• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  30/4/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/4/2002

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Opel Zafira OPC - Renault Scenic RX4
 

Εντός, εκτός και... εναλλάξ
 

Η δημιουργία προϊόντων σε νέες κατηγορίες - "σφήνες" είναι ένα φαινόμενο που συναντάται όλο και πιο συχνά. Το έκανε η Renault με το Scenic, το κάνει τώρα και η Opel με το Zafira. Μόνο που η Opel με το OPC διάλεξε να καλύψει ένα άλλο "κενό", όχι φυσικά γιατί φοβήθηκε το RX4 αλλά γιατί η πρόκληση του να "ιδρύεις" μια νέα κατηγορία είναι μεγαλύτερη.

Opel Zafira OPC εναντίον Renault Scenic RX4. Δύο μοντέλα τόσο ίδια, αλλά και τόσο διαφορετικά που εύλογα αναρωτιέται κανείς αν τίθεται θέμα σύγκρισης. Είναι βέβαιο πως σύγκριση που θα οδηγήσει σε απόφαση αγοράς δεν υφίσταται, παρά το γεγονός ότι τα κόστη απόκτησης των δύο ειδικών εκδόσεων βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο. Είναι όμως εξίσου βέβαιο ότι η "σύγκριση" των στρατηγικών διαφοροποίησης που επέλεξε κάθε εταιρεία παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. 
Με εφαλτήριο ένα πολύ καλό πολυχρηστικό όχημα, το Scenic, η Renault επιχείρησε να δημιουργήσει ένα προϊόν που θα καλύπτει τις ανάγκες αυτών που θέλουν να κινούνται και σε χωμάτινες διαδρομές. Έτσι λοιπόν το Scenic RX4 ήρθε να δώσει κάτι "νέο", συνδυάζοντας χαρακτηριστικά από δύο κατηγορίες, των πολυμορφικών και των S.U.V. 
Οπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, το Scenic RX4 ανταποκρίνεται αρκούντως ικανοποιητικά στο ρόλο του. Ανταγωνίζεται δηλαδή με αξιώσεις “κλασικές” προτάσεις της κατηγορίας των S.U.V., όντας ταυτόχρονα “διαφορετικό, όσον αφορά τη δομή του εσωτερικού και τη λειτουργικότητά του. Σε αυτό το άρθρο θα περιοριστούμε στην παράθεση των κυριότερων στοιχείων του μοντέλου, σε μια παράλληλη παρουσίαση με το Zafira OPC. 
Με ένα παρόμοιο σκεπτικό η Opel επέλεξε να συνδυάσει χαρακτηριστικά δύο κατηγοριών, μόνο που η "συνταγή" ήταν ίδια μόνο κατά το ήμισυ. Στην περίπτωση αυτή το μοναδικό 7θέσιο, το Zafira δεν απέκτησε εκτός δρόμου δυνατότητες αλλά χαρακτηριστικά σπορ μοντέλου, καλύπτοντας το "κενό" μεταξύ της κατηγορίας των πολυμορφικών και αυτής των... GT. Αναμφισβήτητα πρόκειται για μια νέα "ιδέα" που προήλθε -όπως και το RX4- από τις επιταγές του τμήματος Marketing και την στρατηγική διαφοροποίησης που αυτές ορίζουν. 
Αυτήν την "ιδέα" ανέλαβε 
να υλοποιήσει το Opel Performance Center (OPC). Το τμήμα δηλαδή της εταιρείας που δραστηριοποιείται στους αγώνες αυτοκινήτου, στο εμπόριο προϊόντων (αξεσουάρ κ.α.) και -κυρίως- στην εξέλιξη ειδικών εκδόσεων μοντέλων με επίκεντρο την οδική συμπεριφορά και τις επιδόσεις. Την καλή δουλειά του κέντρου εξέλιξης τη γνωρίσαμε με το Astra OPC, ωστόσο στην περίπτωση του Zafira το εγχείρημα φάνταζε ακόμα πιο δύσκολο, γιατί το πάντρεμα στοιχείων που θα προσδίδουν σπορτίφ χαρακτηριστικά και οικογενειακού αμαξώματος έπρεπε να γίνει χωρίς να "βιαστεί" ο πολυχρηστικός και άνετος χαρακτήρας του μοντέλου. 
Παρά τις όχι κραυγαλέες επεμβάσεις στην εξωτερική εμφάνιση, το Zafira OPC είναι άμεσα αναγνωρίσιμο. Στο εμπρόσθιο τμήμα έχει τοποθετηθεί διαφορετικής σχεδίασης προφυλακτήρας με ένα μεγάλο αεραγωγό στο κέντρο και δύο στρογγυλούς προβολείς, ενώ στο πάνω μέρος της μάσκας υπάρχει το λογότυπο OPC. Στο πλαϊνό τμήμα του αμαξώματος -το οποίο έχει μικρότερη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με τις απλές εκδόσεις- ξεχωρίζουν τα τονισμένα τόξα γύρω από τους θόλους των τροχών, τα πλευρικά μαρσπιέ και οι χρωμιωμένες χειρολαβές των θυρών. 
Στο μικρό πίνακα που ακολουθεί παρατίθενται ο εξοπλισμός και το κόστος απόκτησης του Zafira OPC, ενώ στις επόμενες σελίδες όλα τα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν και που το διαφοροποιούν από τις υπόλοιπες εκδόσεις του.



Σβέλτες οικογενειακές μετακινήσεις εξασφαλίζει με τον καλύτερο τρόπο το νέο Opel Zafira OPC. Έως επτά θέσεις για επιβάτες, έως 1.700 λίτρα χώρου αποσκευών, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3'' και τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα. Μια νέα κατηγορία γεννιέται;







Περισσότερο δυναμική είναι η όψη της έκδοσης OPC, διατηρώντας τη διακριτική κομψότητα των "απλών" εκδόσεων.



Άνεση και ασφάλεια στην άσφαλτο και ικανοποιητικές δυνατότητες πρόσβασης σε χιονισμένα, χωμάτινα ή λασπωμένα μονοπάτια προσφέρει το Renault Scenic RX4.
Οι διαφοροποιήσεις στην εξωτερική εμφάνιση του RX4 σε σχέση με το "απλό" Scenic είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Opel Zafira OPC - Renault Scenic RX4
 
Εντός, εκτός και... εναλλάξ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Κινητήρες στα 2,0 λίτρα
Ευρύχωρο και ποιοτικό
Κινείται και στρίβει σαν "τρένο"
O πρώτος διδάξας
Ελευθερία κίνησης