ΠΛΑΙΣΙΟ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  15/6/2010
Η νέα Compact πλατφόρμα του Ομίλου Fiat
Η νέα Compact πλατφόρμα του Ομίλου Fiat
Γερά θεμέλια!
Διαβάστηκε από 1464 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:15/6/2010
Περισσότερο άκαμπτη, με μειωμένο βάρος -παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις της- αλλά και με δυνατότητα αύξησης του μεταξονίου της, η νέα Compact πλατφόρμα του Ομίλου Fiat κρύβει αρκετή τεχνολογία και πολλά νέα στοιχεία.
Η νέα Alfa Romeo Giulietta, όταν λανσαριστεί τον Ιούνιο στη χώρα μας, θα μας εισαγάγει και μια νέα πλατφόρμα της Fiat με την ονομασία «Compact». Το νέο αυτό δάπεδο θα αποτελέσει τη βάση πάνω στην οποία θα χτιστούν και άλλα αυτοκίνητα του Fiat Group (κυρίως της μικρομεσαίας και μεσαίας κατηγορίας), ενώ στα κύρια χαρακτηριστικά της ξεχωρίζουμε τη νέα πίσω ανάρτηση, το μειωμένο βάρος της και τη δυνατότητά της να αυξομειώσει το μεταξόνιό της. Ας την δούμε όμως πιο αναλυτικά.

Η δομή της νέας πλατφόρμας
Η νέα Compact πλατφόρμα της Fiat θα αποτελέσει την τρίτη κατά σειρά πλατφόρμα της εταιρείας, μετά τις «Mini» (για τα αυτοκίνητα πόλης) και «Small» (για τα μικρά). Η δομή της αποτελείται από υλικά υψηλής και υπερ-υψηλής αντοχής, τα οποία πλέον καταλαμβάνουν άνω του 90% της κατασκευής της. Επιπλέον, περισσότερα από ποτέ ελαφριά υλικά έχουν χρησιμοποιηθεί για τις ενώσεις με το αμάξωμα, όπως αλουμίνιο ή το θερμοπλαστικό Xenoy. Σύμφωνα με τη Fiat, η εφαρμογή των νέων αυτών υλικών στην πλατφόρμα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του βάρους κατά 8,5 κιλά εμπρός και κατά 4 κιλά πίσω, χωρίς παράλληλα να χάνεται η δομική συνοχή της πλατφόρμας και κατά συνέπεια η ασφάλεια που προσφέρει. Συνολικά, η νέα Compact πλατφόρμα, παρ’ ότι μεγαλύτερη σε διαστάσεις από το προηγούμενο μικρομεσαίο δάπεδο, έχει διατηρήσει το βάρος της στα ίδια επίπεδα και έχει βελτιώσει την ακαμψία της.

Τα σημαντικότερα σημεία
1. Κατασκευασμένη από ατσάλι νέας γενιάς, ελαφρύτερο και πιο άκαμπτο.
2. Η πλατφόρμα είναι αρθρωτή και επεκτάσιμη, ώστε να μπορεί να υπάρξει αυξομείωση του μεταξονίου.
3. Σημεία σύνδεσης της ανάρτησης, με βελτιστοποιημένη κατασκευή για μείωση των κραδασμών και του θορύβου που μεταφέρεται στο εσωτερικό.
4. Για να μην «κλέβεται» πολύ χώρος από το πορτ-μπαγκάζ, οι διαστάσεις των αναρτήσεων είναι μειωμένες.
5. Οι προεκτάσεις αυτές επιτρέπουν τη μεταφορά των δυνάμεων κατά την πρόσκρουση και σε άλλα μέρη της πλατφόρμας, ώστε αυτές να εκτονωθούν όσο το δυνατόν περισσότερο.

Αναρτήσεις
Ένα ακόμη νέο στοιχείο που φέρνει η Compact πλατφόρμα της Fiat, είναι η νέα εμπρός και –κυρίως– πίσω ανάρτηση. Κοινό χαρακτηριστικό και των δύο είναι ότι συμβάλλουν στη συνολική εξοικονόμηση βάρους, λόγω της εκτενούς χρήσεως αλουμινίου. Παίρνοντας ξεχωριστά το κάθε τμήμα, στο εμπρόσθιο κομμάτι συναντούμε την κλασική λύση των Γονάτων ΜακΦέρσον με ειδικές ενισχύσεις, ώστε να προσφέρεται περισσότερη αντοχή κατά τη μεταφορά φορτίου. Στην πίσω ανάρτηση τα πράγματα είναι εντελώς νέα, αφού αυτή αποτελείται από πολλαπλούς συνδέσμους, με σταυρωτούς βραχίονες μεταβαλλόμενου μήκους και παράλληλα ένα νέο σύνδεσμο μεταξύ του διαμήκους βραχίονα και του σασί, που προσφέρει καλύτερη ελαστικότητα και απορρόφηση των κραδασμών. Επιπλέον, ο χώρος που καταλαμβάνει η νέα πίσω ανάρτηση είναι τόσος, ώστε να μην «κλέβεται» πολύτιμος χώρος από το πορτ-μπαγκάζ –ένα συχνό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι αναρτήσεις του είδους.

Εμπρός ανάρτηση
1. Ρύθμιση δακτυλίων, ελατηρίων και αμορτισέρ, ώστε να επιτρέπεται η πολύ καλή πρόσφυση στις στροφές, χωρίς να χάνεται η άνεση
2. ¶ξονας στρέψης μεγαλύτερης διαμέτρου
3. Τμήματα από αλουμίνιο (με μπλε χρώμα)
4. Νέο κουζινέτο, κατασκευασμένο ώστε να εξαλείφει τις στρεβλώσεις που θα οδηγούσαν σε μείωση της γωνίας 
κάμπερ

Πίσω ανάρτηση
1. Διαμήκης βραχίονας με 
σύνδεσμο μεγάλου μεγέθους
2. Εγκάρσιος βραχίονας ελέγχου και επανάκτησης του κάμπερ
3. Τμήματα από αλουμίνιο (με μπλε χρώμα)
4. Κάτω εγκάρσιος βραχίονας με άκαμπτους συνδέσμους για τη βελτίωση της σταθερότητας στις στροφές και τους ελιγμούς έκτακτης ανάγκης