Ποια είναι η δουλειά της ανάρτησης;

1861 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/9/2020

Νιώθεις ότι το αυτοκίνητό σου πάει «πάνω-κάτω» σαν βάρκα στο κύμα; Δεν αισθάνεσαι άνετα στις στροφές; Μάλλον έχεις κάποιο πρόβλημα στην ανάρτηση του αυτοκινήτου σου; Πριν προβείς σε αλλαγές δες ποια είναι η λειτουργία της και πως θα επιλέξεις ένα καινούριο σύστημα.

 
Τι είναι η ανάρτηση
 

Με τον όρο ανάρτηση ενός οχήματος αναφερόμαστε σε μια κατασκευή, η οποία αποτελείται από τα γνωστά σε όλους μας αμορτισέρ, τα ελατήρια, την αντιστρεπτική δοκό και κάποια εξαρτήματα συγκράτησης, όπως αρθρώσεις και ράβδους. Ο τρόπος σχεδίασης των τελευταίων καθορίζει σε μεγάλο βαθμό το είδος της ανάρτησης. Ουσιαστικά, η ανάρτηση είναι το σύνολο των εξαρτημάτων που διαχωρίζουν την αναρτημένη μάζα (πλαίσιο, κινητήρας, σύστημα μετάδοσης) από τη μη αναρτημένη μάζα του οχήματος (ζάντες, δισκόφρενα, ελαστικά). Η ύπαρξη συστήματος ανάρτησης είναι ζωτικής σημασίας για ένα αυτοκίνητο, τόσο για την εξασφάλιση υψηλού επιπέδου άνεσης των επιβατών, όσο για την οδική συμπεριφορά και τη βελτίωση της ενεργητικής ασφάλειας. 

Ποια είδη ανάρτησης υπάρχουν;

Οι δύο μεγάλες κατηγορίες λοιπόν των αρχιτεκτονικών των αναρτήσεων είναι οι ανεξάρτητες και οι μη ανεξάρτητες διατάξεις. Ανεξάρτητη ανάρτηση σημαίνει πως αυτά που αντιμετωπίζει ο ένας τροχός, ο άλλος δεν τα γνωρίζει ο άλλος, ενώ μη ανεξάρτητη σημαίνει ότι τα «προβλήματα» του ενός τροχού αφορούν και τον άλλο. Στις μέρες μας, η πιο κλασική μη (ήμι)ανεξάρτητη ανάρτηση είναι ο ημιάκαμπτος άξονας και η πιο κλασική ανεξάρτητη είναι ο άξονας πολλαπλών συνδέσμων. Στην κορυφή των αναρτήσεων τοποθετούνται τα διπλά ψαλίδια, ενώ στην βάση ο άκαμπτος άξονας. 

Πως γίνεται η επιλογή μίας καινούριας ανάρτησης

Η επιλογή του καταλληλότερου είδους ανάρτησης είναι μία δύσκολη απόφαση για τους μηχανικούς των αυτοκινητοβιομηχανιών, μιας και πρέπει να βρεθεί η «χρυσή τομή» ανάμεσα στην άνεση, την οδική συμπεριφορά και την πολυπλοκότητα της κατασκευής (κόστος).
Η σχεδίαση ενός συστήματος ανάρτησης και πιο συγκεκριμένα η επιλογή ελατηρίων και αμορτισέρ, δεν είναι ποτέ «τέλεια». Είναι πολύ καλή για μια συγκεκριμένη χρήση, αλλά πάντα θα υστερεί σε κάποιον τομέα. Δεν μπορεί να συνυπάρχει η μέγιστη άνεση με τη μέγιστη πρόσφυση, όπως και η άνεση σε «ταχύτητες πόλεως», με την ευστάθεια σε υψηλές ταχύτητες . Η κατανόηση των απαιτήσεων του οδηγού, είναι ένας σημαντικός παράγοντας επιλογής αμορτισέρ-ελατηρίων, έχοντας πάντα κατά νου, ότι δεν μπορεί να υπάρξει σύστημα ανάρτησης χωρίς συμβιβασμούς. Για παράδειγμα, μια σκληρή ανάρτηση προσφέρει κατά κανόνα, καλύτερο έλεγχο του οχήματος όμως είναι ανυπόφορη σε καθημερινή χρήση, ειδικά σε ελληνικού τύπου οδοστρώματα. Μια μαλακή ανάρτηση είναι εξαιρετικά άνετη σε καθημερινή χρήση, όταν όμως οι ρυθμοί ανέβουν ή οι στροφές έρθουν, ο έλεγχος του οχήματος είναι προβληματικός δημιουργώντας αίσθημα ανασφάλειας σε οδηγό και επιβάτες. Ας προσπαθήσουμε να ψηλαφίσουμε, τι καθορίζει τις κύριες ιδιότητες των αναρτήσεων.
 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Γράψε τι ψάχνεις
Κατάσταση
Ψάξε ανά κατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός