Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  10/6/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/6/2003

ΔΟΚΙΜΗ
Skoda Fabia 1,2 12V
 

Αλλαγή "φρουράς"
 

Με ένα νέο 12βάλβιδο κινητήρα χωρητικότητας 1,2 λίτρων εφοδιάζεται πλέον το Skoda Fabia. To εν λόγω μηχανικό σύνολο είναι πλέον η βασική επιλογή στην γκάμα του μοντέλου με κορυφαία πρόταση το μοτέρ των 1,4 λίτρων και 101 ίππων. 
 
Προχωρώντας σε μια δραστική αναδιαμόρφωση της γκάμας των κινητήρων του μοντέλου Fabia, η Skoda λάνσαρε μια νέα έκδοση εφοδιασμένη με μηχανικό σύνολο χωρητικότητας 1,2 λίτρων το οποίο αποδίδει 64 ίππους σύμφωνα με την εταιρεία. Πρόκειται πραγματικά για μία αλλαγή "φρουράς" στην παλέτα των επιλογών του Fabia καθώς το νέο αυτό μοτέρ των 1,2 λίτρων θα αντικαταστήσει τις δύο από τις τρεις επιλογές στα 1,4 λίτρα και συγκεκριμένα αυτές των εκδόσεων 60 και 70. 
Ο άρτι αφιχθείς κινητήρας κέρδισε αυτήν τη "μάχη" έναντι των δύο άλλων μοτέρ καθώς είναι πολύ πιο σύγχρονος και σχεδόν εξίσου αποδοτικός παρά το μικρότερο κυβισμό του. Επιπλέον, αιτία για την εν λόγω αλλαγή αποτέλεσε και το γεγονός ότι ο νέος 12βάλβιδος 1.200άρης είναι πιο φιλικός προς το περιβάλλον και πληροί με ευκολία τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 4. 
Στην πράξη η επιλογή αυτή δείχνει να δικαιώνει την Τσέχικη εταιρεία καθώς η έκδοση των 1,2 λίτρων που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε έδειξε ότι μπορεί να κινηθεί αρκετά γρήγορα και να προσφέρει σχετικά καλές επιδόσεις. Στους υπόλοιπους τομείς του αυτοκινήτου δεν υπάρχουν αλλαγές, γεγονός που σημαίνει ότι σε ό,τι αφορά το πεντάθυρο αμάξωμα το Fabia διατηρεί τη συγκρατημένη σχεδιαστικά αλλά και αρκετά ελκυστική αισθητική του. Στο εσωτερικό για μία ακόμη φορά ο οδηγός διαπιστώνει την πολύ καλή ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό (το πάνω μέρος είναι κατασκευασμένο από σχετικά μαλακό πλαστικό) ενώ εντύπωση προκαλεί και η προσοχή με την οποία έχει γίνει η συναρμολόγηση. Σημαντικό "όπλο" του Fabia συνεχίζουν να αποτελούν οι χώροι για τους πίσω επιβάτες ενώ ικανοποιητικό είναι το μέγεθος του χώρου αποσκευών (260 λίτρα) το οποίο αυξάνεται σε 1.016 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Στο δρόμο η συμπεριφορά του Fabia 1,2 12V είναι ουδέτερη με υποστροφικές τάσεις μόνο υπό μεγάλη πίεση. Σε αυτό διαδραματίζει σημαντικό ρόλο και το γεγονός ότι τα ελαστικά έχουν διάσταση 195/50 R15 και προσφέρουν πολύ καλή πρόσφυση. Θετικές εντυπώσεις άφησαν το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα. Οι τιμές ξεκινούν από 10.190 ευρώ και κρίνονται λογικές για όσα προσφέρει το μοντέλο. Συνολικά η κίνηση της Skoda να προσφέρει αυτό το μηχανικό σύνολο φαίνεται σωστή και αναμένεται να έχει και ικανοποιητική ανταπόκριση και από την αγορά.

Τρόποι απόκτησης
*Καταβολή 3.000 ευρώ το 2006, 60 δόσεις, 0% επιτόκιο 
*Καταβολή 4.500 ευρώ το 2005, 40 δόσεις, 0% επιτόκιο  
*60% προκ., 60 δόσεις, 0% επιτόκιο
*40% προκ., 40 δόσεις, 0% επιτόκιο 
Εγγυήσεις
2 έτη για μηχανικά μέρη 
10 έτη αντισκωριακή 
3 έτη για το χρώμα 
1 έτος δωρεάν οδική βοήθεια
Τι μας άρεσε:
Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες.
Η πολύ καλή θέση οδήγησης (το τιμόνι ρυθμίζεται κατά δύο έννοιες όπως και το κάθισμα).
Τι δε μας άρεσε:
Η "απρόσωπη" αισθητική του εμπρός μέρους.
Το εξαιρετικά λιτό εσωτερικό.


 ΔΟΚΙΜΗ Skoda Fabia 1,2 12V
 
Αλλαγή "φρουράς”
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Σύγχρονος και αρκετά ισχυρός   κινητήρας