Δώσε του και πάλι...ζωή!

Διαβάστηκε από 7242 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/9/2019

Έχεις ένα κλασσικό αυτοκίνητο και δεν ξέρεις τι να το κάνεις; Αν έχεις λεφτά και όρεξη καλωσόρισες στο κόσμο της αναπαλαίωσης ή όπως είναι παγκοσμίως γνωστή restoration.

 
Ποιο είναι άραγε το αυτοκίνητο των ονείρων σου; Είναι μήπως το Mercedes C200 που πάντα ήθελες; Μήπως είναι SUV τύπος  και σου αρέσουν τα δερμάτινα καθίσματα και το τούμπανο infotainment. Βέβαια μπορεί να σΆ αρέσουν και τα supercars και να ονειρεύεσαι μία Ferrari ή Lamborghini.

Από την άλλη υπάρχουν και εκείνοι, που τα όνειρα τους ζουν στο παρελθόν. Που θα ήθελαν να οδηγούν ένα Ford Mustang του 1965 ή μία Ferrari Mondial του 1985 ακόμα και το θρυλικό Volkswagen Beetle του 1967, το γνωστό σε όλους μας ως «σκαραβαίος».

Όλοι αυτοί δεν μπορούν να μπουν σε μία αντιπροσωπία, για να κάνουν την επιθυμία τους πραγματικότητα. Μπορούν να βρουν τα αυτοκίνητα αυτά μεταχειρισμένα, παίρνοντας φυσικά τα ανάλογα ρίσκα, αφού τα οχήματα αυτά κουβαλούν όλα τα προβλήματα των «γηρατειών» . Είναι σε φόρμα λοιπόν ο κινητήρας; Σε τι κατάσταση βρίσκεται το σύστημα μετάδοσης και τα ηλεκτρικά; Είναι  το χρώμα ξεθωριασμένο;

Ακριβό και απαιτητικό χάμπι

Αν έχεις λοιπόν λεφτά και όρεξη καλωσόρισες στο κόσμο της αναπαλαίωσης ή όπως είναι παγκοσμίως γνωστή restoration. Τα αυτοκίνητα δεν είναι φτιαγμένα για να αντέξουν για πάντα, αλλά η αναπαλαίωση μπορεί να του δώσει μία «ανάσα» ζωής για κάποια χρόνια ακόμα και να το κάνει να μοιάζει και πάλι καινούριο. Εκτός από «ζωή» θα του δώσει φυσικά και μεγαλύτερη αξία, αφού  θα ανήκει στην κατηγορία της αντίκας.

 Η αναπαλαίωση δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ο όγκος της εργασίας και το κόστος καθορίζεται από το ίδιο το αυτοκίνητο και το πόσο δουλειά χρειάζεται να γίνει. Αν όμως γίνει σωστά θα σου δώσει την ευκαιρία να βολτάρεις με ένα κλασσικό αυτοκίνητο, όπως ακριβώς αγοράστηκε από την αντιπροσωπία την χρονιά που φτιάχτηκε.

Η πρώτη εντύπωση… μετράει

Ας υποθέσουμε ότι το αυτοκίνητο που βρήκες είναι μηχανικά αξιόπιστο, αλλά εξωτερικά πολύ ταλαιπωρημένο. ¶ρα η μόνη σημαντική δουλειά που έχεις είναι να ασχοληθείς με την λαμαρίνα.

Μια εξωτερική αποκατάσταση σημαίνει κάτι περισσότερο από ένα απλό βάψιμο. Ανάλογα με την κατάσταση του αυτοκινήτου, η πλήρης αποκατάσταση σημαίνει απογύμνωση ολόκληρου του αυτοκινήτου μέχρι να φανεί το μέταλλο. Συνήθως, οι συντηρητές θα αφαιρέσουν κάθε πλαίσιο του αμαξώματος και θα  «σβήσουν» τυχόν ίχνη παλιών χρωμάτων, συχνά μέσω χημικών επεξεργασιών ή αμμοβολής. Έπειτα τα κομμάτια αυτά θα επικαλυφτούν με γκρίζο εποξειδικό αστάρι προτού επισκευαστούν  και τοποθετηθούν ξανά στο αυτοκίνητο.

Η σκουριά είναι ίσως ο πιο δύσκολος αντίπαλος, που θα κληθείς να αντιμετωπίσεις. Μπορεί να είναι κρυμμένη κάτω από το χρώμα, ως αποτέλεσμα της ηλικίας του αυτοκινήτου. Αν και μπορείς να την διώξεις με αμμοβολή, υπάρχουν περιπτώσεις που δεν θα μπορείς να επισκευάσεις και θα χρειαστεί να αντικαταστήσεις.  Σε μέρη όπου η σκουριά επηρεάζει μόνο ένα μέρος του εξαρτήματος, ίσως χρειαστεί να κόψεις το σκουριασμένο τμήμα και να συγκολλήσεις ένα νέο.

Κάνε ότι σχέδιο θέλεις

Μόλις το αυτοκίνητο έχει ασταρωθεί και όλη η σκουριά έχει αφαιρεθεί, ήρθε η ώρα να βαφτεί. Το συναρπαστικό μέρος αυτού είναι ότι εσύ ή το φανοποιείο που διάλεξες μπορείτε να κάνετε ό, τι θέλετε. Θέλεις να προσθέσεις μερικές αγωνιστικές ρίγες ή φλεγόμενα γραφικά; Καν 'το! Εάν η αυθεντικότητα είναι αυτό που ψάχνεις διάλεξε την αρχική εργοστασιακή βαφή.

Η δουλειά φυσικά δεν τελείωσε με την αφαίρεση της σκουριάς και το βάψιμο. Θα πρέπει να τσεκάρεις όλα τα εξωτερικά εξαρτήματα, όπως τις χειρολαβές στις πόρτες, τους καθρέφτες, τα παρμπρίζ και τα φώτα.  Όλα αυτά πρέπει να επισκευαστούν ή να αντικατασταθούν όποτε είναι απαραίτητο

 

ΦΑΝΟΠΟΙΕΙΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΦΑΝΟΠΟΙΕΙΑ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Γράψε τι ψάχνεις
Κατάσταση
Ψάξε ανά κατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός