρέφει στο Standard mode όταν η ταχύτητα είναι μεγαλύτερη από 50 χλμ./ώρα.
All-terrain mode:  Επιτρέπει υψηλό επίπεδο ολίσθησης στον τροχό με τη μικρότερη πρόσφυση, ώστε να καθαρίσουν οι αυλακώσεις από τη λάσπη και να βελτιώσει την πρόσφυσή του. Παράλληλα, ο τροχός με το υψηλότερο επίπεδο πρόσφυσης ελέγχεται συνεχώς από το σύστημα πέδησης, ώστε να διατηρήσει την πρόσφυσή του. Η διαφορά ροπής μεταξύ των εμπρός τροχών μπορεί να είναι έως 100%, πολύ πάνω από τα όρια που έχει ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD). Αυτός ο τρόπος είναι ενεργός μέχρι την ταχύτητα των 80 χλμ./ώρα.
Sand mode: Το σύστημα επιτρέπει μικρή ολίσθηση τροχών ταυτόχρονα και στους δύο κινητήριους τροχούς, για να επιτρέψει στο όχημα να ξεκινήσει και να μειώσει τον κίνδυνο να κολλήσει στην άμμο. Το Standard mode επανασυνδέεται αυτόματα σε ταχύτητα πάνω από 120 χλμ./ώρα
ESP Off mode: Η υποβοήθηση του ESP και του Grip Control απενεργοποιείται έως την ταχύτητα των 50 χλμ./ώρα, δίνοντας τον πλήρη έλεγχο στον οδηγό. Πάνω από αυτήν την ταχύτητα, το ESP επανασυνδέεται αυτόματα.