Τι ξέρεις για το σύστημα μετάδοσης;

6203 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/5/2020

Πως άραγε «μπαίνουν» οι ταχύτητες; Δες από ποια εξαρτήματα αποτελείται το σύστημα μετάδοσης και σε τι χρησιμεύει το καθένα.

 


Συμπλέκτης

Το βασικό μέρος της μετάδοσης και το πιο γνωστό εξάρτημα της είναι φυσικά ο συμπλέκτης ή αλλιώς αμπραγιάζ. Ο ρόλος του είναι να απομονώσει κινητήρα από το κιβώτιο ταχυτήτων, όταν θες να αλλάξεις ταχύτητα. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται οι ομαλές αλλαγές και η σύνδεση του κινητήρα με τα υπόλοιπα μέρη του συστήματος μετάδοσης. Υπάρχουν αρκετά είδη συμπλέκτη, τα οποία είναι κατάλληλα για διάφορα αυτοκίνητα, αλλά και στυλ οδήγησης. Ο πιο συνηθισμένος είναι ο ξηρός συμπλέκτης, που τον συναντάμε στα περισσότερα αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων , ενώ από την άλλη τα αυτόματα κιβώτια δουλεύουν με  υδραυλικό.

Κιβώτιο

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ένα σύστημα το οποίο επιτρέπει την αλλαγή σχέσης της μετάδοσης του κινητήρα στους τροχούς και τοποθετείται κοντά στον κινητήρα. Ανάλογα με τη σχέση του κιβωτίου ταχυτήτων, αυξάνονται ή μειώνονται οι στροφές του κινητήρα και ανάλογα αυξάνεται ή μειώνεται η ταχύτητα του αυτοκινήτου. Τα πιο διαδεδομένα συστήματα μετάδοσης είναι το μηχανικό και το αυτόματο. Τα τελευταία χρόνια έχουν εξελιχθεί νέα ημιαυτόματα συστήματα μετάδοσης όπως το σειριακό, χωρίς συμπλέκτη και το συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT). Παράλληλα το κιβώτιο που γνωρίζει, τελευταία, μεγάλη άνθιση είναι το διπλού συμπλέκτη. 

Διαφορικό

Την περιστροφή των τροχών αναλαμβάνει το σύστημα του διαφορικού, το οποίο αποτελείται από γρανάζια. Όταν η κίνηση μεταφέρεται στους μπροστινούς τροχούς, δεν υπάρχει κεντρικός άξονας (εφόσον είναι και ο κινητήρας μπροστά) και το διαφορικό βρίσκεται μαζί με το κιβώτιο ταχυτήτων. Όταν η μετάδοση γίνεται στους πίσω τροχούς -και ο κινητήρας είναι μπροστά- το κιβώτιο ταχυτήτων με το διαφορικό συνδέονται με έναν άξονα.

Το ανοιχτό διαφορικό είναι το πιο απλό σε κατασκευή, ενώ αναζητά τον πιο εύκολο τρόπο για να μεταφέρει τη δύναμη του κινητήρα. Αυτό σημαίνει πως αν ένας τροχός βρεθεί στον αέρα ή πατήσει σε ολισθηρό έδαφος, αυτόματα όλη η ισχύς του κινητήρα θα περάσει σε αυτόν, καθιστώντας ανενεργό τον απέναντι τροχό που πατάει σε σταθερό έδαφος.

Από την άλλη το μπλοκέ διαφορικό έχει παρόμοια σχεδίαση με το ανοιχτό, αλλά με τη δυνατότητα κλειδώματος. Αυτό το κλείδωμα γίνεται με έναν, ηλεκτρικό, πνευματικό ή υδραυλικό μηχανισμό, για να κλειδώνει τους δύο «πλανήτες». Ο μηχανισμός αυτός ενεργοποιείται, συνήθως, χειροκίνητα με κάποιο διακόπτη στο εσωτερικό, και υποχρεώνει του τροχούς να κινούνται με την ίδια γωνιακή ταχύτητα.
Ημιαξόνιο

Είναι υπεύθυνο για την μεταφορά της ροπής από το διαφορικό στους κινητήριους τροχούς. Στην ουσία μιλάμε για ένα αρθρωτό περιστρεφόμενο άξονα, ο οποίος βρίσκεται στον εμπρός ή στον πίσω τροχούς, ανάλογα από πού μεταδίδεται η κίνηση.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Γράψε τι ψάχνεις
Κατάσταση
Ψάξε ανά κατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός