Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  9/4/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 9/4/2002

Στο δρόμο τα σπουδαία...

Ο τρόπος με τον οποίο το καθένα από τα δύο μοντέλα ικανοποιεί τις ορέξεις του χειριστή του οριοθετεί και τις διαφορές μεταξύ τους στη συνείδηση του πραγματικού οδηγού. 
Ξεκινώντας από το τετρακίνητο Γερμανικό, η συμπεριφορά του αρχίζει και τελειώνει με ένα χαρακτηρισμό: Ακλόνητο. Το S3 επιδεικνύει εξαιρετική σταθερότητα σε κάθε περίπτωση και κάθε λογής δρόμο. Είναι και το ESP που αν δεν απενεργοποιηθεί, το μοντέλο σε πείσμα του οδηγού που "κατέχει την τέχνη" και θέλει να παίξει -σε ελεγχόμενες κυκλοφοριακές συνθήκες- απλά δεν “ξεκολλάει” από την προδιαγεγραμμένη τροχιά. Η απενεργοποίηση του ηλεκτρονικού "προστάτη" δεν αλλάζει δραματικά τα δεδομένα, καθώς τα όρια πρόσφυσης του S3 είναι έτσι και αλλιώς ιδιαίτερα υψηλά. 
Η σφιχτή ανάρτηση με τις μικρές διαδρομές επιφέρει μικρές κλίσεις στο αμάξωμα σε δρόμους με στροφές, ακόμα και υπό έντονη πίεση. Στις ευθείες τον πρώτο λόγο έχει ο εκπληκτικός κινητήρας που επιταχύνει το μοντέλο με ταχύτατους ρυθμούς, ενώ η σταθερότητα του μοντέλου είναι υποδειγματική. Η τετρακίνηση φαινομενικά αμβλύνει ελαφρά την αίσθηση της καθαρόαιμης κατασκευής αλλά ωφελεί ιδιαίτερα τις επιδόσεις του μοντέλου, καθώς περιορίζει σημαντικά την ολίσθηση των τροχών, μετατρέποντας την ισχύ του μοτέρ σε γραμμική επιτάχυνση. Οι τροχοί των 17 ιντσών περιβάλλονται από ελαστικά διάστασης 225/45 συμβάλλοντας και αυτά με τη σειρά τους στην κορυφαία εικόνα του μοντέλου στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας. 
Ο Ιαπωνικός αντίλογος με τη μετάδοση της κίνησης μόνο στους εμπρός τροχούς εμφανίζει τα χαρακτηριστικά των σπορ κατασκευών, χωρίς "φιλτράρισμα". Η ωμή δύναμη του εξαιρετικού ατμοσφαιρικού κινητήρα των 2,0 λίτρων περνάει αρκετά καλά στο δρόμο με καλής ποιότητας άσφαλτο αλλά δε συγχωρεί απότομες πιέσεις στο δεξί πεντάλ, καθώς τις μετατρέπει άμεσα σε σπινάρισμα, τη διάρκεια του οποίου καθορίζει ο οδηγός και μόνο. Ούτε η διάσταση των ελαστικών (205/45) δε δείχνει αρκετή για να ελέγξει αποτελεσματικά την ολίσθηση των κινητήριων τροχών του Ιαπωνικού μοντέλου, καθώς η δύναμη είναι μεγάλη σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας. 
Ελλείψει κάποιου συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης ή της δυναμικής συμπεριφοράς του μοντέλου, ο οδηγός καλείται να δείξει σύνεση και "χειρουργική" ακρίβεια στις απαιτήσεις που εκδηλώνει μέσω του γκαζιού και του τιμονιού με τη μικρή διάμετρο και την άμεση μεταφορά των εντολών στους κατευθυντήριους τροχούς. 
Ιδιαίτερα απολαυστικό είναι το κιβώτιο των ταχυτήτων με τον εξαιρετικό επιλογέα, που εκτός από την κορυφαία θέση στην οποία βρίσκεται, εμφανίζει πολύ μικρές και συνεπώς απολαυστικές για τη γρήγορη οδήγηση διαδρομές. Οι 6 σχέσεις του κιβωτίου έχουν κοντή κλιμάκωση (οι αντίστοιχες του S3 είναι ελαφρώς πιο μακριές) και η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός από την εναλλαγή τους είναι ασύγκριτη. Εξαιρετικά σταθερό στις ευθείες, το Type R δείχνει πιο καθαρόαιμο, καθώς επιτρέπει στον οδηγό να έχει μεγαλύτερη “συμμετοχή” στην οδήγηση. Στις στροφές, η- περιορισμένη- υπερστροφή θα εμφανιστεί δύσκολα και κατόπιν επισταμένων “απαιτήσεων” από τον οδηγό, ο οποίος έχει υψηλή ευθύνη διατήρησης των ιδανικών γραμμών, έτσι ώστε να αποφεύγεται η εμφάνιση έντονης υποστροφής, που είναι και το βασικό χαρακτηριστικό του μοντέλου υπό πίεση. 
Η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης του Audi S3 είναι πολύ καλή και προσφέρει επάρκεια πληροφοριών στα χέρια του οδηγού, σε αντίθεση με αυτό του Honda Civic Type R, του οποίου η ηλεκτρική υποβοήθηση, παρά τη μεταβολή της ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης, στερεί μεγάλες ποσότητες πληροφοριών και αίσθησης γενικότερα. Η εικόνα από τα φρένα των δύο μοντέλων είναι πολύ καλή, με αυτό του Γερμανικού μοντέλου να έχει μικρό -αυτήν τη φορά- προβάδισμα.



Το κορυφαίο πλαίσιο του Honda Civic Type R δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να επιλέξει γραμμή ή καλύτερα τροχιά στις στροφές και να τη διατηρήσει. Συμπαραστάτες το άμεσο και ακριβές τιμόνι και ο πίσω άξονας που δύσκολα θα ανοίξει την τροχιά του.



Ακόμα και έτσι, το Audi S3 παραμένει εύκολα ελεγχόμενο από τον οδηγό που έχει τις γνώσεις να προκαλέσει την υπερστροφή, ένεκα της "ιδιόμορφης" τετρακίνησης, όπως αυτή ορίζεται από τον ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτη Haldex.


Η τετρακίνηση εξαλείφει το σπινάρισμα και η επιτάχυνση είναι γραμμική. Το S3 κινείται υποδειγματικά σταθερά στις ευθείες, ακόμα και με ταχύτητες πλησίον της τελικής του.


Το Type R εκμηδενίζει τις ευθείες με τρόπο μοναδικό για αυτοκίνητο με ατμοσφαιρικό κινητήρα. Η ενασχόληση του οδηγού με τον επιλογέα των ταχυτήτων είναι εξαιρετικά ευχάριστη.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΤΙΚΟ Audi S3 (225 hp) vs Honda Civic Type R
 
Διαφορετικοί δρόμοι, κοινός προορισμός
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Στο δρόμο τα σπουδαία...
Πιο πολυτελής ο Γερμανός, ξεκάθαρα σπορτίφ ο Ιάπων
Πιο ολοκληρωμένο το S3
Έκαστος -κορυφαίος- στο είδος του