Γυάλισμα αυτοκινήτου! Χρήσιμα tips!

1577 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 9/3/2021

Βλέποντας ένα αυτοκίνητο στο δρόμο καθαρό και ιδιαίτερα λαμπερό, θεωρούμε ότι μόλις βγήκε απ' το ‘'εργοστάσιο''. Τελικά, πρόκειται για ένα εντελώς καινούργιο αυτοκίνητο, ή μήπως για κάποιο φρεσκογυαλισμένο;

Δεν είναι λίγοι αυτοί που ξοδεύουν αρκετά χρήματα στην περιποίηση και φροντίδα του δικού τους αυτοκινήτου. Μάλιστα, σε καιρούς χαλεπούς, όταν δεν μπαίνουμε σε σκέψη για αντικατάσταση του αυτοκινήτου μας, «επενδύουμε» στο υπάρχον, προσπαθώντας να το φέρουμε σε καλύτερη κατάσταση. Ένα ακόμη σημαντικό πράγμα που μπορούμε να κάνουμε ώστε να «ζωντανέψουμε» λίγο το «κουρασμένο» αμάξωμα από τη φθορά του χρόνου, είναι και το γυάλισμα.

Προετοιμασία

Πριν από κάθε μορφής γυάλισμα, εκ των πραγμάτων, θα πρέπει να έχει προηγηθεί ένας σχολαστικός καθαρισμός (πλύσιμο) του αυτοκινήτου. Φυσικά, τυχόν εξωτερικές ζημιές ή φθορές τύπου φανοποιΐας θα πρέπει να έχουν επισκευαστεί πριν το γυάλισμα. Σε αντίθετη περίπτωση, το γυάλισμα όχι μόνο δεν θα είναι επιτυχημένο, αλλά και οι όποιες ατέλειες θα είναι ακόμη πιο έντονες μετά απ' αυτό. Με λίγα λόγια, το αυτοκίνητο που προορίζεται για γυάλισμα πρέπει να είναι (εξωτερικά) σε πολύ καλή κατάσταση. Φυσικά, πριν ξεκινήσει η κυρίως διαδικασία του γυαλίσματος, θα μονωθούν προσεκτικά όλες οι γύρω διάφανες επιφάνειες από τους αρμούς τους, δηλαδή τα ελαστικά που οριοθετούν τις γυάλινες επιφάνειες του οχήματος.

Το αρχικό στάδιο

Η πρώτη επάλειψη γίνεται με μία ειδική παχύρευστη αλοιφή που καλύπτει τυχόν χοντρές αμυχές. Αυτή η κρέμα «κατεβάζει» απειροελάχιστα το βερνίκι του χρώματος έτσι ώστε να εξαλειφθούν όλες οι γρατζουνιές και οι αυλακώσεις, ορατές και μη, που έχουν δημιουργηθεί από διάφορες αιτίες κατά το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του αυτοκινήτου μέχρι σήμερα. Η χρήση αυτής της ειδικής παχύρευστης κρέμας γίνεται μόνο στην περίπτωση μεγάλης (φυσιολογικής ή όχι) φθοράς και λόγω μεγάλης παλαιότητας του οχήματος. Σε αυτοκίνητα μικρότερης ηλικίας ή με λιγότερες φθορές αποφεύγεται αυτή η περίπτωση. Για την επάλειψη της παχύρευστης κρέμας χρησιμοποιείται μία ειδική βούρτσα από μαλλί, προσαρμοσμένη στο ειδικό μηχάνημα για το άπλωμά της στο εξωτερικό μέρος του αυτοκινήτου.

Ακολούθως, γίνεται επάλειψη κατά τον ίδιο τρόπο με μία «ενδιάμεση» κρέμα, η οποία έρχεται να καλύψει κάθε τυχόν ατέλεια που θα έχει αφήσει η προηγούμενη (παχύρευστη) κρέμα. Μία 3η, πιο «λεπτή» σε πάχος αλοιφή, θα κάνει το ίδιο για λογαριασμό της κάθε τυχόν ατέλειας που θα έχει αφήσει η «ενδιάμεση» κρέμα. Η επάλειψη της «ενδιάμεσης» κρέμας γίνεται με τη χρήση μίας ίδιας βούρτσας για την παχύρευστη κρέμα, αλλά με μάλλινη λεπτότερη τρίχα, ενώ η «λεπτή» κρέμα απλώνεται με τη χρήση ειδικού σπόγγου φινιρίσματος. Ανάμεσα στα στάδια επάλειψης και μετά την τελική επάλειψη, η επιφάνεια του αμαξώματος καθαρίζεται σχολαστικά με πανί από μικροΐνες.

Το τελικό γυάλισμα

Αφού θα έχει ολοκληρωθεί το στάδιο απάλειψης με τις κρέμες που βγάζουν το «βαρύ» μέρος της όλης περιποίησης, έρχεται η σειρά της τελικής επίστρωσης με το υλικό προστασίας που θα φροντίσει στη διατήρηση της γυαλάδας του αμαξώματος. Υπάρχουν κυρίως 3 είδη προστασίας που μπορεί κανείς να επιλέξει, ανάλογα με την παλαιότητα του οχήματος και τη χρονική διάρκεια που σκοπεύει να έχει στην κατοχή του το αυτοκίνητο. Η επάλειψη της επιλεχθείσας προστασίας γίνεται σε όλες τις περιπτώσεις με τη χρήση ειδικού έκκεντρου αλοιφαδόρου, που κάνει ταυτόχρονα περιστροφική και παλινδρομική κίνηση προς κάθε κατεύθυνση.

Σε κάθε περίπτωση, επιλέγεται ένα εκ των τριών επιπέδων προστασίας και δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ταυτόχρονα δύο ή περισσότερες. Στην περίπτωση που έχει επιλεγεί η μικρή σε διάρκεια προστασία και παρέλθει ο χρόνος της διάρκειάς της, η διαδικασία γυαλίσματος του αυτοκινήτου θα γίνει από την αρχή, αλλά δεν θα γίνουν όλα τα στάδια της αρχικής επάλειψης, καθώς η αναμενόμενη φθορά θα είναι πολύ μικρότερη της αρχικής. Το γεγονός αυτό φυσικά μειώνει και το τελικό κόστος του επόμενου γυαλίσματος. Όπως και κατά τη διαδικασία επάλειψης των αρχικών κρεμών, γινόταν λεπτομερής καθαρισμός ενδιάμεσα με πανί μικροϊνών, έτσι γίνεται και μετά από κάθε επιλεγμένη προστασία.

Τα οφέλη του γυαλίσματος

Όλες οι παραπάνω προστασίες καθυστερούν την περίπτωση διάβρωσης από χημικές ουσίες (πχ. απορρυπαντικά), περιττώματα πτηνών, υπεριώδη ακτινοβολία, φυσικά φαινόμενα (πχ. πάγος) κ.ά. Ως αποτέλεσμα της όλης παραπάνω διαδικασίας γυαλίσματος, παίρνουμε μια πιο έντονη γυαλάδα σε σχέση με πριν, που γίνεται ιδιαίτερα ορατή σε σκούρα χρώματα (πχ. μαύρο). Ο μεγαλύτερος «εχθρός» του εξωτερικού μέρους του αυτοκινήτου είναι τα περιττώματα των πτηνών, όπου αυτά ορισμένων μάλιστα (περιστεριών) είναι ιδιαίτερα τοξικά κι αν δεν καθαριστούν έγκαιρα, μπορούν να διαπεράσουν το βερνίκι και το χρώμα και να διαβρώσουν το αμάξωμα (στις μεταλλικές επιφάνειες) στο επίμαχο σημείο. Η ανθεκτικότητα του γυαλίσματος είναι τέτοια που μπορεί να αντισταθεί ακόμη και σε τέτοιες περιπτώσεις.

Τελικό κόστος γυαλίσματος

Το κόστος ενός γυαλίσματος είναι πάντα διαφορετικό για κάθε αυτοκίνητο, κι αυτό έχει να κάνει με τη συνολική εξωτερική επιφάνεια του αμαξώματος, το πόσο εύκολα ή δύσκολα δουλεύεται, τι είδους φθορά υπάρχει (για τη χρήση των κρεμών του αρχικού σταδίου) και τέλος, τι είδους (διάρκειας) προστασία επιλέγουμε. Το μεγαλύτερο μέρος του κόστους σ' ένα γυάλισμα είναι η εργασία (ώρες εργασίας). Το κόστος αυξάνεται ή μειώνεται, ανάλογα τους παραπάνω συνδυασμούς, αρχικής επάλειψης και τελικής προστασίας.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΦΑΝΟΠΟΙΕΙΑ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Γράψε τι ψάχνεις
Κατάσταση
Ψάξε ανά κατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός