Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  8/5/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 8/5/2001
ΔΟΚΙΜΗ VW Lupo 1,0
 
Πραγματικά μικρό...
 

... γίνεται το σούπερ μίνι της VW με την τοποθέτηση του μηχανικού συνόλου του 1,0 λίτρου. Αμιγώς αστικός πλέον ο χαρακτήρας του Lupo, που προσφέρει ανυπέρβλητη για τα δεδομένα της κατηγορίας ποιότητα σε υλικά και συναρμολόγηση. Είναι τα χαρακτηριστικά αυτά αρκετά για να δικαιολογήσουν το κόστος κτήσης των 3,7 εκατομμυρίων;


To σούπερ μίνι της Γερμανικής εταιρείας εφοδιάζεται πλέον και με κινητήρα 1,0 λίτρου, διαμορφώνοντας έτσι πιο πλήρη αστικό χαρακτήρα. Οι μικρές διαστάσεις του μοντέλου συνδυάζονται ιδανικά με το μικρό σε χωρητικότητα κινητήρα και το σύνολο είναι ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον αυτοκίνητο πόλης. Προσφέρει εξάλλου και υψηλότατη ποιότητα κατασκευής και υλικών, που συναντάται σε μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας. Στο δρόμο η ρύθμιση της ανάρτησης "ισορροπεί" το μικρό μεταξόνιο του μοντέλου σε επίπεδο άνεσης, όντας αρκετά μαλακή και απορροφώντας τις ανωμαλίες του δρόμου αρκετά αποτελεσματικά. Αυτό έχει ως συνέπεια τις αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος τις στροφές. Βέβαια ο χαρακτήρας του μοντέλου δεν είναι για γρήγορη οδήγηση αλλά έτσι και αλλιώς ο μικρός κινητήρας δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για σχετικές απαιτήσεις από τη μεριά του οδηγού. Ωστόσο, παρά τα στενά ελαστικά, τα περιθώρια πρόσφυσης του μοντέλου είναι αρκετά υψηλά για το χαρακτήρα του και σε αυτό συντελεί και το στιβαρό πλαίσιο. Στις ευθείες, το μικρό μοντέλο επιδεικνύει αρκετά καλή σταθερότητα. Σε επίπεδο εξοπλισμού, το Lupo με τον κινητήρα του 1,0 λίτρου, εφοδιάζεται με αερόσακους για τον οδηγό και το συνοδηγό, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα και κλειδαριές. Προαιρετικά μπορεί επιπλέον να εφοδιαστεί και με ABS. Ο εξοπλισμός αυτός είναι πολύ καλός για τα δεδομένα της κατηγορίας, αν και το κόστος απόκτησης του μοντέλου που ανέρχεται στα 3,7 εκατομμύρια δραχμές, δικαιολογεί και άλλα πολλά στοιχεία εξοπλισμού, τα οποία όμως δε συναντώνται.    



Στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αυξημένες λόγω της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης.




Η σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων εμπρός και πίσω συμβάλλει στη διαμόρφωση της χαριτωμένης εικόνας του μικρού Γερμανικού μοντέλου.


Στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αυξημένες λόγω της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης.

Αναιμικές επιδόσεις από το 1.000άρη
O κινητήρας του 1,0 λίτρου ταιριάζει στο μινιμαλιστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Προσφέρει πολύ καλή ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας αλλά δείχνει λίγος σε επίπεδο επιδόσεων. Είναι χαρακτηριστικό το ότι επιδεικνύει πολιτισμένη λειτουργία μέχρι τις μεσαίες στροφές, ενώ από εκεί και μέχρι να επέμβει ο κόφτης, παράγει περισσότερο θόρυβο παρά ισχύ. Σε αυτό συμβάλλουν και οι σχετικά μακριές σχέσεις του κιβωτίου των ταχυτήτων, του οποίου ο επιλογέας έχει αρκετά καλή αίσθηση και είναι εύχρηστος. Xαμηλές είναι οι απαιτήσεις του σε καύσιμο για κίνηση μέσα στα όρια της πόλης, καθώς στο Εθνικό οδικό δίκτυο για να διατηρήσει ένα "αξιοπρεπή" ρυθμό μετακίνησης, πρέπει ο οδηγός να επιμείνει στο γκάζι. Σε μεικτές συνθήκες κίνησης, η κατανάλωση του Lupo 1,0 ήταν κατά μέσο όρο 7,1 λίτρα βενζίνης. 


Το μηχανικό σύνολο του 1,0 λίτρου, επιδεικνύει πολιτισμένη λειτουργία στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.