Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  29/5/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 29/5/2001

Ροπάτοι, εύηχοι και εύστροφοι κινητήρες 


Από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών ο κινητήρας του MR2 με αυτόν του MGF έχουν κοινά στοιχεία. Τα μηχανικά σύνολα των 1,8 λίτρων διαθέτουν 16 βαλβίδες, δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, όπου στην περίπτωση του MR2 ονομάζεται VVTi και του MGF VVC. H απόδοσή τους είναι ακριβώς ίδια, στους 140 δυναμομετρημένους ίππους, ενώ το MGF υπερέχει ελαφρά στην τιμή της ροπής. Από πλευράς επιδόσεων από στάση τα δύο αυτοκίνητα στα 0-100 χλμ./ώρα διαφέρουν μόλις κατά 0,1 δευτερόλεπτο υπέρ του MR2. Εν κινήσει το MGF έχει προβάδισμα στα 60-100 χλμ./ώρα με 4η ταχύτητα κατά 1,1 δλ., αλλά χάνει από το MR2 στα 80-120 χλμ./ώρα με 5η ταχύτητα κατά 1,9 δλ. Στις χαμηλές στροφές και τα δύο μηχανικά σύνολα διακρίνονται για την πολύ καλή ελαστικότητά τους, με καλύτερη στο MR2, το οποίο κινείται με ιδιαίτερη ευκολία μέχρι τις 3.000 σ.α.λ. Ο δείκτης του στροφόμετρου και στα δύο αυτοκίνητα φτάνει την κόκκινη περιοχή με χαρακτηριστική ευκολία, όπου ο παραγόμενος θόρυβος από τον κινητήρα θα ενθουσιάσει τον οδηγό. Οι σχέσεις του κιβωτίου των ταχυτήτων έχουν κοντή κλιμάκωση και στα δύο μοντέλα, με τον αντίστοιχο μοχλό του MR2 να υπερέχει ελαφρά σε αίσθηση.


 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Rover MGF 1,8 VVC - Toyota MR2 1,8
 
Κοινή "συνταγή"- Διαφορετική εκτέλεση
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Ροπάτοι, εύηχοι και εύστροφοι κινητήρες 
Βρετανική πολυτέλεια - Ιαπωνική "τάξη"
Καλύτερη αίσθηση στο δρόμο το MR2
Πολυτέλεια και πρεστίζ ή οδηγική ευχαρίστηση;