CTR: Το κορυφαίο μηχάνημα πλήρωσης Freon, για να δουλεύει καλά το A/C
9215 Επισκέψεις στο άρθρο
Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και η θερμοκρασία αναμένεται να ανέβει κατακόρυφα, με αποτέλεσμα η χρήση του A/C στο αυτοκίνητο να γίνεται όλο και πιο συχνή. Πως όμως θα λειτουργεί… ρολόι; Mα με την καλή συντήρησή του!
-η έλλειψη ή διαρροή φρέον η συχνότερη βλάβη
-αλλάζεις τακτικά το φίλτρο για να μην έχει άσχημη μυρωδιά
Εσύ τσεκάρεις κάθε χρόνο το A/C του αυτοκινήτου ή ...βράζεις το καλοκαίρι;
Το σύστημα Air Condition είναι πιο απλό στην κατασκευή και χρησιμοποιεί το σύστημα θέρμανσης και αερισμού της καμπίνας για να στείλει στην καμπίνα τον αέρα, που έχει προηγουμένως ψύξει ο σχετικός μηχανισμός. Ενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού και η σχετική απλότητα του επιτρέπει να έχει χαμηλό σχετικά κόστος. Από την άλλη λειτουργεί συνέχεια με την ίδια ένταση αντλώντας ενέργεια από τον κινητήρα. Επίσης ο οδηγός θα πρέπει να ασχολείται τακτικά με την λειτουργία-απενεργοποίηση του και με συνεχείς μεταρρυθμίσεις, αφού δεν υπάρχει τρόπος ελέγχου της θερμοκρασίας στην καμπίνα πέρα από τη αίσθηση των επιβατών.
Η πολύ σημαντική ετήσια συντήρηση
Όπως όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου σας έτσι και το κλιματιστικό χρειάζεται την σωστή και τακτική του συντήρηση ακόμα και στις περιπτώσεις που δεν διαφαίνεται κάποιο πρόβλημα.
Η συντήρηση θα πρέπει να γίνεται σε ετήσια βάση και ειδικά στην αρχή του καλοκαιριού, όπου και χρησιμοποιείται συχνότερα. Έτσι θα εντοπιστούν τυχόν δυσλειτουργίες του συστήματος, οι οποίες και θα σας κοστίσουν ακριβότερα, αλλά και θα εμποδίζουν τη λειτουργία του συστήματος.
Οι 6 πιο συχνές αιτίες βλάβης
• Η διαρροή του αερίου φρέον μπορεί να μειώσει την απόδοση του κλιματιστικού. Η διαρροή μπορεί να προέρχεται: α) από το ψυγείο, β) από τον εξαερωτήρα και γ) από τις σωληνώσεις.
• Το κλιματιστικό ενεργοποιείται από το εσωτερικό του αυτοκινήτου μέσω ενός διακόπτη. Υπάρχει περίπτωση ηλεκτρικής βλάβης στο συγκεκριμένο ηλεκτρικό κύκλωμα με αποτέλεσμα να μην ενεργοποιείται ο μηχανικός συμπιεστής.
• Σε περίπτωση που η βαλβίδα του εξαερωτήρα έχει πρόβλημα αδυνατεί να διατηρήσει σταθερή την πίεση του φρέον μέσα στο κύκλωμα με αποτέλεσμα τη μειωμένη ή την πλήρη έλλειψη απόδοσης.
• Η έλλειψη του αερίου φρέον συχνά αποτελεί έναν από τους βασικούς λόγους για την κακή λειτουργία του κλιματιστικού.
• ¶λλη μια περίπτωση όπου το κλιματιστικό δεν αποδίδει είναι να υπάρχει βλάβη στο μηχανικό συμπιεστή με αποτέλεσμα την πλήρη αδυναμία λειτουργίας του κυκλώματος του κλιματιστικού λόγω έλλειψης πίεσης.
• Μια ακόμα περίπτωση (η πιο απλή και με το μικρότερο κόστος επισκευής) είναι να έχει σπάσει το λουρί που εκτός των άλλων δίνει κίνηση και στο μηχανικό συμπιεστή του κλιματιστικού.
Η άσχημη μυρωδιά
Η τακτική χρήση του συστήματος κλιματισμού το καλοκαίρι, έχει ως αποτέλεσμα τη συσσώρευση διαφόρων ουσιών όπως σκόνη, γύρη και ρυπογόνες ουσίες οι οποίες είναι εξαιρετικά επιβλαβείς για την υγεία μας και μπορούν να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα. Κάποια φίλτρα όπως το φίλτρο καμπίνας φροντίζουν και για την υγεία και την προστασία των ίδιων των επιβατών. Δουλειά τους είναι το «μπλοκάρισμα» της εισόδου σκόνης, γύρης και διάφορων άλλων ουσιών στην καμπίνα του αυτοκινήτου σας ενώ εξουδετερώνουν επίσης και τις δυσάρεστες οσμές. Θα πρέπει να είναι μονίμως καθαρά και να ελέγχεται τακτικά η σωστή λειτουργία τους.
Από την άλλη υπάρχουν και τα φίλτρα καμπίνας ενεργού άνθρακα, τα οποία προστατεύουν από επικίνδυνα αέρια, όπως επίσης και οσμές από καυσαέρια. Ωστόσο το κόστος τους είναι αρκετά τσιμπημένο σε σχέση με τα απλά.
Τι περιλαμβάνει η καλή συντήρηση
- Στάθμη ψυκτικού υγρού
Κάτι άλλο που πολλοί ίσως δε γνωρίζουν, είναι πως το φρέον μειώνεται και χωρίς την παρουσία βλάβης σε ποσοστό περίπου 15% ανά έτος, οπότε ο τακτικός έλεγχος πριν παρουσιαστεί καν οποιοδήποτε σύμπτωμα θα πρέπει να είναι στο πρόγραμμα κάθε οδηγού.
- Φίλτρα εισαγωγής αέρα και καμπίνας ενεργού άνθρακα
- Λίπανση του κομπρέσορα κλιματισμού