|
ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ | Τιμές με Leasing |
LIVE: κίνηση στους δρόμους |
Non-Paper |
![]() | |||||
Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις | |||||
![]() | |||||
![]() | |||||
περισσότερα » | |||||
![]() | |||||
![]() |
|||||
![]() | |||||
Διαβάστηκε από 4491 αναγνώστες | |||||
![]() Αν έχεις παλιό αυτοκίνητο θα πληρώνεις διόδια για να μπεις στον δακτύλιο. Θα μπορούσαν με αυτά τα χρήματα να «τρέξουν» πρόγραμμα επιδοτήσεων ή απόσυρσης για όσους έχουν χαμηλό εισόδημα. Οι επιδοτήσεις να είναι πιο «γενναίες» και για όλα τα καινούργια με χαμηλούς ρύπους, όχι μόνο για ηλεκτρικά (hybrid, mild hybrid κλπ.). Διαβάζουμε ότι η κυβέρνηση σκέφτεται να βάλει διόδια στο κέντρο της ΑθήναςΕίναι γεγονός πως ο δακτύλιος στην Αθήνα δε λειτούργησε ποτέ. Μια βόλτα στο κέντρο της Αθήνας αρκεί για να δει κάποιος πως το «μονά-ζυγά» δεν ακολουθείται από τους οδηγούς. Ο λόγος είναι απλός, η ανύπαρκτη αστυνόμευση του μέτρου εδώ και πολλά χρόνια, οδήγησε τους οδηγούς στο να…. ξεθαρρέψουν και να αγνοούν το μέτρο κατ` επανάληψη. Πρόσφατα όμως διαβάσαμε πως ο νέος αρμόδιος υπουργός, αναφέρθηκε στον νέο δακτύλιο που ακόμα είναι υπό συζήτηση.Αν έχεις παλιό αυτοκίνητο θα πληρώνεις διόδια για να μπεις στον δακτύλιοΟ δακτύλιος «μονά-ζυγά» φαίνεται να οδεύει προς κατάργηση και στο τραπέζι του υπουργείου έχουν «πέσει» αρκετές εναλλακτικές. Από καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας στο κέντρο της Αθήνας για αυτοκίνητα τεχνολογίας Euro 5 και πίσω, έως την εφαρμογή ζωνών κυκλοφορίας μόνο για ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα, ή ακόμα και την επιβολή διοδίων για την είσοδο στο κέντρο. Αντίστοιχα μέτρα άλλωστε έχουν εφαρμοστεί τα τελευταία χρόνια σε αρκετές μεγάλες πόλεις, όπως το Λονδίνο. Με αυτόν τον τρόπο, το υπουργείο θέλει να βελτιώσει την εικόνα του κέντρου της πόλης τόσο όσον αφορά την ατμοσφαιρική ρύπανση, όσο και την ατελείωτη κίνηση.Θα μπορούσαν με αυτά τα χρήματα να «τρέξουν» πρόγραμμα επιδοτήσεων ή απόσυρσης για όσους έχουν χαμηλό εισόδημαΌμως, ένα τέτοιο μέτρο θα γεννήσει και προβλήματα. Βλέπεις στην Ελλάδα έχουμε τον γηραιότερο στόλο στην Ευρώπη, με μέσο όρο τα 17,5 έτη. Αυτό σημαίνει, πως ένα τέτοιο μέτρο θα αποκλείσει εκατοντάδες χιλιάδες οδηγούς από το κέντρο της πόλης, με πολλούς από αυτούς να αναγκάζονται να πάνε από άλλο δρόμο, αυξάνοντας άρα την κίνηση σε διάφορες περιοχές του ήδη επιβαρυμμένου λεκανοπεδίου. Βλέπεις, ο γερασμένος στόλος στην Ελλάδα είναι αποτέλεσμα της πολυετούς κρίσης που πέρασε η χώρα την περασμένη δεκαετία και όχι επειδή οι Έλληνες έχουν κάποιο… «φετίχ» να οδηγούν παλιά αυτοκίνητα. Μήπως λοιπόν αυτό το νέο μέτρο είναι μια καλή ευκαιρία για ανανέωση του στόλου στη χώρα με πιο ασφαλή και σημαντικά πιο οικολογικά αυτοκίνητα;Οι επιδοτήσεις θα είναι για όλα τα καινούργια με χαμηλούς ρύπους, όχι μόνο για ηλεκτρικά (hybrid, mild hybrid κλπ.)Για να έρθει όμως η πολυπόθητη ανανέωση του στόλου, απαιτούνται και μέτρα ενθάρρυνσης πέραν από τιμωρητικά μέτρα όπως τα πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας και τα διόδια για τα παλιά αυτοκίνητα. Και εδώ ίσως να έχουμε την λύση. Όλα αυτά τα χρήματα που θα συλλέξει το κράτος από τα διόδια θα μπορούσαν να χρηματοδοτήσουν ένα νέο πρόγραμμα επιδοτήσεων ή απόσυρσης, που δε θα αφορά μόνο τα ηλεκτρικά, αλλά όλα τα σύγχρονα και πιο «πράσινα» αυτοκίνητα. Από Mild hybrid και full hybrid, έως υβριδικά πρίζας, τα αυτοκίνητα σήμερα έχουν πολύ χαμηλότερη κατανάλωση, άρα και ρύπους, από ένα αυτοκίνητο 18-19 ή και πάνω από 20 ετών, που εκτός από την παλαιότερη τεχνολογία, έχει στην πλάτη του και εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, τα οποία σε συνδυασμό με την πιθανόν ελλιπή συντήρηση, το καθιστά ακόμα πιο ρυπογόνο.Εσύ όμως πόσα χρήματα πιστεύεις πως θα έπρεπε να επιδοτήσει το κράτος στην αγορά καινούργιου, ώστε να πετύχει την ανανέωση του στόλου και άρα καθαρότερο αέρα για όλους μας; |
|||||
Σχολιάστε την είδηση | |||||
![]() | |||||
|
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία | Ταυτότητα | Όροι Χρήσης - Πολιτική Απορρήτου - Πολιτική Cookies
Copyright © 2025