Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  16/1/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/1/2001
ΔΟΚΙΜΗ 
Toyota MR2 SMT
 
Σημεία των καιρών
 
H Toyota ακολουθώντας τη "μόδα" της εποχής τοποθετεί στο διθέσιο μοντέλο της ΜR2 ένα σειριακό κιβώτιο 5 σχέσεων, καταργεί το συμπλέκτη και αφήνει στην κυριολεξία στα χέρια του οδηγού τη δυνατότητα να νιώσει πιο έντονα την επιθυμία για γρηγορότερη οδήγηση. Θα καταφέρει άραγε η νέα έκδοση του MR2, παρά το ότι κοστίζει 1 εκατ. δρχ. παραπάνω, να πετύχει το σκοπό της;
 
Με την παρουσίαση της ειδικής αυτής έκδοσης του MR2 ο Ιάπωνας κατασκευαστής αποδεικνύει πως δεν αγνοεί τις επιταγές των καιρών αλλά κινείται στα αυστηρά πλαίσια που ορίζει το τμήμα Marketing της εταιρείας. Γιατί πως αλλιώς να εξηγήσει κανείς την ύπαρξη μιας έκδοσης που ναι μεν διατηρεί τα καλά χαρακτηριστικά της "κλασικής" αλλά διαφοροποιείται σε ένα στοιχείο που λειτουργεί σε βάρος αφ' ενός των επιδόσεων (0,3 δευτ. πιο αργή στην επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα), αφ' ετέρου της τσέπης του αγοραστή που καλείται να καλύψει μια διόλου ευκαταφρόνητη διαφορά σε σχέση με την βασική έκδοση. Ποιές όμως διαφορές εντοπίζει κανείς στη νέα αυτή έκδοση; Το πεντάλ του συμπλέκτη έχει αφαιρεθεί και η εναλλαγή των σχέσεων από τον οδηγό γίνεται μέσω ενός μοχλού (με ενδείξεις +/-) που βρίσκεται στη βάση της κονσόλας ή μέσω διακοπτών "up / down" που είναι τοποθετημένοι πάνω στο τριάκτινο τιμόνι. Το υψηλής τεχνολογίας σειριακό κιβώτιο του MR2 συνδέεται με ένα "έξυπνο" σύστημα ελέγχου που διαχειρίζεται ηλεκτρονικά την πεταλούδα του γκαζιού. Οι αλλαγές ταχυτήτων επιτυγχάνονται ακόμα κι αν ο οδηγός δεν αφήσει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού, ωστόσο στις περιπτώσεις αυτές συνειδητοποιεί κανείς πως η απόκριση δεν είναι τόσο άμεση και οι αλλαγές όχι τόσο ομαλές. Οι διακόπτες στο τιμόνι (λειτουργούν με απλές πιέσεις του αντίχειρα και του δείκτη) αλλά και ο σπορτίφ επιλογέας στη βάση της κονσόλας είναι ιδιαίτερα εύχρηστα "εργαλεία" για τον οδηγό που θα θελήσει να κινηθεί γρήγορα. Η σχέση που υπάρχει κάθε φορά στο κιβώτιο απεικονίζεται με ψηφιακή ένδειξη μέσα στο στροφόμετρο, ενώ "δικλίδες" ασφαλείας προστατεύουν τον κινητήρα από μια λάθος επιλογή η οποία θα τον αναγκάσει να λειτουργήσει σε υπερβολικά υψηλούς ρυθμούς περιστροφής. Επιπλέον, ο κινητήρας μπορεί να τεθεί σε λειτουργία μόνο όταν ο επιλογέας είναι στη θέση της "νεκράς" και πιέζεται το πεντάλ του φρένου. Ο 1.800άρης κινητήρας με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (VVT-i) παρέχει για μια ακόμα φορά με επιτυχία τις υπηρεσίες του. Βέβαια οι επιδόσεις υπολείπονται ελαφρώς από αυτές που προσφέρει μέσω της συνεργασίας του με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά αυτό δεν αποτελεί τελικά τροχοπέδη γι' αυτόν που θέλει να κινηθεί γρήγορα και να διασκεδάσει ακόμα, χρησιμοποιώντας τους διακόπτες εναλλαγής των σχέσεων σε δρόμο με συνεχείς στροφές. Το Toyota MR2 με το σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων διατηρεί φυσικά στο ακέραιο τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά των "απλών" εκδόσεων, ακόμα και στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου, η οποία ελάχιστα επιβαρύνεται από την ύπαρξη του σειριακού κιβωτίου. Ετσι, κινείται με ασφάλεια και σταθερότητα στο δρόμο, εμφανίζοντας βέβαια εύκολα φαινόμενα υπερστροφής σε στροφές και όταν το επίπεδο πρόσφυσης είναι χαμηλό. Η τοποθέτηση του κινητήρα σχεδόν στο κέντρο κατανέμει το βάρος με τέτοιο τρόπο που σε κάθε περίπτωση απαιτούνται λεπτοί χειρισμοί για τον έλεγχο από την πλευρά του οδηγού. Η έκδοση του MR2 με το σειριακό κιβώτιο κοστίζει 10.350.000 δρχ., δηλαδή 1 εκατ. δρχ. ακριβότερα από την "κλασική" έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο, διαθέτοντας ακριβός το ίδιο επίπεδο εξοπλισμού. Το συγκεκριμένο κόστος καθίσταται ιδιαίτερα "τσουχτερό" για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ ο ιδιαίτερος χαρακτήρας που οφείλεται στην ύπαρξη του σειριακού κιβωτίου αναμένεται να επηρεάσει αρνητικά τη μεταπωλητική αξία του μοντέλου. Να σημειωθεί πως το σειριακό κιβώτιο είναι διαθέσιμο και με το αμάξωμα που φέρει σκληρή οροφή (hard top) και τότε η τιμή του μοντέλου είναι 10.950.000 δρχ. 


To Toyota ΜR2 κινείται με ασφάλεια και σταθερότητα χάρη στη σφικτή ρύθμιση των αναρτήσεων, το σαφές σύστημα διεύθυνσης και τα αποτελεσματικά φρένα. 











Στο εσωτερικό μέρος της ειδικής αυτής έκδοσης του MR2 τα νέα στοιχεία που συναντά κανείς είναι ο σπορτίφ επιλογέας του σειριακού κιβωτίου από αλουμίνιο και οι διακόπτες εναλλαγής των σχέσεων πάνω στο τιμόνι. 











Ο πολύ καλός 1800άρης κινητήρας του MR2 συνεργάζεται αρμονικά με το σειριακό κιβώτιο 5 σχέσεων. Από πλευράς επιδόσεων, επιπτώσεις υπάρχουν μόνο στο χρόνο επιτάχυνσης 0-100 χλμ/ώρα. Οι εναλλαγές των σχέσεων με το πόδι στο πεντάλ του γκαζιού εμφανίζουν σχετική καθυστέρηση και δεν είναι ιδιαίτερα ομαλές.