• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Περιοδικό - Θέματα αγοράς mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  2/4/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/4/2002

ΔΟΚΙΜΗ
Hyundai Santa Fe 2,0 TD
Seat Arosa 1,4 TD
 

Κάτι πάει να αλλάξει;
 

Η παρουσία δύο αυτοκινήτων με κινητήρες ντίζελ στις σελίδες του περιοδικού μας καταδεικνύει πως η εποχή της απαγόρευσης των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. για τα αστικά κέντρα της χώρας μας οδεύει προς το τέλος της. Οπως και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, τα ντίζελ κάποια στιγμή θα μπορούν να κυκλοφορούν και σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Στην πράξη, τίποτα δεν αλλάζει προς το χειρότερο!
 

Hyundai Santa Fe 2,0 TD: Οση ροπή ζητά κανείς...

Οι ντίζελ κινητήρες ανέκαθεν διακρίνονταν για την υψηλή παραγόμενη ροπή σε χαμηλές στροφές λειτουργίας. Ο εξελιγμένος κινητήρας του Santa Fe με την κοινή γραμμή τροφοδοσίας και τον υπερσυμπιεστή αριστεύει στον τομέα, καθώς αποδίδει 255 Nm ροπής από τις μόλις 2.000 σ.α.λ. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως το βάρους 1.771 κιλών μοντέλο μπορεί να κινηθεί άνετα και σβέλτα, τόσο στο δρόμο όσο και μακριά από αυτόν, χωρίς να είναι απαραίτητη η λειτουργία του κινητήρα σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής. Συνέπεια αυτού, είναι και η λογική κατανάλωση καυσίμου που εμφανίζει το μοντέλο σε μεικτές συνθήκες κίνησης. Πρέπει να σημειωθεί πως διαφορά δεν εντοπίζεται σε σχέση με τη βενζινοκίνητη έκδοση σε επίπεδο αίσθησης στο δρόμο. Το χαρακτηριστικό κροτάλισμα των ντίζελ κινητήρων είναι αρκετά φιλτραρισμένο και διακρίνεται ελάχιστα, ενώ σε γενικές γραμμές τίποτα δε θα προδώσει τη διαφορετικότητα του μοντέλου ως αναφορά στο χρησιμοποιούμενο καύσιμο, με εξαίρεση τον αεραγωγό στο καπώ.





Η προσπέλαση μεγάλων ανωφερειών είναι εύκολη υπόθεση χάρη στην αυξημένη αποδιδόμενη ροπή σε χαμηλές στροφές λειτουργίας.
Seat Arosa 1,4 TD: Αστική οικονομική μετακίνηση

Το μικρό μοντέλο της Seat διατίθεται με έναν κινητήρα 1,4 λίτρων με υπερσυμπιεστή που ικανοποιεί και με το παραπάνω τις ανάγκες για κίνηση μέσα στην πόλη. Οντας εξαιρετικά οικονομικό σε απαίτηση καυσίμου, το Arosa αποδεικνύεται ιδανικό για αστικές μετακινήσεις και όχι μόνο. 
Το μικρό του μοτέρ είναι εύστροφο και με τη συνδρομή του υπερσυμπιεστή κινεί σβέλτα το μικρό αμάξωμα. Ο αυξημένος θόρυβος στις υψηλές στροφές λειτουργίας (μεταξύ 3.500 και 4.500 σ.α.λ., όπου βρίσκεται και ο κόφτης) και μόνο προδίδει το ότι πρόκειται για ντίζελ μοντέλο. 
Στο δρόμο τα χαρακτηριστικά του όμορφου μικρού της Seat δεν έχουν παραλλαχθεί ούτε στο ελάχιστο, με εξαίρεση τις αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, λόγω έλλειψης αντιστρεπτικών και τα στενά ελαστικά που επιφέρουν γρηγορότερη εμφάνιση υποστροφής σε ολισθηρό ασφαλτοτάπητα. 
Η πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου του μικρού Arosa το καθιστά ιδιαίτερα συμφέρουσα πρόταση και αυξάνει κάθετα την αυτονομία του σε σχέση με τα βενζινοκίνητα "αδέρφια" του.




Σβέλτα κινείται το μικρό Seat Arosa με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,4 λίτρων που φέρει και υπερσυμπιεστή. Στο δρόμο τίποτα δεν προδίδει τη διαφορετικότητα της ντίζελ έκδοσης.