Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  1/4/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 1/4/2003

Οπλίσατε, πυροδοτήσατε!

Ο κινητήρας του Focus RS ενεργοποιείται με το πάτημα ενός μπουτόν στη βάση της κεντρικής κονσόλας και από τα πρώτα μέτρα που διανύει το όχημα ο οδηγός αντιλαμβάνεται την υπερπροσφορά ισχύος που τον χαρακτηρίζει. Στον αυτοκινητόδρομο η λέξη που χαρακτηρίζει το όχημα είναι "ευθυβολία" καθώς παραμένει πεισματικά στη θέση του ακόμη και με πολύ υψηλές ταχύτητες κίνησης. 
Σε δρόμο με στροφές το όχημα ενθουσιάζει καθώς μπορεί να ακολουθήσει τις ιδανικές τροχιές πολύ γρήγορα και με απόλυτη ασφάλεια. Η υποστροφή κάνει συχνά την εμφάνισή της μόνο σε δρόμο με μειωμένο συντελεστή τριβής, ωστόσο πολύ γρήγορα το μπλοκέ διαφορικό της εταιρείας Quaife φροντίζει να επανέλθουν στην τάξη οι τροχοί. 
Ο οδηγός πρέπει να επιμείνει στο πάτημα του γκαζιού και να διατηρήσει την πορεία του αυτοκινήτου με τη συνδρομή του πολύ καλού σε αίσθηση και ακρίβεια συστήματος διεύθυνσης. Από την άλλη πλευρά, πιο ικανοί οδηγοί έχουν πάντα τη δυνατότητα να “προτοποθετήσουν” το όχημα πριν από μια στροφή και να βγουν από αυτή με ελεγχόμενη υπερστροφή. Το πεντάρι κιβώτιο ταχυτήτων (με συμπλέκτη από την AP Racing) δείχνει ανθεκτικό στη σκληρή χρήση ενώ οι σχέσεις μετάδοσης είναι ειδικά ρυθμισμένες για το RS και εκμεταλλεύονται πλήρως την ισχύ του κινητήρα. Οι αναρτήσεις προέρχονται από τα απλά Focus, έχουν όμως δεχτεί πλήθος επεμβάσεων (η Ford ανακοινώνει ότι η ρύθμιση των αναρτήσεων έγινε με βάση τις ρυθμίσεις που γίνονται στο Focus WRC σε ασφάλτινους αγώνες!). 
Εκτός λοιπόν από την αύξηση των μετατροχίων υπάρχουν νέα αμορτισέρ, πιο κοντά ελατήρια και νέες αντιστρεπτικές δοκοί (εμπρός και πίσω) ενώ έχουν ανασχεδιαστεί τα ψαλίδια στον εμπρός άξονα. Αντίστοιχα στον πίσω παραμένει η γνωστή πολλαπλών συνδέσμων ανάρτηση Control Blade με διαφορές όμως στη γεωμετρία. Τα φρένα είναι εξαιρετικά σε απόδοση και αίσθηση περιλαμβάνοντας αεριζόμενους δίσκους της Brembo εμπρός και απλούς πίσω με τετραπίστονες και διπίστονες δαγκάνες αντίστοιχα.
 
 


Είτε με γραμμές είτε με... το "πλάι" το Focus παραμένει ασφαλές, προβλέψιμο και ταχύτατο.



Το κουμπί της ευτυχίας. Από αυτό το μπουτόν "ξυπνά" το θηρίο των 220+ ίππων.


 

 






 


 ΔΟΚΙΜΗ Ford Focus RS
 
Κατά RιπάS
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ο κινητήρας του Ford Focus RS
Οπλίσατε, πυροδοτήσατε!
Σπορ ύφος και στο εσωτερικό