Βλέποντας ένα αυτοκίνητο στο δρόμο καθαρό και ιδιαίτερα λαμπερό, θεωρούμε ότι μόλις βγήκε απ' το ‘'εργοστάσιο''. Τελικά, πρόκειται για ένα εντελώς καινούργιο αυτοκίνητο, ή μήπως για κάποιο φρεσκογυαλισμένο;
Δεν είναι λίγοι αυτοί που ξοδεύουν αρκετά χρήματα στην περιποίηση και φροντίδα του δικού τους αυτοκινήτου. Μάλιστα, σε καιρούς χαλεπούς, όταν δεν μπαίνουμε σε σκέψη για αντικατάσταση του αυτοκινήτου μας, «επενδύουμε» στο υπάρχον, προσπαθώντας να το φέρουμε σε καλύτερη κατάσταση. Ένα ακόμη σημαντικό πράγμα που μπορούμε να κάνουμε ώστε να «ζωντανέψουμε» λίγο το «κουρασμένο» αμάξωμα από τη φθορά του χρόνου, είναι και το γυάλισμα.
Προετοιμασία
Πριν από κάθε μορφής γυάλισμα, εκ των πραγμάτων, θα πρέπει να έχει προηγηθεί ένας σχολαστικός καθαρισμός (πλύσιμο) του αυτοκινήτου. Φυσικά, τυχόν εξωτερικές ζημιές ή φθορές τύπου φανοποιΐας θα πρέπει να έχουν επισκευαστεί πριν το γυάλισμα. Σε αντίθετη περίπτωση, το γυάλισμα όχι μόνο δεν θα είναι επιτυχημένο, αλλά και οι όποιες ατέλειες θα είναι ακόμη πιο έντονες μετά απ' αυτό. Με λίγα λόγια, το αυτοκίνητο που προορίζεται για γυάλισμα πρέπει να είναι (εξωτερικά) σε πολύ καλή κατάσταση. Φυσικά, πριν ξεκινήσει η κυρίως διαδικασία του γυαλίσματος, θα μονωθούν προσεκτικά όλες οι γύρω διάφανες επιφάνειες από τους αρμούς τους, δηλαδή τα ελαστικά που οριοθετούν τις γυάλινες επιφάνειες του οχήματος.
Το αρχικό στάδιο
Η πρώτη επάλειψη γίνεται με μία ειδική παχύρευστη αλοιφή που καλύπτει τυχόν χοντρές αμυχές. Αυτή η κρέμα «κατεβάζει» απειροελάχιστα το βερνίκι του χρώματος έτσι ώστε να εξαλειφθούν όλες οι γρατζουνιές και οι αυλακώσεις, ορατές και μη, που έχουν δημιουργηθεί από διάφορες αιτίες κατά το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του αυτοκινήτου μέχρι σήμερα. Η χρήση αυτής της ειδικής παχύρευστης κρέμας γίνεται μόνο στην περίπτωση μεγάλης (φυσιολογικής ή όχι) φθοράς και λόγω μεγάλης παλαιότητας του οχήματος. Σε αυτοκίνητα μικρότερης ηλικίας ή με λιγότερες φθορές αποφεύγεται αυτή η περίπτωση. Για την επάλειψη της παχύρευστης κρέμας χρησιμοποιείται μία ειδική βούρτσα από μαλλί, προσαρμοσμένη στο ειδικό μηχάνημα για το άπλωμά της στο εξωτερικό μέρος του αυτοκινήτου.
Ακολούθως, γίνεται επάλειψη κατά τον ίδιο τρόπο με μία «ενδιάμεση» κρέμα, η οποία έρχεται να καλύψει κάθε τυχόν ατέλεια που θα έχει αφήσει η προηγούμενη (παχύρευστη) κρέμα. Μία 3η, πιο «λεπτή» σε πάχος αλοιφή, θα κάνει το ίδιο για λογαριασμό της κάθε τυχόν ατέλειας που θα έχει αφήσει η «ενδιάμεση» κρέμα. Η επάλειψη της «ενδιάμεσης» κρέμας γίνεται με τη χρήση μίας ίδιας βούρτσας για την παχύρευστη κρέμα, αλλά με μάλλινη λεπτότερη τρίχα, ενώ η «λεπτή» κρέμα απλώνεται με τη χρήση ειδικού σπόγγου φινιρίσματος. Ανάμεσα στα στάδια επάλειψης και μετά την τελική επάλειψη, η επιφάνεια του αμαξώματος καθαρίζεται σχολαστικά με πανί από μικροΐνες.
Συνέχεια του άρθρου >>>Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - autotriti.gr