Πατώντας το πεντάλ του φρένου, ουσιαστικά σπρώχνουμε τα υγρά από το δοχείο των φρένων, στο υπόλοιπο κύκλωμα και συγκεκριμένα στο πιστόνι της δαγκάνας, η οποία με τα τακάκια, πιέζει τα δισκόφρενα, σταματώντας μέσω τριβής τους τροχούς. Από την παραπάνω διαδικασία, εξαρτάται εν πολλοίς η ασφάλειά μας στο δρόμο και επομένως θα πρέπει να γνωρίζουμε, όλες τις λεπτομέρειες που θα μας βοηθήσουν να ελέγξουμε αν το σύστημα πέδησης λειτουργεί σωστά ή αν πρέπει να απευθυνθούμε στο πρώτο συνεργείο που θα βρούμε μπροστά μας.
Μια από τις βασικές αιτίες είναι η έντονη χρήση. Όσο προσεκτικοί και να είμαστε, η τριβή πάντα φθείρει οποιοδήποτε υλικό.
Να έχει φθαρεί τελείως το υλικό τριβής των τακακίων που έρχεται σε επαφή με το δίσκο. Υπό αυτές τις συνθήκες έχουμε τριβή μεταξύ δύο μετάλλων που προκαλεί ανεπανόρθωτες βλάβες στις δισκόπλακες .
Να έχει υπερθερμανθεί ο δίσκος από απότομα φρενάρισμα με μεγάλη ταχύτητα. Σε περίπτωση που ο δίσκος έχει υπερθερμανθεί (ακόμα και πυρώσει) και περάσουμε από σημείο με νερό, η απότομη αλλαγή θερμοκρασίας θα στραβώσει το δίσκο.
Συνέπειες και ενδείξεις φθαρμένων δισκόφρενων
Η σημαντικότερη συνέπεια είναι ότι από τη στιγμή που τα τακάκια έχουν φθαρεί - μαζί τους και οι δισκόπλακες- είναι η αύξηση της απόστασης ακινητοποίησης του οχήματος.
Στα περισσότερα αυτοκίνητα, υπάρχουν φωτεινές ενδείξεις στο ταμπλό των οργάνων ή εμφανίζονται κάποια μηνύματα στη οθόνη ελέγχου, που σας προτρέπουν να προβείτε σε αλλαγή των υλικών τριβής στατακάκια.
Όταν τα δισκόφρενα είναι φθαρμένα, κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος το τιμόνι εμφανίζει "τρέμουλο".
Κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος τρέμει το πεντάλ των φρένων, ενώ η φθορά αποτελεί βασική αιτία για μειωμένη αίσθηση στο φρενάρισμα. Πρέπει εδώ να σημειωθεί ότι στα αυτοκίνητα που είναι εφοδιασμένα με ABS όταν χρησιμοποιούμε όλη τη διαδρομή του πεντάλ, αυτό κάνει μια χαρακτηριστική κίνηση σαν "τρέμουλο". Μην νομίσετε ότι έχετε πρόβλημα με τα δισκόφρενα.
Μέσα από τη ζάντα μπορείτε πολύ εύκολα να διακρίνεται εάν ο δίσκος είναι φθαρμένος. Οι φθαρμένοι δίσκοι έχουν ως χαρακτηριστικό τους πολλούς χαραγμένους δακτυλίους.
Πατώντας τα φρένα θα παράγεται "σφυριχτός" θόρυβος. Αυτό είναι κλασσικό δείγμα φθαρμένων τακακίων.
Πώς να αποφύγετε τη έντονη φθορά
Καλό είναι η αλλαγή στα τακάκιανα γίνεται κάθε 15.000- 20.000 χλμ. χωρίς βέβαια αυτό να είναι στάνταρ.
Αποφεύγετε τα φρεναρίσματα πανικού από μεγάλες ταχύτητες και οδηγείτε συνετά και όχι “νευρικά” προσπαθώντας να αποφύγετε όσο το δυνατόν περισσότερο τη χρήση του πεντάλ του φρένου. Επίσης προσπαθήστε να μην περάσετε από σημεία με πολύ νερό όταν τα φρένα έχουν υπερθερμανθεί γιατί η απότομη εναλλαγή θερμοκρασίας θα στραβώσει τις δισκόπλακες.
Όταν συνειδητοποιήσετε ότι τα τακάκια έχουν φθαρεί προβείτε σε άμεση αλλαγή γιατί αν το αμελήσετε θα χρειαστεί να αλλάξετε και δισκόπλακες.
Στο online κατάστημα Fordakias θα βρείτε τα πάντα για τα φρέναγια όλους τους τύπους αυτοκινήτων!