Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  13/5/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/5/2003

ΔΟΚΙΜΗ
Mercedes ML 350 Inspiration
 

Με γραβάτα στη λάσπη...
 

Η Mercedes αντικαθιστά την ML 320 με την ML 350. Ουσιαστικά καταργεί έναν κινητήρα 3,2 λίτρων και στη θέση του τοποθετεί έναν άλλο 3,7... Η κίνηση αυτή συνοδεύεται από ένα πακέτο εξοπλισμού με την ονομασία Inspiration και το σύνολο εξακολουθεί να είναι θελκτικό για όσους έχουν το ανάλογο βαλάντιο και θέλουν να ξεχωρίζουν. 
 
Η ML δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Το εκτός δρόμου μοντέλο της Mercedes εφοδιάζεται πλέον με κινητήρα 3.724 κ.εκ., αντί του κινητήρα των 3,2 λίτρων. Η έκδοση αυτή τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας του μοντέλου με 6κύλινδρους κινητήρες. Η απόδοση των 245 ίππων και των 350 Nm ροπής του νέου 6κύλινδρου κινητήρα είναι καλοδεχούμενη, καθώς έτσι η κίνηση του μεγάλου μοντέλου σε κάθε είδους έδαφος γίνεται πιο εύκολη. Αυτή είναι η διαφορά της νέας έκδοσης της Mercedes ML. 
Στο αμάξωμα και στο εσωτερικό, η εικόνα είναι γνώριμη. Δεν υπάρχουν κάποια στοιχεία που να προδίδουν άμεσα τη διαφορετικότητα σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις. Η κορυφαία ποιότητα των υλικών και της συναρμολόγησης δίνει το παρών στο εσωτερικό και αυτής της Mercedes, κάνοντας το σύνολο απόλυτα θελκτικό για όσους θέλουν και μπορούν να το αποκτήσουν. Το πρεστίζ του μοντέλου είναι κορυφαίο και αυτό ακριβώς είναι το στοιχείο που λαμβάνει και ο οδηγός του. 
Σε επίπεδο χώρων, δεν υπάρχουν περιθώρια για αμφισβήτηση, αφού οι διαστάσεις του αμαξώματος προδιαθέτουν για την κατάσταση που επικρατεί στο εσωτερικό. Ο οδηγός και οι τέσσερις επιβάτες μετακινούνται με άνεση βάσει των διαθέσιμων χώρων αλλά έχοντας παράλληλα την ανάρτηση να προσφέρει τα μέγιστα στην απορρόφηση των κραδασμών από τις κακοτεχνίες των δρόμων, οι οποίες έχουν πολλαπλασιαστεί τον τελευταίο καιρό. 
Η οδική συμπεριφορά του μοντέλου με τον ισχυρότερο 6κύλινδρο της γκάμας της Mercedes είναι πολύ καλή και ορίζεται ως ένα βαθμό από την ύπαρξη των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, που σε κάθε μορφή τους είναι παρόντα. Ο μεγάλος όγκος της ML κάνει ιδιαίτερα εύκολη τη μεταφορά φορτίου μεταξύ των δύο πλευρών του αμαξώματος, όταν η ταχύτητα κίνησης είναι σχετικά αυξημένη. Αυτό στην περίπτωση του πολυτελούς Γερμανικού εκτός δρόμου μοντέλου με το υψηλό κέντρο βάρους μεταφράζεται σε τακτική επέμβαση του ESP προκειμένου να παραμείνει στην επιθυμητή τροχιά κατά τη διάρκεια κάποιας στροφής -ιδιαίτερα όταν ο δρόμος είναι βρεγμένος ή απλά ολισθηρός. 
Το μόνο στοιχείο που μπορεί να δεχτεί αρνητική κριτική είναι το ιδιαίτερα ελαφρύ τιμόνι που στερείται αίσθησης και -λόγω της έντονης υποβοήθησης και των θηριωδών ελαστικών- εμφανίζει μέτρια επαναφορά στην ευθεία. 
Εκτός δρόμου, η κίνηση του μοντέλου είναι εύκολη και δεν υπάρχει κάποιο στοιχείο που να προβληματίζει. Είναι σχεδόν σίγουρο πως οι δυνατότητες της ML 350 για κίνηση σε δύσβατα εδάφη με κλίση και φυσικά εμπόδια είναι μεγαλύτερες από τις “δυνατότητες” του κατόχου που έχει δαπανήσει το ποσό των 79.200 ευρώ για την απόκτηση του μοντέλου στην έκδοση Inspiration. Στην εν λόγω έκδοση, τα στοιχεία εξοπλισμού που ξεχωρίζουν είναι το δέρμα στις επενδύσεις των θυρών και τα καθίσματα, με τις ρυθμίσεις των εμπρόσθιων να γίνονται ηλεκτρικά. Επίσης, στο ταμπλό μεγάλο μέρος της επένδυσης είναι από ξύλο κορυφαίας ποιότητας. Όλα τα παραπάνω συνθέτουν μια εικόνα πραγματικά ξεχωριστή για ένα αυτοκίνητο με δυνατότητες κίνησης σε δύσβατα εδάφη εκτός δρόμου, το οποίο εύλογα απευθύνεται σε ένα ανάλογο κοινό. 



Στον πίνακα των οργάνων οι χρωμιωμένοι δακτύλιοι που περιγράφουν το ταχύμετρο και το στροφόμετρο, αποτελούν μια ακόμα πινελιά πολυτέλειας. 



Η κίνηση σε δύσβατα εδάφη, είναι αρκετά εύκολη υπόθεση χάρη στην εξελιγμένη τετρακίνηση.



Στον πίνακα των οργάνων οι χρωμιωμένοι δακτύλιοι που περιγράφουν το ταχύμετρο και το στροφόμετρο, αποτελούν μια ακόμα πινελιά πολυτέλειας.
 

Πολιτισμένος και δυνατός όσο πρέπει 
Ο 6κύλινδρος σε διάταξη V κινητήρας του μοντέλου είναι ιδιαιτέρως πολιτισμένος. Σε καμία περίπτωση δεν παρατηρούνται κραδασμοί από τη λειτουργία του, ανεξάρτητα από το ρυθμό περιστροφής του. Η υψηλή παραγόμενη ισχύς είναι καλοδεχούμενη αλλά στην πράξη το αυτόματο κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται, λειτουργεί ανασταλτικά στην πλήρη εκμετάλλευσή της, καθώς αποδεικνύεται αρκετά αργό στην εκτέλεση των εντολών του οδηγού. Οι 245 ίπποι και τα 350 Nm ροπής είναι ό,τι χρειάζεται το βαρύ αμάξωμα για να κινηθεί ακόμα και σβέλτα, όταν ο οδηγός το επιλέξει. Η κατανάλωση καυσίμου που εμφανίζει το μοντέλο ανά 100 χλμ. μεικτής διαδρομής είναι υψηλή και φτάνει τα 17,7 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης. 


Το μηχανικό σύνολο των 3,7 λίτρων είναι ιδιαίτερα πολιτισμένο. Η απόδοσή του είναι ικανοποιητική για τις ανάγκες του ογκώδους αμαξώματος.