ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ- ΑΝΕΣΗ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  5/10/2010
Νέα υλικά ηχομόνωσης της BMW
Νέα υλικά ηχομόνωσης της BMW
Φιλτράροντας τους ήχους
Διαβάστηκε από 2426 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:5/10/2010
Μέσω νέων υλικών που χρησιμοποιεί η BMW στα μοντέλα της, είναι σε θέση να μειώσει την ένταση των ενοχλητικών ήχων που φτάνουν στο εσωτερικό, με τους επιβάτες να απολαμβάνουν ήσυχες και άνετες μετακινήσεις.
Η ηχομόνωση είναι ένας τομέας όπου η BMW δίνει ιδιαίτερη σημασία, έτσι ώστε να απομονώνονται οι κραδασμοί και οι δονήσεις πριν φτάσουν στην καμπίνα των επιβατών. Με τη χρήση ειδικά διαμορφωμένων χώρων και υπερσύγχρονων μηχανημάτων, οι μηχανικοί της εταιρείας είναι σε θέση να ελέγξουν κάθε θόρυβο αεροδυναμικό ή μη, που προκαλείται κατά την κίνηση του αυτοκινήτου. Ο περιορισμός των θορύβων γίνεται με χρήση μονωτικών υλικών κάτω από τις επιφάνειες του αμαξώματος, ενώ η αρχή που ήθελε περισσότερο ηχομονωτικό υλικό για μείωση του θορύβου, έχει ξεπεραστεί, στην προσπάθεια να διατηρηθεί σε λογικά επίπεδα το βάρος του αυτοκινήτου. 
Με το νέο υλικό μόνωσης από πολυμερές πεπιεσμένου πλαστικού, η BMW εξασφαλίζει, εκτός από μείωση των θορύβων, μείωση του βάρους και βέβαια και όλων των παραγόντων που εκείνο ορίζει.
Νέο ηχομονωτικό υλικό
Τα μέρη ενός αυτοκινήτου, αν και έχουν μειωθεί δραστικά σε σχέση με παλαιότερες τεχνολογίες, εξακολουθούν να αποτελούν πηγή θορύβου. Η χρήση μονωτικών υλικών είναι επιβεβλημένη, ειδικά σε σημεία που αποσβένουν τις δυνάμεις που ασκούνται στο πλαίσιο. Η ΒΜW εξέλιξε ένα νέο τύπο ηχομονωτικού υλικού, κατασκευασμένο από ελαφρύ πεπιεσμένο πολυμερές πλαστικό, το οποίο αντικαθιστά έτσι το παραδοσιακό υποπλαίσιο, κατασκευασμένο από πολυπροπυλένιο. Το όφελος από αυτό, εκτός από το καθαρό βάρος του ίδιου του υλικού, είναι ότι εκείνο τοποθετείται με μεγαλύτερη ευκολία χωρίς να απαιτεί στηρίγματα, όπως το πολυπροπυλένιο. Επιπλέον εξοικονομείται και πρόσθετος χώρος, αφού το πάχος του είναι μεταξύ 2 έως 8 χλστ. (ανάλογα με το σημείο που θα τοποθετηθεί) -αντίθετα με τα 30 χλστ. που έφτανε σε πάχος το πολυπροπυλένιο. Η ελαστικότητα του υλικού αποτελεί άλλο ένα βασικό του γνώρισμα, μειώνοντας στο μέγιστο τις δονήσεις. Συνολικά, το ηχομονωτικό υλικό από πολυμερές πλαστικό παράγει το μισό θόρυβο και ζυγίζει το μισό βάρος, σύμφωνα με τις έρευνες της εταιρείας στις ειδικές αίθουσες.
Πώς ο ήχος επηρεάζει και την κατανάλωση
Οι υπεύθυνοι έρευνας και εξέλιξης νέων τεχνολογιών της BMW, εκτός από τη μείωση των θορύβων που εξασφαλίζουν, επέλεξαν το συγκεκριμένο υλικό και για άλλη μια, πολύ βασική του ιδιότητα. Αυτή δεν είναι άλλη από το χαμηλό του βάρος, το οποίο συντάσσεται άμεσα με τη νοοτροπία της εταιρείας και την εφαρμογή των συστημάτων ΕfficientDynamics, αποτελώντας και εκείνο με τη σειρά του άλλο ένα μέσο μείωσης της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.