Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  19/6/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/6/2001

ΔΟΚΙΜΗ
Skoda Octavia 1,8 RS

 

Εκμηδενίζοντας τις αποστάσεις
 

Η Skoda θέλοντας να μεταφέρει τις γνώσεις και τις εμπειρίες της από τους αγώνες του WRC σε ένα αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, πήρε το δοκιμασμένο Octavia και του πέρασε όλα τα απαραίτητα στοιχεία ώστε να το "μεταμορφώσει" σε... δρομέα μεγάλων αποστάσεων. Ενα δυναμικό αυτοκίνητο τόσο στο δρόμο, όσο και σε εμφάνιση.
 

Η Skoda έχει μεγάλη εμπειρία στους αγώνες ταχύτητας καθώς εμπλέκεται σε αυτούς από τη δεκαετία του '70. Τα τελευταία χρόνια και συγκεκριμένα από το 1998 συμμετέχει στους αγώνες του WRC με το Octavia WRC. Θέλοντας λοιπόν να περάσει τις γνώσεις της σε ένα αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής κατασκεύασε την κορυφαία έκδοση της σειράς Octavia, την RS. Εξωτερικά η διαφορά μεταξύ του Octavia RS και των υπόλοιπων εκδόσεων είναι άμεσα εμφανής παρ' όλο που οι επεμβάσεις που έχουν γίνει στο αμάξωμα είναι διακριτικές. 
Στο εμπρός τμήμα ο μεγάλος προφυλακτήρας με τη σπορτίφ σχεδίαση και τους τρεις μεγάλους αεραγωγούς προσδίδουν μία δυναμική εμφάνιση στο αυτοκίνητο. Παράλληλα το διακριτικό σήμα "V" το οποίο προέρχεται από το αγωνιστικό αυτοκίνητο και σημαίνει "Victory" δημιουργεί υποψίες για το ότι δεν πρόκειται για ένα "κοινό" Octavia. To αμάξωμα του Octavia RS έχει μικρότερη απόσταση από το έδαφος κατά 15 χιλιοστά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Οι τροχοί του έχουν ελαστικά διάστασης 205/55 με ζάντες ελαφρού κράματος 16 ιντσών. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν η αεροτομή στο τελείωμα της 5ης πόρτας και η χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης. Κάτι που σίγουρα δε φαίνεται είναι η βελτιωμένη αεροδυναμική αντίσταση του αμαξώματος στην κορυφαία τιμή για την κατηγορία (Cw: 0.29 από 0,31). Συνολικά με αυτές τις "μικροεπεμβάσεις" το αμάξωμα του Octavia RS διαθέτει τον απαραίτητο δυναμισμό για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η σπορτίφ αίσθηση του αμαξώματος περνάει και στο εσωτερικό του, το οποίο παράλληλα δείχνει πολυτελές. Η εικόνα αυτή συνεχίζεται και στο δρόμο όπου το κορυφαίο Octavia είναι σε θέση να δείξει τα "δόντια" του σε πολλά ανταγωνιστικά μοντέλα. Οταν μάλιστα το κόστος του ανέρχεται στη λογική τιμή των 8.295.000 δρχ., τότε αποτελεί μία ξεχωριστή επιλογή για τον καταναλωτή που θέλει ένα μεσαίο αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων με καλούς χώρους και όλα τα μέσα άνεσης και ασφαλείας.



Ιδιαίτερα δυναμικό είναι το μπροστινό μέρος του Octavia. Στη χρωμιωμένη μάσκα βρίσκεται το διακριτικό σηματάκι "V" που προέρχεται από τη λέξη Victory.





To πίσω μέρος του Octavia ξεχωρίζει από τη μεγάλη αεροτομή, τη χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης και το λογότυπο Octavia RS που υποδηλώνει ότι δεν πρόκειται για ένα "κοινό" Octavia...
Στο εμπρός τμήμα του Octavia RS ο προφυλακτήρας έχει δυναμική σχεδίαση και μεγάλους αεραγωγούς. Η αεροτομή στο πίσω μέρος και η χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης προσδίδουν τον απαραίτητο σπορτίφ χαρακτήρα στο αυτοκίνητο.

 ΔΟΚΙΜΗ Skoda Octavia 1,8 RS
 
Εκμηδενίζοντας τις αποστάσεις
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Ισχυρός κινητήρας υψηλών επιδόσεων
Αυτοκίνητο μεγάλου τουρισμού
Το αγωνιστικό Octavia 
Σπορτίφ αίσθηση στο πολύ καλής ποιότητας εσωτερικό