ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ- ΑΝΕΣΗ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  23/11/2010
Σύστημα AIRCAP της Mercedes E-Class Cabriolet
Σύστημα AIRCAP της Mercedes E-Class Cabriolet
Αόρατο... καπέλο!
Διαβάστηκε από 1001 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:23/11/2010
Ένα νέο σύστημα ενσωμάτωσε η Mercedes στη E-Class Cabriolet, το οποίο αυξάνει τα επίπεδα άνεσης των επιβατών, όταν η υφασμάτινη οροφή είναι αναδιπλωμένη.
Όλα τα κάμπριο αυτοκίνητα μπορούν να προσφέρουν απολαυστικές διαδρομές, όταν η οροφή τους είναι ανοιχτή. Η αίσθηση είναι μοναδική για τους επιβάτες αλλά και για τον οδηγό, όμως συνήθως περιορίζεται σε μικρές χιλιομετρικές αποστάσεις και με ταχύτητες σχετικά χαμηλές. Τώρα, η Mercedes E-Class Cabriolet κάνει τη διαφορά, διότι με το σύστημα AIRCAP που διαθέτει, προσφέρει άνεση στους 4 επιβάτες της, προστατεύοντάς τους από τον αέρα, ακόμα και με υψηλές ταχύτητες κίνησης.
Το σύστημα
Το σύστημα AIRCAP αποτελείται από δύο τμήματα. Πρώτα, στο ανώτατο κομμάτι του παρμπρίζ ανασηκώνεται ένα πτερύγιο εκτροπής του αέρα κατά 6 εκατοστά, ενώ στην απόσταση αυτή ξεδιπλώνεται ένα πλαστικό πλέγμα. Για τη λειτουργία αυτή υπεύθυνη είναι μία ηλεκτρική μονάδα, η οποία μπορεί να ενεργοποιηθεί μέχρι τα 160 χλμ./ώρα και να παραμείνει σε λειτουργία μέχρι την τελική ταχύτητα του οχήματος. Η μονάδα αυτή ενεργοποιείται μέσω ενός διακόπτη, που είναι τοποθετημένος στο κεντρικό υποβραχιόνιο. Ο δεύτερος ανεμοθραύστης είναι τοποθετημένος ανάμεσα στα προσκέφαλα των δύο πίσω καθισμάτων, ενεργοποιείται από ανάλογο μπουτόν στην κεντρική κονσόλα, δίνοντας τη δυνατότητα να ανασηκωθεί σε τρεις θέσεις. Τέλος, να σημειωθεί, ότι όταν οι πίσω επιβάτες φορέσουν ζώνη, το σύστημα του πίσω ανεμοθραύστη ενεργοποιείται αυτόματα.
Τα οφέλη του συστήματος 
Όπως αναφέραμε, ο ρόλος του AIRCAP είναι να δημιουργεί μία ευχάριστη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, όταν η υφασμάτινη οροφή είναι ανοιχτή. Αυτό το καταφέρνει συμβάλλοντας στη δημιουργία λιγότερων στροβιλισμών και χαμηλότερων επιπέδων θορύβου στην καμπίνα. Πιο συγκεκριμένα, όταν ανασηκώνεται ο εμπρόσθιος ανεμοθραύστης, ο αέρας δεν έχει επαφή με τα κεφάλια των εμπρόσθιων επιβατών, αλλά ούτε χτυπά με δύναμη στους πίσω. Επίσης, το σύστημα συμβάλλει στη διατήρηση της θερμοκρασίας στην καμπίνα, λόγω του αεροδυναμικού ρεύματος που δημιουργείται πάνω από την καμπίνα, σαν "αόρατη" οροφή.
Συνδυαζόμενο με το AIRSCARF
Το εξελιγμένο σύστημα AIRSCARF της νέας E-CLASS Cabriolet (πρώτη εμφάνιση στην SLK το 2004) φέρει αεραγωγούς στο άνω τμήμα της πλάτης των εμπρόσθιων καθισμάτων, που ρυθμίζονται κατά 36 μοίρες, με αποτέλεσμα να στέλνει ζεστό αέρα στον αυχένα των εμπρός επιβατών. Ενεργοποιείται μέσω ανάλογου μπουτόν στην κεντρική κονσόλα, σε τρεις "σκάλες", ενώ μετά τα 120 χλμ./ώρα, η ένταση ρυθμίζεται αυτόματα. Έτσι, σε συνδυασμό με το AIRCAP, η δημιουργία κατάλληλης θερμοκρασίας στην καμπίνα γίνεται με ευκολία, αλλά και διατηρείται καθ´ όλη τη διάρκεια των μετακινήσεων.
Ένας ανεμοθραύστης ανασηκώνεται στο άνω τμήμα του εμπρόσθιου παρμπρίζ, ο οποίος προστατεύει τα κεφάλια των επιβατών από τους στροβιλισμούς του αέρα.

Ο πίσω ανεμοθραύστης μπορεί μέσω του ανάλογου μπουτόν στην κεντρική κονσόλα να ανασηκωθεί σε τρεις θέσεις.

Όπως φαίνεται από τις δύο φωτογραφίες, με το AIRCAP ενεργοποιημένο (πάνω φωτό) ανυψώνεται η ροή του αέρα πάνω από τα κεφάλια των επιβατών, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ιδανικές συνθήκες στην καμπίνα.

Το AIRCAP "συνεργάζεται" με το σύστημα AIRSCARF, ώστε να συμβάλουν στη βέλτιστη θέρμανση του εσωτερικού και ειδικότερα, των επιβατών της Mercedes E-Class Cabriolet.