Τα μυστικά για αποδοτικό tuning

2739 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/4/2021

Οι κατάλληλες aftermarket αναβαθμίσεις θα βελτιώσουν την απόδοση και θα κάνουν πιο ευχάριστο στην οδήγηση το αυτοκίνητό σου, χωρίς να ξοδέψεις μια περιουσία. Ποιες είναι αυτές; Πως το επιτυγχάνουν; Διάβασε όλη την ουσία στο θέμα που ακολουθεί.

καλύτεροι τομείς βελτίωσης για το αυτοκίνητό, τις επιδόσεις του και την ασφάλεια σου. Τα πως και τα γιατί. Αρκεί να ξέρεις τι θέλεις να πετύχεις και εμείς σού περιγράφουμε συμπυκνωμένα, το τι πρέπει να γνωρίζεις.

Με σώας τα φρένας
Ακόμα και αν δεν έχεις αυξήσει την ιπποδύναμη του αυτοκινήτου σου, ένα σετ καλύτερων φρένων θα βοηθήσει να κινηθείς πιο γρήγορα, ειδικά σε μια διαδρομή με στροφές μιας και θα μπορείς να φρενάρεις πιο αργά και να «κουβαλάς» μεγαλύτερη ταχύτητα.

Ένα σετ με μεγαλύτερης διαμέτρου δισκόφρενα θα κάνει ακόμα πιο ασφαλή την κάθε διαδρομή μιας και το αυτοκίνητο θα «κοκκαλώνει» καλύτερα και γρηγορότερα όταν το χρειαστείς. Συνήθως η επιλογή μεγαλύτερων σε διάμετρο δίσκων συνδυάζεται με αυτή της χάραξης ή διάτρησης της επιφάνειάς τους για καλύτερη απαγωγή της θερμότητας ή την απαλλαγή από τη σκόνη που αφήνουν τα τακάκια.

Εννοείται πως η αναβάθμιση των φρένων αφορά και στα υλικά τριβής (τακάκια) για μεγαλύτερη αντοχή στις θερμοκρασίες που αναπτύσσονται, ενώ για την ολοκλήρωση της βελτίωσης απαραίτητα είναι και τα σωληνάκια αεροπορικού τύπου ή υψηλής πίεσης. Αυτά αναλαμβάνουν να μεταφέρουν το υγρό των φρένων στη δαγκάνα και ξεχωρίζουν γιατί δεν παραμορφώνονται με την αύξηση της θερμοκρασίας και έτσι διατηρούν σταθερή την πίεση του υγρού, σε αντίθεση με τα κοινά πλαστικά σωληνάκια. 

Τα σωστά ελαστικά δίνουν ταχύτητα
Αν έχεις φθαρμένα ή μέτριας απόδοσης ελαστικά, ποτέ δε θα μπορέσεις να εκμεταλλευτείς τα άλογα -όσα και αν είναι αυτά- του αυτοκινήτου σου. Τα ελαστικά είναι το μοναδικό σημείο επαφής του αυτοκινήτου με το δρόμο. Όσο καλύτερη απόδοση έχουν λοιπόν τα ελαστικά, τόσο πιο γρήγορα και με ασφάλεια θα κινηθείς. 

Τα ελαστικά επιδόσεων διαθέτουν μαλακή γόμα και ειδική χάραξη. Έτσι εξασφαλίζεται καλύτερο κράτημα και πλευρική πρόσφυση, αλλά και καλύτερη επιτάχυνση στο κλασσικό 0-100 λόγω καλύτερης ελκτικής πρόσφυσης με λιγότερο σπινάρισμα. Το μειονέκτημα φυσικά των ελαστικών υψηλής απόδοσης είναι το κόστος, αλλά και η μειωμένη αντοχή τους στη φθορά.

Τροχοί υψηλών επιδόσεων
Εάν σκέφτεσαι να αναβαθμίσεις τα ελαστικά σου, θα πρέπει να σκεφτείς και την αλλαγή των 4 τροχών του αυτοκινήτου σου. Οι ζάντες ελαφρού κράματος αλουμινίου ή ακόμα και οι μεγάλου κόστους ζάντες μαγνησίου είναι βέβαιο ότι θα βελτιώσουν τον χειρισμό του αυτοκινήτου σου, λόγω της μικρότερης μη αναρτώμενης μάζας.
 Έτσι η ανάρτηση δε θα ζορίζεται τόσο πολύ για να κρατήσει τους τροχούς σε επαφή με το δρόμο πράγμα που σημαίνει πως με την επιλογή ενός σετ τροχών υψηλής απόδοσης θα δεις καλύτερο και πιο άμεσο χειρισμό, αλλά και αναβαθμισμένη πρόσφυση. Οι ποιοτικοί aftermarket τροχοί, που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι εμπνευσμένοι από το motorsport, έχουν επίσης την ικανότητα να απορροφούν και να απάγουν τη θερμότητα πέδησης πολύ πιο γρήγορα από τους συμβατικούς ή πρώτης τοποθέτησης τροχούς. Σαν αποτέλεσμα οι «σωστοί» τροχοί είναι σε θέση να «διαχειρίζονται» μεγαλύτερες περιόδους επιθετικής ή υψηλής ταχύτητας οδήγησης.

Mην ξεχνάς την ανάρτηση
Όσο πιο πολύ πιέζεις το αυτοκίνητό σου σε μια στροφή, τόσο το βάρος θα αυξάνει τις ασκούμενες δυνάμεις, οπότε θα χρειαστείς ένα βελτιωμένο σύστημα ανάρτησης για βελτιωμένο ελέγχο, σταθερότητα και χειρισμό.

Εξυπακούεται πως η αναβάθμιση κινητήρα και τα περισσότερα άλογα να πάνε.. χαμένα και να μη φαίνονται στην πράξη, αν δε συνοδεύονται από μια αναβαθμισμένη ανάρτηση, που θα εξασφαλίσει το σωστό «πέρασμα» στο δρόμο. Αναβαθμισμένα αμορτισέρ και ελατήρια, καθώς και ενισχυμένοι βραχίονες ελέγχου και σινεμπλόκ θα κάνουν τη δουλειά που θες. Υπάρχουν στην αγορά και ρυθμιζόμενες aftermarket αναρτήσεις, αλλά το κόστος ανεβαίνει αρκετά.

Επαναπρογραμματισμός εγκεφάλου
Σίγουρα είναι ο επαναπρογραμματισμός της κεντρικής υπολογιστής μονάδας του αυτοκινήτου σου (ECU), είναι πιο γνωστός και «εύκολος» τρόπος για να την αύξηση της ιπποδύναμης. Η ECU ελέγχει την τροφοδοσία κινητήρα, το χρονισμό ανάφλεξης, τη ροπή,  ακόμη και την πίεση υπερπλήρωσης του turbo (σε αντίστοιχους κινητήρες). Οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων ρυθμίζουν τα συστήματα διαχείρισης με συντηρητικές παραμέτρους.

Ο επαναπρογραμματισμός της ECU με έμφαση στην αυξημένη απόδοση θα  επιτρέψει στον κινητήρα σας να αξιοποιήσει το ανεκμετάλλευτο δυναμικό απόδοσης. Αυτό σημαίνει καλύτερη απόκριση γκαζιού, περισσότερη ιπποδύναμη και ροπή, αλλά και ακόμη καλύτερη οικονομία καυσίμου μιας και δε θα ζορίζεις τον κινητήρα για να πάρεις το μέγιστο από αυτόν σε υψηλές στροφές.

Γιατί όμως είναι καλύτερος ο επαναπρογραμματισμός από τον  παράλληλο εγκέφαλο; Γιατί ο τελευταίος τοποθετείται ως έξτρα εξάρτημα στο αυτοκίνητο και όταν ενεργοποιείται, παρακάμπτεται η λειτουργία του εργοστασιακού εγκεφάλου, επομένως και οι εργοστασιακοί χάρτες και δικλείδες ασφαλείας. Αντιθέτως, μέσω του επαναπρογραμματισμού του εργοστασιακού εγκεφάλου, διατηρούνται όλοι οι εργοστασιακοί χάρτες ενεργοί, επομένως και όλες οι δικλείδες και φίλτρα ασφαλείας.

Ο κρύος αέρας κάνει καλό
Η λήψη κρύου αέρα είναι ένας άλλος τρόπος για να βελτιώσεις την απόδοση του κινητήρα σου, επειδή έτσι εμπλουτίζεται το μείγμα αέρα/καυσίμου στους κυλίνδρους:  Όσο περισσότερο οξυγόνο μπαίνει στον κύλινδρο, τόσο περισσότερο καύσιμο μπορεί να καεί και συνεπώς τόσο καλύτερη απόδοση έχεις. Με την εισαγωγή κρύου αέρα, το φίλτρο αέρα τοποθετείται όσο το δυνατόν πιο μακριά από τον κινητήρα για να αποφευχθεί η απορρόφηση θερμότητας. Είναι προτιμότερη η επιλογή εισαγωγής κρύου αέρα  «ξηρού» φίλτρου, επειδή ένα «υγρό» φίλτρο μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργία στη μονάδα ροής αέρα του αυτοκινήτου.