Ταμπούρο vs δισκόφρενο : 0-1

2343 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/12/2019

Ταμπούρο. O …παππούς των δισκοφρένων. Μπορεί όσο περνάνε τα χρόνια, το συγκεκριμένο είδος πέδησης να το βλέπουμε όλο και πιο σπάνια και σε μικρού κυβισμού οχήματα, δεν παύει όμως να υπάρχει. Πάμε λοιπόν…

 

Σιαγο… τι;

 
Σιαγόνες. Είναι τοποθετημένες στο εσωτερικό του τύμπανου του ταμπούρου. Είναι δύο και μαζί με τους κυλίνδρους, είναι στερεωμένα όλα μαζί μέσα στο ταμπούρο, το οποίο βρίσκεται πάνω στον τροχό. Όταν λοιπόν πατάμε το πεντάλ του φρένου, οι σιαγόνες πιέζονται από τους κυλίνδρους πάνω στην εσωτερική επιφάνεια του ταμπούρου ώστε τα θερμούιτ (υλικό τριβής ανάμεσα στις σιαγόνες και το ταμπούρο), να δημιουργήσουν την αναγκαία για την πέδηση τριβή  και να προκληθεί επιβράδυνση.
 

Ταμπούρο – δισκόφρενο 0-1

 
Όντας το παλαιότερο σύστημα πέδησης απέναντι στα δισκόφρενα, έχουν και μειονεκτήματα. Το κυριότερο εκ των οποίων, είναι ότι τα υλικά τριβής του έχουν αισθητά μικρότερη διάρκεια ζωής. Επίσης, η συντήρηση τους και η αλλαγή του υλικού τους είναι συχνή και δαπανηρή αφού τα υλικά τριβής (θερμουίτ) είναι κολλημένα στις σιαγόνες, οπότε είναι επιβεβλημένη η αλλαγή όλου του συστήματος μαζί. Ένα άλλο μειονέκτημα αυτών των φρένων είναι η κακή απαγωγή θερμότητας, που έχει σαν συνέπεια τη μείωση της αποτελεσματικότητας της πέδησης. Ο συντελεστής τριβής του υλικού ελαττώνεται με την αύξηση της θερμοκρασίας ή σε μεγάλες ταχύτητες ολίσθησης.
 

Πότε πρέπει να τα αλλάξω;

 
Εδώ φίλος σου είναι το χειρόφρενο. Τα χαρακτηριστικά ΄κλικ΄ που κάνει όταν το τραβάς είναι και η ένδειξη σου. Αν δεν χρειάζεται πολλά για να ΄πιάσει΄ τότε είναι σε καλό επίπεδο. Αν όμως χρειάζεται να φτάσεις στο υψηλότερο σημείο που πάει το χειρόφρενο για να ασφαλίσει, τότε πρέπει να περάσει μία βόλτα από το μηχανικό σου για έλεγχο. Αν επίσης στο φρενάρισμα ακούς ήχο σφυρίγματος από τους τροχούς, τότε σίγουρα οι σιαγόνες χρειάζονται αντικατάσταση.
 

Πώς να επεκτείνεις την διάρκεια ζωής τους

 
Αν και ο τακτικός έλεγχος μπορεί να σε γλυτώσει από περιττά έξοδα μίας μεγαλύτερης ζημιάς ή και ακόμα από κάποιο ατύχημα, υπάρχουν απλοί τρόποι για να περιορίσεις την φθορά.
  • Απέφυγε τις απότομες και ανούσιες επιβραδύνσεις. Όταν δηλαδή πλησιάζεις σε κάποιο φανάρι ή σε κίνηση και ξέρεις ότι θα χρειαστεί να σταματήσεις, ελάττωσε ταχύτητα σταδιακά και νωρίτερα, παίρνοντας απλά το πόδι σου από το γκάζι.
 
  • Έχε πάντα μία ταχύτητα επιλεγμένη στην κατηφόρα. Μην αφήνεις το αυτοκίνητο ελεύθερο στην νεκρά, γιατί έτσι και επιβαρύνεις περισσότερο τα φρένα σου, αλλά και θα δυσκολευτείς να ελέγξεις το όχημα σε περίπτωση απότομης αλλαγής κατεύθυνσης.
 
Μπορεί τα οχήματα που χρησιμοποιούν αυτόν τον τύπο φρένων, όλο και να μειώνονται, αλλά είναι υποχρέωση μας να τα χρησιμοποιούμε όσο καλύτερα γίνεται, για το διάστημα που υπάρχουν ακόμα στα οχήματα μας.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

  • σπυρος

    χρονια πολλα.μετα απο πεντε χρονια και 63000 χιλιομετρα τα ταμπουρα μου δεν εχουν αλλαχτει ακομα.κρατανε μια χαρα.

      1
  • ΝΙΚΟΣ

    Χρόνια πολλά .Οδηγώ κοντά σαράντα χρόνια έχω κάνει αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα .Όλα τα αυτοκίνητα που είχα αλλά και αυτό που έχω τώρα είχαν ταμπούρα πίσω .Το πρόβλημα που αντιμετώπισα όλα αυτά τα χρόνια δεν ήταν η πρόωρη φθορά των σιαγόνων αλά η ανομοιόμορφη φθορά τους που επέβαλε την αντικατάσταση τους και το τορνάρισμα η αντικατάσταση του ταμπούρου .Κάτι σημαντικό για την υγεία των ταμπούρων είναι όταν σταματάμε την στιγμή που τραβάμε χειρόφρενο το πεντάλ του φρένου να είναι πατημένο.

     

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Γράψε τι ψάχνεις
Κατάσταση
Ψάξε ανά κατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός