Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  1/5/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 1/5/2001
Peugeot 607 3,0 Tiptronic
 
Μαγικό χαλί
 
Η "βελούδινη" οδική συμπεριφορά με γνώμονα την απόδοση κορυφαίας άνεσης στους επιβάτες αποτελεί το κύριο χαρακτηριστικό του Peugeot 607. Οταν αυτό συνδυάζεται με έναν ικανότατο κινητήρα 3,0 λίτρων το αποτέλεσμα εντυπωσιάζει, καθιστώντας τη Γαλλική πρόταση μια ανοιχτή πρό(σ)κληση για ταξίδι.

Οταν οι πολυτελείς προτάσεις της μεγάλης κατηγορίας συνδυάζονται με το μεγαλύτερο σε χωρητικότητα μηχανικό σύνολο του εκάστοτε κατασκευαστή, τότε το προϊόν που ονομάζεται αυτοκίνητο παύει να αποτελεί απλά ένα μέσο μεταφοράς. Καθίσταται μέτρο καταξίωσης και αντικείμενο ικανοποίησης των εξεζητημένων απαιτήσεων ενός μικρού και ιδιαίτερα απαιτητικού τμήματος της αγοράς. 
Το Peugeot 607 3,0 "ενσαρκώνει" σε μεγάλο ποσοστό τις - υψηλές - προσδοκίες αυτού λοιπόν του κοινού, καθώς σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων αποτελεί την κορυφαία έκδοση της νέας Γαλλικής πρότασης. Διαθέτει μεγάλο όγκο, κομψή έως τολμηρή σχεδίαση, καλές επιδόσεις και φυσικά τεράστιους χώρους. Στοιχεία δηλαδή που προσδίδουν αν μη τι άλλο κύρος στον κάτοχο και δόσεις ευχαρίστησης σε κάθε επιβάτη. 
Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει δοθεί σαφώς στη διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου. Οι πέντε επιβάτες δεν απολαμβάνουν μόνο την άνεση που προσφέρουν οι άπλετοι χώροι για τα πόδια και τα κεφάλια αλλά μετακινούνται σε ένα θάλαμο "αποκλεισμένο" από κάθε θόρυβο που θα μπορούσε να χαλάσει το κλίμα απόλυτης ηρεμίας και ησυχίας που επικρατεί. Ταυτόχρονα η υψηλή ποιότητα των υλικών κατασκευής του θαλάμου σε συνδυασμό με τους αρμονικούς συνδυασμούς διακόσμησης και χρωμάτων δημιουργούν ένα εξαιρετικό αισθητικά αποτέλεσμα, ανάλογο της κατηγορίας που εκπροσωπεί και των προσδοκιών του κοινού στο οποίο απευθύνεται. 
O πλήρης πίνακας οργάνων διαθέτει πέντε όργανα, με περιφέρεια καλυμμένη από χρώμιο. Στο κέντρο του υπάρχει μια μικρή οθόνη που πληροφορεί τον οδηγό για τις σχέσεις και τα προγράμματα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Στο ίδιο σημείο απεικονίζονται (με συγκεκριμένα εικονογράμματα) οι αλλαγές που αφορούν όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Τα εμπρόσθια καθίσματα φέρουν ηλεκτροκίνητες ρυθμίσεις, ενώ έχει προβλεφθεί σύστημα θέρμανσης και των δύο πίσω ακραίων θέσεων. 
Το επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφαλείας είναι πλούσιο περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, ESP, ABS, αυτόματο κλιματισμό, δερμάτινο σαλόνι, ηλεκτρικά ανακλινόμενη ηλιοροφή και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Η βασική έκδοση στα 3,0 λίτρα κοστίζει 15.800.000 δρχ., ενώ αυτές με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ξεκινούν από τα 16.600.000 δρχ.






Οι επιλογές του σχεδιαστικού τμήματος της Peugeot έχουν προσδώσει έναν ισχυρό χαρακτήρα στο μεγάλο 607, τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό μέρος. Κάθε σημείο της Γαλλικής μπερλίνας έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί με στόχο να προσφέρει μεγάλες δόσεις αισθητικής απόλαυσης.

"Βελούδινη" χροιά και επιδόσεις 
Ο 6κύλινδρος σε διάταξη V κινητήρας που εφοδιάζει την κορυφαία έκδοση του 
Peugeot 607 είναι τοποθετημένος εγκάρσια στο εμπρόσθιο τμήμα. Φέρει τέσσερις εκκεντροφόρους επικεφαλής, με αυτούς της εισαγωγής να περιλαμβάνουν σύστημα μεταβλητού χρονισμού, ενώ το μπλοκ όπως και οι κυλινδροκεφαλές είναι από κράμα αλουμινίου. 
Η λειτουργία του εν λόγω κινητήρα χαρακτηρίζεται για την πολιτισμένη συμπεριφορά σε όλο το φάσμα των στροφών και την απουσία κραδασμών. Εμφανίζει γραμμική απόδοση της ισχύος, εξασφαλίζοντας ικανοποιητικές για τα δεδομένα της κατηγορίας επιδόσεις. Συνεργάζεται με ένα αυτοπροσαρμοζόμενο (οδήγηση σπορ ή οδήγηση στο χιόνι) κιβώτιο ταχυτήτων τεσσάρων σχέσεων με σειριακό χειριστήριο τύπου Tiptronic, το οποίο διαθέτει 30 διαφορετικές "συνθήκες" λειτουργίας, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, την κατάσταση του οδοστρώματος και σε συνεργασία με τα ηλεκτρονικά συστημάτα του αυτοκινήτου.   



Εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας και επιδόσεων εμφανίζει ο 6κύλινδρος κινητήρας 2.946 κ.εκ. που εφοδιάζει την κορυφαία έκδοση του Peugeot 607.