Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  1/4/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 1/4/2003

Ο μεγάλος πρωταγωνιστής

Όπως είναι λογικό, ο μεγάλος πρωταγωνιστής στο Focus RS είναι ο δίλιτρος κινητήρας ο οποίος προέρχεται από το "απλό", ατμοσφαιρικό μοτέρ της σειράς Duratec με ισχύ 130 ίππων. Η ισχύς στο RS είναι αυξημένη σε ποσοστό άνω του 65% καθώς στο δυναμόμετρο η "βελόνα" σταμάτησε στους 223 ίππους/5.410 σ.α.λ.. Το 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο έχει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, αλουμινένια κεφαλή, σιδερένιο μπλοκ και αλουμινένια, σφυρήλατα πιστόνια. Η αύξηση της απόδοσης οφείλεται κυρίως στην προσθήκη του υπερσυμπιεστή GT 2560LS από την Garrett Technologies η οποία για πρώτη φορά χρησιμοποίησε ανοξείδωτο χάλυβα για να περιβάλλει την τουρμπίνα με στόχο φυσικά την καλύτερη αντοχή στις θερμοκρασίες (έως 960 βαθμοί Κελσίου) που δημιουργούνται στο χώρο αυτό. 
Η πίεση μπορεί να φτάσει τα 1,5 bar ενώ η τουρμπίνα συνοδεύεται με έναν εναλλάκτη θερμότητας αέρος-νερού με εντελώς αυτόνομο υδραυλικό κύκλωμα και σύστημα ψύξης (το ανεξάρτητο αυτό ψυγείο βρίσκεται χαμηλά και μπροστά από το κανονικό ψυγείο). 
Ολόκληρη η λειτουργία του κινητήρα και της τουρμπίνας ελέγχεται από μία ηλεκτρονική μονάδα με το όνομα Powertrain Control Module η οποία ελέγχει τη σχέση στο κιβώτιο, τη θερμοκρασία του αέρα, την πίεση που θα παράγει η τουρμπίνα και ένα πλήθος παραγόντων που επηρεάζουν τη λειτουργία του κινητήρα. Στην πράξη ο κινητήρας είναι εύστροφος όσο λίγοι, παράγει ευχάριστο ήχο και εμφανίζει μια υστέρηση μόνο κοντά στις 5.500 σ.α.λ. όπου όμως έχει ήδη αποδοθεί η μέγιστη τιμή της ισχύος. Οι απαιτήσεις του κινητήρα σε καύσιμο (10,9 λτ/100 χλμ) θεωρούνται απόλυτα λογικές.
 


Υπέροχος σε όλα του. 
Ο κινητήρας του Ford Focus RS είναι πολύ ισχυρός, εύστροφος και παράγει ευχάριστο ήχο.





 


 ΔΟΚΙΜΗ Ford Focus RS
 
Κατά RιπάS
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ο κινητήρας του Ford Focus RS
Οπλίσατε, πυροδοτήσατε!
Σπορ ύφος και στο εσωτερικό