Οπως αναφέραμε και στην εισαγωγή το XC90 βασίζεται σε πλατφόρμα κλασικού επιβατικού οχήματος, κάτι που ισχύει και για τις αναρτήσεις του οι οποίες έχουν "συγγένεια" με αυτές των S80, S60 και V70 με τη διαφορά ότι είναι ενισχυμένες για να δέχονται μεγαλύτερες καταπονήσεις και βάρη. Η διάταξη έχει ως εξής: Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός με αντιστρεπτική δοκό και ανεξάρτητη, πολλαπλών συνδέσμων πίσω με υποπλαίσιο και αντιστρεπτική δοκό. Στην άσφαλτο το όχημα είναι πολύ σταθερό ακόμη και όταν κινείται με ταχύτητα κοντά στην τελική του. Τάσεις πλεύσεις δεν εμφανίζονται όπως και επιρροή από τους πλευρικούς ανέμους.
Λιγότερο γρήγορα αλλά με την ίδια ευκολία και ασφάλεια, το XC90 θα κινηθεί σε δρόμο με συνεχείς στροφές όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι έντονες και δεν εμπνέουν τον οδηγό να πιέσει το όχημα. Σε τέτοια περίπτωση, εμφανίζεται υποστροφή η οποία όμως εξαλείφεται άμεσα με την αυτόματη μετάδοση μεγαλύτερου ποσοστού ροπής στον πίσω άξονα ή -σε πιο οριακές καταστάσεις- με την επέμβαση του DSTC.
Στο δε χώμα, η απόσταση από το έδαφος (218 χιλ.) και το σύστημα τετρακίνησης το οποίο μπορεί να μεταφέρει μέχρι και το 65% της ροπής στον πίσω άξονα επιτρέπουν την κίνηση ακόμη και σε δύσκολες διαδρομές χωρίς να απογοητεύει παρά το γεγονός ότι με το XC90 η Volvo δεν εστιάζει στην εκτός δρόμου κίνηση. Οι περιορισμοί τίθενται από τα ασφάλτινα ελαστικά (235/60 R18 από την Continental) και την απουσία "χωμάτινων" συστημάτων όπως το κλείδωμα του διαφορικού, ο υποπολλαπλασιασμός των σχέσεων κ.λπ. Σε κάθε περίπτωση αυτό που μένει στον οδηγό είναι το υψηλό επίπεδο άνεσης (απόρροια των ρυθμίσεων της ανάρτησης) σε συνδυασμό με την αξιοσημείωτη σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο και με υψηλές ταχύτητες.
Στην άσφαλτο το ΧC90 προσφέρει ένα συνδυασμό υψηλού επιπέδου άνεσης, επιδόσεων και σταθερότητας.
Στο χώμα το XC90 δεν προβληματίζεται και κινείται με ευκολία ακόμη και σε σχετικά δύσβατα κομμάτια.