ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  7/12/2010
Σύστημα για τον έλεγχο της νεκρής γωνίας
Σύστημα με υπέρηχους για τον έλεγχο της νεκρής γωνίας από την Bosch
Από τις νυχτερίδες, για την ασφάλειά μας…
Διαβάστηκε από 2196 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:7/12/2010
Το νέο σύστημα με υπέρηχους της Bosch για ειδοποίηση της νεκρής γωνίας από τους εξωτερικούς καθρέπτες θα εξοπλίσει τη νέα Citroen C4, αυξάνοντας ακόμα πιο πολύ τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας.
Όπως και στο παρελθόν με το καινοτόμο τότε σύστημα Lane Departure Warning System (σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αποχώρησης από τη λωρίδα) που εφοδίαζε τη Citroen C4, έτσι και τώρα οι Γάλλοι επιστρατεύουν το σύστημα ελέγχου της νεκρής γωνίας των δύο πλευρών του αυτοκινήτου για να εξοπλίσουν τη νέα τους C4. Το σύστημα αποτελεί μια εξελιγμένη μορφή του γνωστού μας BLIS (Blind Spοt Info System) και αυτό γιατί αποτρέπει μέσω της τεχνολογίας των υπέρηχων που διαθέτει τους λάθος συναγερμούς. Η εξέλιξη του συστήματος βασίζεται στα ήδη γνωστά συστήματα παρκαρίσματος με τα οποία χρησιμοποιεί την ίδια τεχνολογία "σάρωσης" του χώρου μέσω των αισθητήρων, κάτι που μειώνει και το κόστος του με το διπλό του ρόλο.
Πώς λειτουργεί
Το σύστημα Side View Assist της Bosch που εξοπλίζει τη Citroen C4 είναι ένα καινοτόμο σύστημα που βοηθά τον οδηγό σε επικείμενες αλλαγές λωρίδας, ειδοποιώντας τον σε περίπτωση κινδύνου λόγω της νεκρής γωνίας του αυτοκινήτου. Το σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες υπερήχων (αντί για μικροκάμερες) οι οποίοι είναι τοποθετημένοι στους προφυλακτήρες του οχήματος πλευρικά, με τους πίσω να ελέγχουν τις γωνίες αντίστοιχα των πλευρών του αμαξώματος, ενώ οι εμπρόσθιοι χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την επιβεβαίωση του σήματος. Αν, για παράδειγμα, ένας εκ των εμπρόσθιων εντοπίσει εμπόδιο-όχημα, πριν κάνει το ίδιο ο πίσω της αντίστοιχης πλευράς, το σύστημα δεν ειδοποιεί τον οδηγό, αφού έτσι δε δημιουργείται πρόβλημα με τη νεκρή γωνία. Με λίγα λόγια, το σύστημα εξετάζει μόνο την περίπτωση (και ειδοποιεί τον οδηγό μέσω οπτικής και ηχητικής λειτουργίας) όπου κάποιο όχημα έρχεται από πίσω. Το σύστημα μπορεί να εντοπίζει αντικείμενα-οχήματα σε απόσταση 3 μέτρων πλευρικά και διαγώνια του οχήματος, ενώ λειτουργεί σε ταχύτητες από 10 έως 140 χλμ./ώρα, αφού άλλωστε, σύμφωνα με έρευνες, τα ατυχήματα που οφείλονται σε αλλαγή λωρίδας γίνονται με ταχύτητες 60 χλμ./ώρα ή σε αστικές συνθήκες.
Μέσω αισθητήρων υπέρηχων που βρίσκονται στους προφυλακτήρες του οχήματος, το σύστημα Side View Assist μπορεί να διαγνώσει και να αξιολογήσει την πιθανότητα ατυχήματος από αλλαγή λωρίδας. Αντίθετα με τις κάμερες, το συγκεκριμένο σύστημα λειτουργεί μόνο σε περίπτωση ανάγκης, αποτρέποντας τους λάθος "συναγερμούς".

Ο οδηγός ειδοποιείται οπτικά μέσω της φωτεινής ένδειξης στον αντίστοιχο της πλευράς καθρέφτη της C4, ενώ αν ενεργοποιήσει το φλας του αγνοώντας τη σήμανση, το σύστημα ενεργοποιεί και ηχητική ειδοποίηση.

Η νέα C4 της Citroen είναι το πρώτο μικρομεσαίο αυτοκίνητο που θα διαθέτει σύστημα ενημέρωσης της νεκρής γωνίας μέσω υπερήχων.