ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  16/4/2010
Νέος 6κύλινδρος κινητήρας TwinPower Turbo της BMW
Νέος 6κύλινδρος κινητήρας TwinPower Turbo της BMW
Ένα και καλό!
Διαβάστηκε από 1854 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:16/4/2010
Η BMW παρουσιάζει ένα νέο 6κύλινδρο μηχανικό σύνολο 3,0 λίτρων, το οποίο διαθέτοντας έναν υπερτροφοδότη καυσαερίων, προσφέρει την ίδια απόδοση, αλλά και χαμηλότερη κατανάλωση σε σχέση με τον υπάρχον Twin Turbo.
Ο νέος κινητήρας TwinPower Turbo προσφέρει παρόμοια απόδοση με τον Twin Turbo, αλλά διακρίνεται για τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και την καλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου.
O 6κύλινδρος κινητήρας σε σειρά με χωρητικότητα 3,0 λίτρων με δύο υπερσυμπιεστές καυσαερίων (Twin Turbo) της BMW έχει αποσπάσει τις καλύτερες κριτικές τα τελευταία χρόνια, μιας και διακρίνεται για τη δύναμη που προσφέρει, σε συνδυασμό με την πολιτισμένη λειτουργία του σε όλο το φάσμα των στροφών. Οι 306 ίπποι που αποδίδει είναι ικανοί να κινήσουν σε αρκετά γρήγορους ρυθμούς το βαρύ αμάξωμα του μοντέλου BMW, που διέθετε το εν λόγω μηχανικό σύνολο. Πλέον, η BMW παρουσιάζει ένα νέο μηχανικό σύνολο με την ίδια χωρητικότητα και διάταξη κυλίνδρων, το οποίο όμως διαθέτει έναν υπερτροφοδότη καυσαερίων αντί για δύο. Το μοτέρ αυτό το ονομάζει "TwinPower Turbo" και έρχεται για να αντικαταστήσει το 3λιτρο Twin Turbo.
Πλέον, κάθε τρεις κύλινδροι χρησιμοποιούν μία πολλαπλή εξαγωγής, με τις δύο στο τέλος να ενώνονται και να μεταφέρουν τα καυσαέρια στον υπερτροφοδότη.
Τεχνολογία TwinPower Turbo
Το νέο μηχανικό σύνολο διαθέτει έναν υπερσυμπιεστή καυσαερίων με τεχνολογία "Διπλής Ροής" (Twin Scroll), που ενσωματώνει δύο αυλούς εξαγωγής καυσαερίων. Όμως η βασική τεχνολογική καινοτομία που διαθέτει ο TwinPower Turbo εντοπίζεται στην εξαγωγή του θαλάμου καύσης, εκεί όπου και εδράζονται δύο (αντί για μία) πολλαπλές εξαγωγής, μία για κάθε τρεις κυλίνδρους. Έτσι, σε συνδυασμό με το σύστημα πλήρως μεταβλητής διαχείρισης των βαλβίδων και αυτό του άμεσου ψεκασμού, ο κινητήρας αυτός αποδίδει 306 ονομαστικούς ίππους αλλά και 400 Nm ροπής, τα οποία εμφανίζονται στις 1.200 σ.α.λ. και παραμένουν έως τις 5.000 σ.α.λ.
Τα οφέλη του TwinPower Turbo
Ο λόγος για τον οποίο έγινε αυτή η αλλαγή στην υπερτροφοδότηση στο νέο κινητήρα TwinPower Turbo είναι για να επιτευχθεί μικρότερη κατανάλωση, αλλά και χαμηλότερες εκπομπές CO2. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη γερμανική κατασκευάστρια εταιρεία, η οικονομία σε καύσιμο αναλογεί σε 9% λιγότερη, σε σχέση με το μηχανικό σύνολο με Twin Turbo.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*
Κυβισμός (κ.εκ.) 2.979
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός με τούρμπο και intercooler
Σχέση συμπίεσης10,2:1
Κύλινδροι6
Βαλβίδες24
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)306/5.800
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)400/1.200-5.000
* Αφορούν στη νέα BMW 535i