ΦΡΕΝΑ

Σύστημα πέδησης
Σύστημα πέδησης
Υπεύθυνο για την επιβράδυνση
Διαβάστηκε από 1777 αναγνώστες
Τόσο τα φρένα του εμπρόσθιου άξονα, όσο και του πίσω, είναι υπεύθυνα να επιβραδύνουν ή και να ακινητοποιήσουν 
αποτελεσματικά ένα 
αυτοκίνητο, χρησιμοποιώντας την τριβή των υλικών τους.
Τόσο τα φρένα του εμπρόσθιου άξονα, όσο και του πίσω, είναι υπεύθυνα να επιβραδύνουν ή και να ακινητοποιήσουν αποτελεσματικά ένα αυτοκίνητο, χρησιμοποιώντας την τριβή των υλικών τους.
Πως λειτουργούν τα φρένα;
Τόσο τα φρένα του εμπρόσθιου άξονα, όσο και του πίσω, είναι υπεύθυνα να επιβραδύνουν ή και να ακινητοποιήσουν 
αποτελεσματικά ένα 
αυτοκίνητο, χρησιμοποιώντας την τριβή των υλικών τους.
Αυτό είναι το εσωτερικό του ταμπούρου, που αντικρίζουμε όταν αφαιρεθεί το τύμπανο. Περιμετρικά, φαίνονται οι σιαγώνες που ανοίγουν ώστε να έρθουν σε επαφή με το εσωτερικό του τυμπάνου και να φρενάρει ο τροχός.
Τόσο το υλικό των δισκόφρενων, όσο και η κατασκευή τους ποικίλλουν ανάλογα με το αυτοκίνητο. Το "κλασικό" σύστημα των δισκόφρενων διαθέτει μια σταθερή δαγκάνα με ένα έμβολο και, από κοινού, περιβάλλουν το δίσκο. Με το πάτημα του πεντάλ του φρένου, τα υγρά του κυκλώματος πιέζουν το έμβολο και αυτό με τη σειρά του, πιέζει τα τακάκια και αυτά το δίσκο μετατρέποντας την ενέργεια των φρένων σε θερμότητα. Όταν το πεντάλ του φρένου δεν είναι πατημένο, τα τακάκια βρίσκονται πολύ κοντά με το δίσκο (από 0,1 έως 0,15 χλστ.) έτσι ώστε με το παραμικρό πάτημα του πεντάλ η απόκριση να είναι άμεση. Εκτός από τους κοινούς δίσκους, υπάρχουν οι αεριζόμενοι που κατασκευάζονται σε διάφορους τύπους. Η συνηθέστερη μορφή αεριζόμενων δίσκων είναι, αυτοί που αποτελούνται από δύο παράλληλους δίσκους, οι οποίοι ενώνονται μέσω νευρώσεων που έχουν σκοπό να μεταφέρουν γρήγορα τη θερμοκρασία στο περιβάλλον. Άλλοι τύποι είναι οι τρυπητοί, οι χαρακτοί ή και ο συνδυασμός αυτών των δύο, οι οποίοι έχουν το πλεονέκτημα του μικρότερου βάρους και της ευκολότερης απαγωγής της θερμότητας. Το υλικό κατασκευής των περισσότερων δίσκων είναι ο χυτοσίδηρος. Αυτός έχει χαμηλό κόστος και ικανοποιητική απόδοση, αλλά μεγάλο βάρος. Αυτό οδήγησε τους κατασκευαστές αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων στην αναζήτηση νέων υλικών κατασκευής. Έτσι, για παράδειγμα, τα ανθρακονήματα είναι περίπου 4 φορές ελαφρύτερα από το χυτοσίδηρο και έχουν καλύτερο συντελεστή τριβής, ενώ είναι εξαιρετικά ανθεκτικά σε υψηλές θερμοκρασίες. Όμως, η χρήση τους δεν ενδείκνυται για καθημερινή χρήση γιατί υπάρχει μεγάλη φθορά του υλικού, ενώ ο επιθυμητός συντελεστής τριβής του υλικού καθίσταται εφικτός σε θερμοκρασίες άνω των 200 βαθμών Κελσίου. Ένα νέο υλικό κατασκευής δίσκων από ανθρακονήματα με υγρό πυρίτιο, έδωσε τα "κεραμικά" φρένα. Αυτά αντέχουν σε θερμοκρασίες πολύ πάνω από τους 2.000 βαθμούς Κελσίου και είναι ανθεκτικότερα και ελαφρύτερα από όλα τα άλλα είδη, αλλά εξαιρετικά ακριβά σε κόστος. Τέλος, τα ταμπούρα τοποθετούνται μόνο στους πίσω τροχούς, γιατί οι πιέσεις που ασκούνται σε αυτούς κατά τη διάρκεια ενός φρεναρίσματος είναι πολύ μικρότερες από αυτές των μπροστινών τροχών. Αυτό το σύστημα αποτελείται από το τύμπανο, τις σιαγόνες και τα ελατήρια επαναφοράς. Το τύμπανο αποτελεί το κάλυμμα του συστήματος, οι σιαγόνες αναλαμβάνουν την επιβράδυνση του τροχού μέσω της τριβής που ασκούν στο εσωτερικό του τύμπανου και τα ελατήρια επαναφοράς έλκουν τις σιαγόνες προς τον άξονα περιστροφής του τροχού.