Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  21/5/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/5/2002

Εξαιρετικά πλαίσια, κορυφαία πρόσφυση και πολύ καλή συμπεριφορά στη γρήγορη οδήγηση

Στο δρόμο, εκεί όπου κρίνονται τα αυτοκίνητα με σπορτίφ προσανατολισμούς, και τα δύο μοντέλα επιδεικνύουν τον καλύτερο εαυτό τους, δικαιώνοντας ταυτόχρονα τις επιλογές των τεχνικών της κάθε εταιρείας ξεχωριστά. Τόσο η Ιταλίδα καλλονή, όσο και ο γόνος της πολυεθνικής εταιρείας προσφέρονται για έντονες οδηγικές συγκινήσεις, τουλάχιστον όσο έντονες μπορεί να είναι αυτές στις μέρες μας που τα ηλεκτρονικά βοηθήματα για την ενεργητικλη ασφάλεια είναι πολύ δημοφιλή. 
Τουλάχιστον στο Focus το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης που έτσι και αλλιώς επεμβαίνει σπανίως, απενεργοποιείται. Το ST στις ευθείες κινείται υποδειγματικά σταθερά, με τη συγκριτικά σφιχτότερη ανάρτηση να κάνει το τιμόνι ακόμα πιο ακριβές, ακόμα και όταν η ταχύτητα κίνησης προσεγγίζει την τελική του μοντέλου. Σε δρόμους με στροφές, ο οδηγός θα εκτιμήσει ιδιαίτερα το άκαμπτο πλαίσιο και τα φαρδιά ελαστικά που φιλοξενούνται σε 17άρες ζάντες αλουμινίου και κάνουν πραγματικά δύσκολο το να προσεγγιστούν τα όρια της πρόσφυσης. Ο οδηγός-γνώστης μπορεί να "παίξει" ελάχιστα με το πίσω μέρος στην είσοδο της στροφής, προκαλώντας μικρή μετατόπισή του προς το εξωτερικό αυτής. Ο έλεγχος είναι πολύ εύκολος, με το τιμόνι και τον ισχυρό κινητήρα να παίζουν καθοριστικό ρόλο. Στο όριο η υποστροφή που κάνει την εμφάνισή της είναι εύκολα ελεγχόμενη, ενώ τα φρένα που αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω, αν και αρχικά ξενίζουν με την αίσθησή τους, αποδεικνύονται εξαιρετικά σε απόδοση και ανθεκτικά στη σκληρή χρήση. Από την άλλη μεριά η 147 με την πιο μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης προσφέρει καλύτερο επίπεδο άνεσης στους επιβάτες της και εξίσου καλή σταθερότητα με αυτή του Focus σε ευθείες και με το δείκτη της ταχύτητας να "φλερτάρει" την ένδειξη 200. Στις στροφές αν και οι κλίσεις είναι αυξημένες σε σχέση με το Focus, η ακρίβεια χάραξης τροχιάς είναι μοναδική και προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες ανυπέρβλητη αίσθηση σιγουριάς. Ο οδηγός θα εξοικειωθεί γρήγορα με το ταχύτατο και ακριβές τιμόνι. 
Το κράτημα του Ιταλικού μοντέλου είναι αντάξιο της μακράς παράδοσης που έχουν τα μοντέλα της Alfa Romeo στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Αρνητικό στοιχείο για τον ενθουσιώδη είναι η έλλειψη δυνατότητας απενεργοποίησης του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης. Αυτό σημαίνει πως η εσκεμμένη πρόκληση μετατόπισης του πίσω μέρους στην είσοδο ή κατά τη διάρκεια κάποιας στροφής -με άφημα του γκαζιού- δεν είναι εφικτή, καθώς ο "ηλεκτρονικός φρουρός" της τάξης επεμβαίνει δραστικά, καταστέλλοντας εκτός από οποιαδήποτε ένδειξη μη αρμόζουσας συμπεριφοράς και τη λίμπιντο του οδηγού... Τα φρένα της 147 είναι εξαιρετικά και σε αίσθηση αλλά και σε απόδοση, με το σχετικό ποδωστήριο να μην έχει καθόλου "νεκρή" διαδρομή και να επενεργεί ιδανικά για την επιβράδυνση των 1.292 κιλών του αμαξώματος σε κάθε περίπτωση.



Με το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης απενεργοποιημένο, ο οδηγός μπορεί να παίξει εκ του ασφαλούς χάρη στα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης του Focus ST, που δεν επιτρέπουν τις ιδιαίτερες "παρεκτροπές" στη συμπεριφορά.


Ακρίβεια στη χάραξη της τροχιάς και απόλυτη διατήρηση αυτής είναι τα χαρακτηριστικά της Alfa Romeo στις στροφές. Το αυτοκίνητο ικανοποιεί ως γνήσιο Ιταλικό τις οδηγικές ανησυχίες.


Στις ευθείες η ανάρτηση της 147 προσφέρει αρκετά καλό επίπεδο άνεσης στους επιβάτες της, ενώ παράλληλα εξασφαλίζει σταθερότητα.


Η σφιχτή ανάρτηση του Focus συγκριτικά με αυτή της 147 περιορίζει την άνεση των επιβατών αλλά δε θα κουράσει, ενώ παράλληλα συμβάλλει στην εξαιρετική σταθερότητα του αυτοκινήτου στις ευθείες.

 ΣΥΓΚΡIΤΙΚΟ Alfa Romeo 147 2,0 T.S. vs Ford Focus ST 
 
Άσος Κούπα-Άσος Σπαθί...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
T.S. ή ST;
Εξαιρετικά πλαίσια, κορυφαία πρόσφυση
Κομψότητα και πρεστίζ vs μοντέρνου ντιζάιν
Κόκκινο ή μαύρο;