Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  20/2/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/2/2001

ΔΟΚΙΜΗ 
Skoda Octavia Combi 1,8T 4x4

 

Ο...αμφισβητίας
 

Με εξελιγμένη τετρακίνηση, ισχυρό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα και αυξημένη απόσταση από το έδαφος, το Skoda Octavia Combi προσφέρει αρκετά μεγάλες δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου. Αν συνυπολογίσει κανείς και τους μεγάλους προσφερόμενους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές, τί μένει στα SUV;    


Η "βάση" υπήρχε με τη μορφή του πολύ καλού Skoda Octavia Combi, στην έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο 1.800άρη κινητήρα του Ομίλου VW. To μόνο που έμενε να γίνει ήταν η τοποθέτηση συστήματος τετρακίνησης. Για τις ανάγκες του μοντέλου επιλέχτηκε η λύση του εξελιγμένου συστήματος Haldex, που συναντάται στις κορυφαίες εκδόσεις των μοντέλων της VW, της Seat και της Audi. Με τη χρήση του Haldex, η κίνηση στους τροχούς του πίσω άξονα κατανέμεται σε ποσοστό μέχρι και 50% αλλά μόνο όταν οι συνθήκες πρόσφυσης το επιβάλλουν. Σε κανονικές συνθήκες η κίνηση μεταδίδεται μόνο εμπρός. Από εκεί και πέρα, για την παροχή επαρκούς ισχύος φροντίζει ο πολύ καλός και γνωστός υπερτροφοδοτούμενος 1.800άρης, που για την περίσταση αποδίδει 150 ίππους. Οι επιταχύνσεις του μοντέλου είναι αρκετά καλές τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει. Αξιόλογη είναι και συμπεριφορά του Octavia στο δρόμο, που χάρη στην τετρακίνηση επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί αρκετά γρήγορα και πάντα με ασφάλεια, ανεξαρτήτως συνθηκών. Τα περιθώρια πρόσφυσης που ορίζονται από το στιβαρό πλαίσιο και τα φαρδιά ελαστικά είναι πολύ υψηλά και δύσκολα ξεπερνιούνται. Οταν ο οδηγός επιμείνει και τα υπερβεί με το ESP (που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό) απενεργοποιημένο, η εκδήλωση της υποστροφής σε δρόμο με στροφές είναι προοδευτική και εύκολα ελεγχόμενη, ενώ με τους κατάλληλους χειρισμούς και την τοποθέτηση του αυτοκινήτου μπορεί να μετατραπεί και σε "ήπια" υπερστροφή. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αυξημένες λόγω της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης αλλά και της αυξημένης απόστασης (κατά 2,5 εκατοστά) από το έδαφος σε σχέση με τις προσθιοκίνητες εκδόσεις του μοντέλου. Αυτή η ρύθμιση στην ανάρτηση έχει ωφελήσει την άνεση των επιβατών, οι οποίοι δε θα ταλαιπωρηθούν ακόμα και όταν το αυτοκίνητο κινείται σε χωματόδρομο. Ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις αφήνει ο επιλογέας των ταχυτήτων, ο οποίος είναι σαφής και με θετικό "κούμπωμα". Πολύ καλά είναι και τα φρένα του μοντέλου, που αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους στους εμπρός τροχούς και απλούς πίσω, τόσο σε αίσθηση όσο και σε απόδοση. Το Skoda Octavia Combi 1,8 Τ 4x4, κοστίζει 7.990.000 δραχμές και στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται ABS και ESP, δύο μετωπικοί αερόσακοι για οδηγό και συνοδηγό, κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου και όλες οι γνωστές ηλεκτρικές "ευκολίες". Η τιμή αυτή είναι πολύ καλή, αν αναλογιστεί κανείς τις μεγάλες δυνατότητες του αυτοκινήτου για κίνηση εκτός δρόμου αλλά και την επάρκεια χώρων για την κάλυψη οικογενειακών μεταφορικών αναγκών. Προαιρετικά, το μοντέλο μπορεί να εφοδιαστεί με πλευρικούς αερόσακους, (με κόστος 140.000 δρχ.), cruise control (80.000 δρχ.) και φωτιστικά σώματα εμπρός εκκενώσεως αερίου Xenon (300.000 δρχ.).  


Χάρη στη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, η απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος είναι πολύ καλή με ανάλογο όφελος στην άνεση των επιβατών.






Ο χώρος αποσκευών του Octavia Combi 4x4 με την πλάτη του πίσω καθίσματος στη θέση του έχει όγκο 448 λίτρων. Η πλήρης αναδίπλωση του πίσω καθίσματος επιφέρει την αύξηση του χώρου φόρτωσης στα 1.412 λίτρα. 






Η μόνη διαφορά στο εσωτερικό του τετρακίνητου Octavia είναι η σχετική ένδειξη επί του επιλογέα των ταχυτήτων.