ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  1/3/2011
Εναλλάκτης θερμότητας
Εναλλάκτης θερμότητας
Δροσερός αέρας
Διαβάστηκε από 3581 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:1/3/2011
Ο εναλλάκτης θερμότητας  είναι ένα σύστημα ψύξης που ψύχει την ποσότητα του αέρα που παρεμβάλλεται μεταξύ του υπερτροφοδότη και της εισαγωγής  του κινητήρα
Ο εναλλάκτης θερμότητας είναι ένα σύστημα ψύξης που ψύχει την ποσότητα του αέρα που παρεμβάλλεται μεταξύ του υπερτροφοδότη και της εισαγωγής του κινητήρα
Ο εναλλάκτης θερμότητας  είναι ένα σύστημα ψύξης που ψύχει την ποσότητα του αέρα που παρεμβάλλεται μεταξύ του υπερτροφοδότη και της εισαγωγής  του κινητήρα
Η χρήση του intercooler είναι μονόδρομος για τη διατήρηση χαμηλών θερμοκρασιών στην εισαγωγή ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα.
Τον τελευταίο καιρό, οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν στραφεί στην λύση της υπερτροφοδότησης, λόγω της υψηλής απόδοσης και της οικονομίας που επιτυγχάνει όταν συνδυάζεται με ένα μηχανικό σύνολο μικρής χωρητικότητας. Ο υπερτροφοδότης κάθε τέτοιου μηχανικού συνόλου, αναπτύσσει μεγάλες θερμοκρασίες που μεταφέρονται στον αέρα που μεταβαίνει στην εισαγωγή του κινητήρα. Η αύξηση της θερμοκρασίας δημιουργείται λόγω της συμπίεσης που δέχεται από τον στροβιλοσυμπιεστή στο εσωτερικό του υπερτροφοδότη. Η αυξημένη θερμοκρασία στην εισαγωγή αυξάνει την τάση για αυταναφλέξεις (πυράκια) που ήδη υπάρχει στους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, λόγω της υψηλότερης πίεσης στην εισαγωγή σε σχέση με την ατμοσφαιρική, πράγμα που αντιστοιχεί σε έναν υψηλότερο βαθμό συμπίεσης από αυτόν που θα είχε ο ίδιος κινητήρας, εάν ήταν ατμοσφαιρικός. Για τον λόγο αυτό και προκειμένου να αποφευχθούν τα πυράκια, οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες έχουν μικρότερη σχέση συμπίεσης από αυτή ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα ίδιας χωρητικότητας και ιπποδύναμης. Για να αποφευχθούν τα παραπάνω μειονεκτήματα χρησιμοποιείται ο εναλλάκτης θερμότητας (intercooler), που τοποθετείται μεταξύ του υπερσυμπιεστή και της πολλαπλής εισαγωγής του κινητήρα.