Ford EcoSport & Peugeot 2008 είναι τα 2 πιο ευχάριστα στην οδήγηση μοντέλα της κατηγορίας.

Το EcoSport είναι κατά 7 εκ. πιο μικρό, 10 εκ. ψηλότερο και με κάθετο πίσω τζάμι, με πολλά μοντέρνα στοιχεία, όπως η διχρωμία οροφής-αμαξώματος.

Στο EcoSport στην αφή το χέρι θα νιώσει περισσότερο το μαλακό υλικό στο ταμπλό, πρακτικότητα από τις ανώτερες της κατηγορίας, ενώ και εργονομικά η δομή του θέλει λιγότερη εξοικείωση.

Το Ford EcoSport στην ST-Line έκδοσή του, θα ικανοποιήσει με τα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά του, όπως ορίζονται από το άμεσο σύστημα διεύθυνσης και την σπορτίφ ανάρτηση του.

Tο 2008 δείχνει πιο ισορροπημένο, διαθέτοντας πιο «στρογγυλεμένο» αμάξωμα και πιο εκλεπτυσμένο στυλ.

Η καμπίνα του 2008 σε πείθει με την ποιότητα των υλικών της, το φινίρισμα και τη στιβαρότητα μεταξύ των επιμέρους τμημάτων.

H ανάρτηση του Peugeot 2008 καταφέρνει να ισορροπήσει υποδειγματικά ανάμεσα στην άνεση και τον δυναμισμό, χαρίζοντας και τα δύο στοιχεία στο οδηγικό του προφίλ.

Ford EcoSport Vs Peugeot 2008

54.595 Επισκέψεις στο άρθρο (6/12/2019)

Τα Ford EcoSport και Peugeot 2008 προσφέρουν απλόχερα το «fun to drive» σε όποιον βρεθεί πίσω από το τιμόνι τους, ειδικά μάλιστα στις ισχυρότερες εκδόσεις τους.

Είναι τα trend της εποχής στην αυτοκίνηση και συγχρόνως διαθέτουν τη μεγαλύτερη αγοραστική δυναμική όλων των κατηγοριών. Αναφερόμαστε φυσικά στα μικρά crossover/SUV που πλέον φαντάζουν ως μια ιδανική επιλογή, για νέους, οικογένειες, αλλά και γενικότερα όσους θέλουν ένα αυτοκίνητο που διαθέτει πολυμορφία στα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητές του.

Compact, μοντέρνα, ευέλικτα, οικονομικά, προσιτά, ασφαλή, με εκτός δρόμου ικανότητες και σε ορισμένες περιπτώσεις fun to drive. Ειδικά όσον αφορά στο τελευταίο τα Ford Ecosport και Peugeot 2008, τα καταφέρνουν περίφημα, όπως έδειξαν σε πρόσφατο Elk Test που δημοσιεύσαμε, περνώντας τη δοκιμή με ταχύτητες πολύ μεγαλύτερες ακόμα και αυτές των μικρών μοντέλων. Ευκαιρία λοιπόν να βάλουμε σε μια «μετωπική» σύγκρουση τις πιο ισχυρές εκδόσεις τους, των 140 και 130 ίππων αντίστοιχα, να δούμε πού υπερτερεί το καθένα.

Πιο νεανικό το ΕcoSport, πιο κομψό το 2008
Βλέποντας τα δύο μοντέλα δίπλα-δίπλα, η εικόνα θα ευχαριστήσει τον παρατηρητή.  

Το EcoSport είναι κατά 7 εκ. πιο μικρό, 10 εκ. ψηλότερο και με κάθετο πίσω τζάμι, θυμίζοντας σε καλούπι πιο παραδοσιακά SUV. Ωστόσο ενσωματώνει πολλά μοντέρνα στοιχεία, όπως η διχρωμία οροφής-αμαξώματος. 

Από την άλλη το 2008 δείχνει πιο ισορροπημένο, διαθέτοντας πιο «στρογγυλεμένο» αμάξωμα και πιο εκλεπτυσμένο στυλ. Φυσικά δε λείπουν και οι νότες δυναμισμού, οι οποίες εκφράζονται κυρίως με την εμπρόσθια μάσκα. Εν τέλει θα λέγαμε πως το EcoSport δείχνει πιο κοντά για τα γούστα των νέων, ενώ το 2008 έχει πιο οικογενειακό προφίλ.

Εσωτερικό: Προβάδισμα για το 2008 
Η καμπίνα του 2008 σε πείθει με την ποιότητα των υλικών της, το φινίρισμα και τη στιβαρότητα μεταξύ των επιμέρους τμημάτων. Επίσης το ιδιαίτερο cockpit του, με το μικρό τιμόνι και τον πίνακα οργάνων πάνω από αυτό, είναι κάτι ευχάριστα διαφορετικό, ενώ η φάσα που διατρέχει το εμπρόσθιο μέρος του ταμπλό προσθέτει πολλά συν στην αισθητική του.

Αυτό που έχει να αντιπαρατάξει το EcoSport από την πλευρά του, είναι πως στην αφή το χέρι θα νιώσει περισσότερο το μαλακό υλικό στο ταμπλό, πρακτικότητα από τις ανώτερες της κατηγορίας, ενώ και εργονομικά η δομή του θέλει λιγότερη εξοικείωση.
 
Χώροι: Πιο ευρύχωρο το 2008 
Οι μεγαλύτερες διαστάσεις του 2008, το ευνοούν ώστε να μπορέσει να διαμορφώσει ένα πιο ευρύχωρο περιβάλλον για τους επιβάτες. Ειδικά αυτοί στο πίσω κάθισμα, θα εκτιμήσουν τα 5 παραπάνω εκ. στο πλάτος του καθίσματος, αλλά και τον αέρα για τα γόνατά τους. Ο χώρος αποσκευών είναι σχεδόν ίδιος, με αυτόν του EcoSport να είναι οριακό, μεγαλύτερος (356 με 350 λτ.).
 
Κινητήρες: Μοτέρ που χαίρεσαι να τα οδηγείς  
Ίδιας φιλοσοφίας οι κινητήρες των δύο μοντέλων. Τρικύλινδροι downsized με τούρμπο. Στην πράξη και τα δύο ικανοποιούν τόσο με τη λειτουργία τους, όσο και με τις ικανότητές τους. `Αμεσα στην ανταπόκριση του γκαζιού και με επιδόσεις που σε γεμίζουν. Η μικρή διαφορά στην ιπποδύναμη υπέρ του EcoSport, ισοσταθμίζεται από τη μεγαλύτερη διαθέσιμη ροπή του 2008, η οποία ωστόσο έρχεται λίγο πιο ψηλά, στις 1.750 σ.α.λ. (1.500 σ.α.λ. στο Ecosport). Σε πραγματικές συνθήκες το EcoSport έχει αποδειχθεί ελάχιστα πιο οικονομικό. 

Στο δρόμο: Και όμως είναι crossover
H πεμπτουσία της σύγκρισης βρίσκεται σε αυτό το κομμάτι. Τα δύο μοντέλα στο δρόμο δεν θυμίζουν σε τίποτα υπερυψωμένα οχήματα, όπου τα EcoSport και 2008 θα κινηθούν σβέλτα με υποδειγματικό τρόπο σε στριφτερές διαδρομές, ανταποκρινόμενα υπάκουα στις εντολές που δίνει ο οδηγός μέσω του τιμονιού, διατηρώντας την πρόσφυση και αντιδρώντας ουδέτερα και προβλέψιμα.  Η ανάρτηση του Peugeot είναι ελαφρώς πιο άνετη στο δρόμο, συγκριτικά με την ST-Line έκδοση του EcoSport που έχουμε οδηγήσει, το οποίο σημαίνει ωστόσο και μεγαλύτερες κλίσεις σε πιο οριακές συνθήκες. 

Eξοπλισμός-Τιμή: Κοντά και σε εξοπλισμό και σε τιμή 
Οι συγκεκριμένες εκδόσεις κινητήρα προσφέρονται στις εξοπλιστικές εκδόσεις ST-Line για το EcoSport και Allure για το 2008, με τιμή από 21.509 και 21.700 ευρώ αντίστοιχα. Μπορεί αρχικά σαν άκουσμα το ποσό να φαίνεται μεγάλο, ωστόσο ο κατάλογος του εξοπλισμού είναι μακροσκελέστατος και στις δύο περιπτώσεις.

Η άποψή μας
Ντέρμπι μεταξύ ισάξιων αντιπάλων. Κανονική διάρκεια και παράταση ισοπαλία. Επειδή στα πέναλτι θα υπάρξει αναγκαστικά νικητής, αυτός θα είναι το 2008, επειδή έχει πιο ολοκληρωμένο προφίλ ως οικογενειακό αυτοκίνητο. 

BRIDGESTONE TURANZA 6
test center